10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2

10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 sınavı 10.Sınıf kategorisinin Temel Dinî Bilgiler alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 23 sorudan oluşmaktadır.



 10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 CEVAPLARI

  1. İslam ekonomisinin en önemli ahlaki ilkelerinden biri nedir?

    A) Kanaatkârlık    B) Cömertlik      
    C) Adalet          D) Tasarruf       
    E) Sadaka                            

  2. Cevap: A Açıklama:

    Kanaatkârlık, kişinin sahip olduğu nimetlere şükretmesi ve ihtiyaç fazlasını başkalarıyla paylaşmasıdır. İslam ekonomisinde kanaatkârlık, kişinin hem dünya hem de ahiret mutluluğunu elde etmesi için önemli bir ilkedir.



  3. İslam ekonomisinde tasarruf, ekonomik faaliyetlerde gözetilmesi gereken ahlaki tutumlardan hangisidir?

    A) Bir şeyi idareli ve dikkatli kullanmayı ifade eder.
    B) Bu tutum içinde olan bir Müslüman ne cimrilik eder ne de elindekini saçıp savurur.
    C) Yarınını da düşünerek tasarruf yolunu seçer.
    D) Bu tutum, kişinin hem dünya hem de ahiret mutluluğunu elde etmesi için önemlidir.
    E) Tüm bu seçenekler

  4. Cevap: E Açıklama:

    İslam ekonomisinde tasarruf, bir şeyi idareli ve dikkatli kullanmayı ifade eder. Bu tutum içinde olan bir Müslüman ne cimrilik eder ne de elindekini saçıp savurur. Yarınını da düşünerek tasarruf yolunu seçer. Bu tutum, kişinin hem dünya hem de ahiret mutluluğunu elde etmesi için önemlidir.



  5. İslam dininde helal kazanç elde etmek için dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?

    A) Helal kazanç elde etmek için kişinin çalışkan olması gerekir.
    B) Helal kazanç elde etmek için kişinin yaptığı işin adil olması gerekir.
    C) Helal kazanç elde etmek için kişinin yaptığı işin faydalı olması gerekir.
    D) Helal kazanç elde etmek için kişinin yaptığı işin çevreye zarar vermemesi gerekir.
    E) Helal kazanç elde etmek için kişinin yaptığı işin kazançlı olması gerekir.

  6. Cevap: B Açıklama:

    İslam dininde helal kazanç elde etmek için dikkat edilmesi gereken hususlardan biri, yapılan işin adil olmasıdır. Adil olmayan bir iş, haksızlıklara yol açar ve insanların huzurunu bozar.



  7. İslam dininde yardımlaşmanın önemi nedir?

    A) Yardımlaşma, toplumda huzur ve barışı sağlar.
    B) Yardımlaşma, insanların birbirlerine yakınlaşmasını sağlar.
    C) Yardımlaşma, insanların birbirlerine yardım etmelerini sağlar.
    D) Yardımlaşma, insanların birbirlerini sevmelerini sağlar.
    E) Yardımlaşma, insanların birbirlerini anlayabilmelerini sağlar.

  8. Cevap: A Açıklama:

    Yardımlaşma, toplumdaki farklı kesimler arasındaki sevgi ve kardeşlik bağlarını güçlendirir, kıskançlığı ortadan kaldırır. Bu sayede toplumda huzur ve barış sağlanmış olur.



  9. İslam inancında, sahip olunan malların bir kısmının Allah rızası için ihtiyaç sahiplerine verilmesine ne ad verilir?

    A) Zekât           B) Sadaka         
    C) Fitre           D) Fidye          
    E) Helal kazanç                      

  10. Cevap: A Açıklama:

    İslam inancında, sahip olunan malların bir kısmının Allah rızası için ihtiyaç sahiplerine verilmesine zekât adı verilir. Zekât, İslam'ın beş temel şartından biridir.



  11. İslam'da vakıfların kuruluş amacı nedir?

    A) Toplumsal fayda sağlamak
    B) Sosyal yardımlaşmayı sağlamak
    C) Eğitim ve öğretimi desteklemek
    D) Sağlık hizmetlerini geliştirmek
    E) Hepsi

  12. Cevap: E Açıklama:

    İslam'da vakıfların kuruluş amacı şunlardır: * Toplumsal fayda sağlamak * Sosyal yardımlaşmayı sağlamak * Eğitim ve öğretimi desteklemek * Sağlık hizmetlerini geliştirmek



  13. İslam tarihi boyunca vakıflar aracılığıyla hangi hizmetler üstlenilmiştir?

    A) Eğitim, sağlık, sosyal yardım, kültür ve sanat
    B) Eğitim, ticaret, sosyal yardım, güvenlik
    C) Sağlık, güvenlik, spor, turizm
    D) Ticaret, sanayi, kültür ve sanat
    E) Sosyal yardım, güvenlik, eğitim, sağlık

  14. Cevap: A Açıklama:

    Vakıflar, İslam tarihi boyunca eğitim, sağlık, sosyal yardım, kültür ve sanat gibi çok çeşitli hizmetler üstlenmiştir. Bu hizmetlerin başında eğitim gelmektedir. Vakıflar aracılığıyla camilerde, medreselerde, kütüphanelerde ve diğer eğitim kurumlarında eğitim faaliyetleri yürütülmüştür. Sağlık alanında ise hastaneler, imarethaneler ve şifahaneler kurularak hastalara ücretsiz sağlık hizmeti sağlanmıştır. Sosyal yardım alanında ise fakir, kimsesiz ve ihtiyaç sahiplerine yardım amacıyla çeşitli kurumlar oluşturulmuştur. Kültür ve sanat alanında ise camiler, mescidler, türbeler, kütüphaneler ve diğer kültürel yapılar inşa edilmiştir.



  15. Borç alırken nelere dikkat etmeliyiz?

    A) Borç alırken mutlaka yazılı bir sözleşme yapmalıyız.
    B) Borç alırken sadece ihtiyacımız kadarını almalıyız.
    C) Borç alırken ödeme gücüne sahip olduğumuzdan emin olmalıyız.
    D) Borç alırken ödeme süresini belirlemeliyiz.
    E) Borç alırken faiz ödemeyi kabul etmeliyiz.

  16. Cevap: B Açıklama:

    Borç alırken mutlaka ihtiyacımız kadarını almalıyız. Çünkü ihtiyacımız olmayan bir şeyi borç almak, bize bir yük olur.



  17. Kul hakkının tanımı nedir?

    A) Kul hakkı, insanların maddi ve manevi varlıklarına zarar vermek demektir.
    B) Kul hakkı, insanların haklarını ihlal etmek demektir.
    C) Kul hakkı, insanların mallarına ve mülklerini haksız yere almak demektir.
    D) Kul hakkı, insanların itibarını ve saygınlığını zedelemek demektir.
    E) Kul hakkı, insanların dürüstlük ve ahlak kurallarını çiğnemek demektir.

  18. Cevap: A Açıklama:

    Kul hakkı, insanların maddi ve manevi varlıklarına zarar vermek demektir. Bu zarar, hırsızlık, rüşvet, hile, gasp gibi maddi zararlar olabileceği gibi, yalan, iftira, dedikodu, gıybet gibi manevi zararlar da olabilir.



  19. İslam'da kul hakkının ihlal edilmesiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

    A) Kul hakkı, sadece bireyler arası ilişkilerde söz konusudur.
    B) Kul hakkı, sadece maddi haklar açısından önemlidir.
    C) Kul hakkı, hem bu dünyada hem de ahirette önemlidir.
    D) Kul hakkı, sadece bilerek ihlal edilebilir.
    E) Kul hakkı, helalleşmeyle giderilebilir.

  20. Cevap: A Açıklama:



  21. İşverenin işçiye karşı maddi ve manevi olarak hangi sorumlulukları vardır?

    A) İşçinin ücretini zamanında ve tam olarak ödemek, çalışma koşullarının insan şeref ve izzetine uygun olmasını sağlamak.
    B) İşçinin ücretini zamanında ve tam olarak ödemek, çalışma koşullarının işçinin sağlığı ve güvenliğini gözetecek şekilde olmasını sağlamak.
    C) İşçinin ücretini zamanında ve tam olarak ödemek, çalışma koşullarının işçinin din ve inanç özgürlüğünü gözetecek şekilde olmasını sağlamak.
    D) İşçinin ücretini zamanında ve tam olarak ödemek, çalışma koşullarının işçinin kişilik haklarını gözetecek şekilde olmasını sağlamak.
    E) İşçinin ücretini zamanında ve tam olarak ödemek, çalışma koşullarının işçinin mutluluğunu sağlayacak şekilde olmasını sağlamak.

  22. Cevap: A Açıklama:

    Bunun yanında, çalışma koşullarının insan şeref ve izzetine uygun olmasını sağlamak da işverenin önemli bir sorumluluğudur.



  23. İslam’da mülkiyet hakkının sınırları nelerdir?

    A) Mülkiyet hakkı, dilediği gibi kullanılabilecek mutlak bir haktır.
    B) Mülkiyet hakkı, Allah’ın (c.c.) koyduğu sınırlar çerçevesinde kullanılabilir.
    C) Mülkiyet hakkı, sadece Müslümanlara tanınan bir haktır.
    D) Mülkiyet hakkı, sadece erkeklere tanınan bir haktır.
    E) Mülkiyet hakkı, sadece zenginlere tanınan bir haktır.

  24. Cevap: A Açıklama:

    İslam’da mülkiyet hakkı, Allah’ın (c.c.) koyduğu sınırlar çerçevesinde kullanılabilir. Bu sınırlar, mülkiyetin meşru yollardan elde edilmesi, mülkiyetin başkalarının haklarını ihlal etmemesi ve mülkiyetin sosyal faydaya yönelik kullanılmasıdır.



  25. İslam’da mülkiyet hakkının amacı nedir?

    A) Kişilerin refahını sağlamaktır.
    B) Sosyal adaleti sağlamaktır.
    C) Ekonomik kalkınmayı sağlamaktır.
    D) İnsanların ihtiyaçlarını karşılamaktır.
    E) Tüm bu amaçların sağlanmasıdır.

  26. Cevap: E Açıklama:

    İslam’da mülkiyet hakkı, kişilerin refahını, sosyal adaleti, ekonomik kalkınmayı ve insanların ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlar.



  27. İslam'da faiz, aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Hizmet ve emek karşılığı olmaksızın paranın kullanılmasına karşılık olarak elde edilen kazançtır.
    B) Borç-alacak ilişkisinde borçlunun, süresi dolan borcunu ödeyememesi durumunda sürenin uzatılmasına karşılık ödemeyi garanti ettiği fazlalık, paradır.
    C) Bankaların tasarruf sahiplerinden vadesiz olarak veya belirli vadelerle topladığı paralar karşılığında belirlenen süre sonunda ana paraya ek olarak ödemeyi garanti ettiği miktardır.
    D) Borç verilen bir parayı veya malı belli bir süre sonunda belirli bir fazlalıkla geri almanın veya bu şekilde alınan fazlalığın adıdır.
    E) Yukarıdakilerin hepsidir.

  28. Cevap: A Açıklama:

    Faiz, İslam'da hizmet ve emek karşılığı olmaksızın paranın kullanılmasına karşılık olarak elde edilen kazançtır. Bu tanım, İslam hukukunda faizin temel tanımını oluşturmaktadır.



  29. İslam'da faizin yasaklanmasının temel gerekçesi nedir?

    A) Faiz, haksız kazançtır.
    B) Faiz, toplumsal ilişkileri olumsuz etkiler.
    C) Faiz, ekonomik istikrarı bozar.
    D) Faiz, insanların tembelleşmesine neden olur.
    E) Yukarıdakilerin hepsidir.

  30. Cevap: A Açıklama:

    Faiz, İslam'da haksız kazanç olarak kabul edildiği için yasaklanmıştır. Faiz, borç veren kişinin, borçlunun zor durumundan yararlanarak elde ettiği bir kazançtır. Bu nedenle, faiz, haksız ve adaletsiz bir kazançtır.



  31. İslam ekonomisinde faiz yasağının temel sebebi nedir?

    A) Paranın değerini düşürmesi
    B) Sermayenin üretim dışı kalmasını önlemesi
    C) Üretim ekonomisini teşvik etmesi
    D) Toplumda adaleti sağlamaya çalışması
    E) Servetin adaletsiz dağılımına yol açması

  32. Cevap: B Açıklama:

    İslam ekonomisinde faiz, paranın değerini düşüren, sermayenin üretim dışı kalmasına neden olan, üretim ekonomisini engelleyen, toplumda adaleti bozan ve servetin adaletsiz dağılımına yol açan bir unsur olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle faiz, İslam dininde yasaklanmıştır.



  33. Rüşvet, İslam'da hangi şekilde tanımlanır?

    A) Haksız bir menfaat sağlamak için verilen ücret veya bedel
    B) Kamu görevlisinin yetkisini veya nüfuzunu kötüye kullanarak sağladığı çıkar
    C) İşini daha hızlı gördürebilmek için yetkili şahıslara menfaat temin etmek
    D) Mera, yayla, odun toplama alanları gibi kamunun kullanımına açık alanlarda bazı kişilerin yetkili olmadıkları halde bu alanlardan istifade edenlerden istedikleri ücret
    E) Adaleti yerine getirmekle görevli hakimlerin haksızı haklı göstermeleri için kendilerine verilen bedeller

  34. Cevap: A Açıklama:

    Rüşvet, İslam dininde haksız bir menfaat sağlamak için verilen ücret veya bedel olarak tanımlanmaktadır. Rüşvet, kamu görevlisinin yetkisini veya nüfuzunu kötüye kullanarak sağladığı çıkar, işi daha hızlı gördürebilmek için yetkili şahıslara menfaat temin etmek, mera, yayla, odun toplama alanları gibi kamunun kullanımına açık alanlarda bazı kişilerin yetkili olmadıkları halde bu alanlardan istifade edenlerden istedikleri ücret ve adaleti yerine getirmekle görevli hakimlerin haksızı haklı göstermeleri için kendilerine verilen bedeller şeklinde de tanımlanabilir.



  35. Hileli satış, ekonomik hayatı nasıl etkiler?

    A) Olumlu etkiler.
    B) Olumsuz etkiler.
    C) Hem olumlu hem olumsuz etkiler.
    D) Etkileri yoktur.
    E) Belirtilemez.

  36. Cevap: A Açıklama:

    Hileli satış, ekonomik hayatı olumsuz etkiler. Çünkü hileli satışta bir tarafın haksız kazanç elde etmesi, diğer tarafın zarar görmesine neden olur. Bu durum, toplumda güvensizliğe ve huzursuzluğa yol açar.



  37. Hileli satış dinimizce nasıl değerlendirilir?

    A) Helaldir.        B) Haramdır.       
    C) Mekruhtur.       D) Mubahtır.       
    E) Belirtilemez.                       

  38. Cevap: S Açıklama:

    Hileli satış dinimizce nasıl değerlendirilir? A) Helaldir. B) Haramdır. C) Mekruhtur. D) Mubahtır. E) Belirtilemez. Cevap: B) Haramdır. Açıklama Hileli satış, dinimizce haramdır. Çünkü hileli satış, başkalarını aldatmak ve zarara uğratmak anlamına gelir. Bu tür bir davranış, İslam ahlakına aykırıdır.tış dinimizce nasıl değerlendirilir? A) Helaldir. B) Haramdır. C) Mekruhtur. D) Mubahtır. E) Belirtilemez. Cevap: B) Haramdır. Açıklama Hileli satış, dinimizce haramdır. Çünkü hileli satış, başkalarını aldatmak ve zarara uğratmak anlamına gelir. Bu tür bir davranış, İslam ahlakına aykırıdır.



  39. Bir ürünün fiyatını, ürünün değerini aşacak şekilde yükselterek haksız kazanç elde etmeye ne denir?

    A) Hileli satış           B) Manipülasyon          
    C) İhtikâr                D) Üretici stokçuluğu    
    E) Tüketici stokçuluğu                             

  40. Cevap: C Açıklama:

    İhtikâr, insanların ihtiyacı olan ticaret mallarını toplayıp stoklayarak pahalanmasını beklemek ve bu gayeyle piyasaya sürülmesini geciktirmektir.



  41. Bir ürünün fiyatını, piyasa şartlarında oluşan değerinden daha yüksek bir fiyata satmanın İslam’daki hükmü nedir?

    A) Helaldir
    B) Haramdır
    C) Helâl veya haram olması, ürünün türüne göre değişir.
    D) Helâl veya haram olması, ürünün miktarına göre değişir.
    E) Helâl veya haram olması, ürünün değerine göre değişir.

  42. Cevap: B Açıklama:

    İslam’da haksız kazanç yasaklanmıştır. Bir ürünün fiyatını, piyasa şartlarında oluşan değerinden daha yüksek bir fiyata satmak, haksız kazanç elde etmek anlamına gelir. Bu nedenle haramdır.



  43. Karaborsacılık, insanların temel ihtiyaçlarını karşılamasını engelleyen bir davranıştır. Bu davranışın topluma zararlarından biri nedir?

    A) Fiyat istikrarını bozar.
    B) Tüketicinin haklarını ihlal eder.
    C) Sosyal huzuru bozar.
    D) Üretim ve ticareti engeller.
    E) Hiçbiri.

  44. Cevap: A Açıklama:

    Karaborsacılık, piyasada arzın azalmasına ve talebin artmasına neden olarak fiyatların yükselmesine yol açar. Bu durum, fiyatların istikrarını bozarak tüketicinin temel ihtiyaçlarını karşılamasını engeller.



  45. Karaborsacılık, İslam dininde haram sayılmıştır. Bu haramlığın nedeni nedir?

    A) Karaborsacılık, haksız kazanç elde etmeyi amaçlar.
    B) Karaborsacılık, insanların ihtiyaçlarını istismar eder.
    C) Karaborsacılık, toplumda hile ve nefretin yaygınlaşmasına yol açar.
    D) Karaborsacılık, ticaretin dürüstlük ilkesine aykırıdır.
    E) Hepsi.

  46. Cevap: E Açıklama:

    Karaborsacılık, haksız kazanç elde etmeyi amaçlayan, insanların ihtiyaçlarını istismar eden, toplumda hile ve nefretin yaygınlaşmasına yol açan ve ticaretin dürüstlük ilkesine aykırı olan bir davranıştır. Bu nedenle İslam dininde haram sayılmıştır.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 Detayları

10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 1 kere indirildi. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 23 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 15 Kasım 2023 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 Testini Çöz tıklayın. 10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test



Ayrıca 10.sınıf temel dini bilgiler dersi II. ünite test 2 soruları; mebsinavlari.com tarafından tamamı test ve cevap anahtarlı olarak müfredata uygun hazırlanmıştır

Öğrenciler, İslam ekonomisinin ahlaki ilkelerinden biri olan kanaatkârlığın önemini kavrar.

Öğrenciler, İslam ekonomisinde tasarrufun önemini kavrar.

Öğrenci, İslam dininde helal kazanç elde etmek için dikkat edilmesi gereken hususlardan biri olan adil çalışmayı kavrar.

Öğrenci, İslam dininde yardımlaşmanın toplumda huzur ve barışı sağladığını kavrar.

Zekâtın tanımını ve önemini bilir.

* İslam'da vakıfların kuruluş amacını bilir.

Vakıfların tarihimizdeki rolünü açıklar.

Borç alırken dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.

Kul hakkının tanımını yapar.

Kul hakkının sadece bireyler arası ilişkilerde söz konusu olduğu düşüncesinin yanlışlığını kavrar.

İşverenin işçiye karşı maddi ve manevi sorumluluklarını kavrar.

Öğrenci, İslam’da mülkiyet hakkının sınırlarını kavrar.

Öğrenci, İslam’da mülkiyet hakkının amacını kavrar.

Faizin tanımını açıklar.

Faizin yasaklanmasının gerekçelerini açıklar.

İslam ekonomisinde faiz yasağının temel sebeplerini açıklar.

İslam'da rüşvetin tanımını yapar.

Hileli satışın ekonomik hayata olumsuz etkilerini kavrar.

Hileli satışın dinimizdeki hükmünü kavrar.

* İhtikâr kavramının tanımını bilir.

Haksız kazanç elde etmenin İslam’daki hükmünü bilir.

Karaborsacılığın topluma zararlarından birini açıklar.

Karaborsacılığın İslam dininde haram sayılmasının nedenlerini açıklar.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 sınavı 10.Sınıf kategorisinin Temel Dinî Bilgiler alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 Testi İstatistikleri

Bu sınav 14 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 87 kere doğru, 114 kere yanlış cevap verilmiş.

10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 Sınavını hangi formatta indirebilirim?

10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

10.Sınıf TDB II. Ünite Test 2 sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 10.Sınıf Temel Dinî Bilgiler dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.