6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 23 sorudan oluşmaktadır.



 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav CEVAPLARI

  1. A: İçine gelen kodu istenildiği kadar tekrarlar.
    B: Girilen değer aralığında rastgele sayı üretir.
    C: Kalemin ekranda yazdırma pozisyonu almasını sağlar.
    D: Arka plan(sahneyi) değiştiri
    E: İki sayı arasından büyüklük küçüklük karşılaştırması yapar.
    F: Oyuncuya soru sorup yanıt almamızı sağlar
    G: Karakteri istenilen koordinatlara hareket etmesini sağlar.
    H: Oyunun çalışmasını sağlar.
    I: Verilen iki sayının toplamını verir.

    Aşağıda verilen kod bloglarını örnekteki gibi açıklamaları ile eşleştiriniz.

    scratch eşleştirme sorusu

  2. Cevap:

    C-A-F-I-B-G-D-E-H



  3. scratch x koordinatı sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter yanda verilen A, B, C ve D yönlerinden hangisine doğru hareket eder?


    A) A    B) B    C) C    D) D

  4. Cevap: D

  5. bilişim sorusu
    Yukarıda verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter hangisini yapar?

    A) Karakter ekranda sağa doğru ilerler
    B) Karakter ekranda sola doğru ilerler
    C) Karakterin x konumu 215 olur.
    D) Karakterin x konumu 15 olur. 

  6. Cevap: A

  7. Scratch programında sahne ne anlama gelmektedir?

    A) Kullanılan bloklar bulunduğu bölümdür.
    B) Yazı yazabildiğimiz bölümdür.
    C) Blokları çekip bıraktığımız yerdir.
    D) Tasarladığımız karakterin hareketini sergilediği bölümdür.

  8. Cevap: D

  9. Aşağıdaki kod bloglarından hangisi karakteri hareket ettirmez?
    scratch hareket sorusu

  10. Cevap: D

  11. scratch sorusu
    Yukarıda verilen bazı komutlar ve bu komutlara karşılık gelecek açıklamalar karışı olarak verilmiştir.
    Buna göre komutların açıklamalarını doğru eşleştirmek için 1, 2 ve 3 ile gösterilen yerlere hangisi sırasıyla gelmelidir?

    A) b -- a -- c                B) c -- a -- b
    C) a -- b -- c                D) d -- a -- b

  12. Cevap: A

  13. scratch x koordinatı sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında karakter hangi yöne doğru hareket eder?

    A) Sağa     B) Sola    C) Yukarı    D) Aşağı

  14. Cevap: B

  15. scratch y düzlemi sorusu
    Verilen kod bloğu çalıştırıldığında son durumda top hangi noktada durur?

    A) 1    B) 2    C) 3    D) 4

  16. Cevap: C

  17. Aşağıda verilenlerden hangisi karakterin kopyasını oluşturur?

    scratch sorusu

  18. Cevap: A

  19. Aşağıda verilen komutlardan hangisi yapılan işlemin belirli bir süre beklemesini sağlar?

    scratch sorusu

  20. Cevap: D

  21. scratch koordinat sorusu
    Şekilde verilen karakterin sağ tarafa doğru ilerleye bilmesi için soru işareti ile gösterilen yere hangisi gelmeidir?

    A) -10    B) -5    C) 0    D) 10

  22. Cevap: D

  23. Aşağıdaki komutlardan hangisi karakteri 15 derece sağa döndürür?

    scratch derece sorusu

  24. Cevap: B

  25. Aşağıdaki komutlardan hangisi karakterimizi yukarı doğru hareket ettirir?

    scratch derece sorusu

  26. Cevap: D

  27. Aşağıdakilerden hangisi toplama işlemi yapmamızı sağlar?

    scratch operatörler

  28. Cevap: A

  29. Aşağıdakilerden hangisi çarpma işlemi yapmamızı sağlar?

    scratch operatörler

  30. Cevap: C


  31. Yukarıda verilen kod blogu aşağıdakilerden hangisini yapar?

    A) Karakter siyah renge değdiğinde kopyasını oluşturur
    B) Karakter siyah renge değdiğinde tüm oyun durur
    C) Karakter siyah renge değdiğinde oyun yeniden başlar
    D) Karakter siyah renge değdiğinde hiçbir şey yapmaz

  32. Cevap: B

  33. Aşağıda verilen şeklin oluşması için hangi kod blogu kullanılmalıdır?

    scratch tekrarla blogu

  34. Cevap: A

  35. Aşağıdakilerden hangisi Scratch'ta belirten sesin çalmasını sağlar?

    scratch ses sorusu

  36. Cevap: A

  37. scratch sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında ekranda hangi sayı gözükmez?

    A) 1    B) 3    C) 5    D) 7

  38. Cevap: D

  39. bilişim sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu verir?

    A) Hiçbir şey yazmaz
    B) 50 yazar
    C) 15 yazar
    D) 2 yazar

  40. Cevap: B

  41. Aşağıdakilerden hangisi karakterin sonraki kılığa geçmesini sağlar?

    kılık sorusu

  42. Cevap: C

  43. Aşağıdakilerden hangisi gizli durumdaki karakteri göstermemizi sağlar?

    kılık sorusu

  44. Cevap: A

  45. Scratc'ta hangi menü ile değişken oluştururuz?

    A) Hareket              B) Veri
    C) Görünüm            D) Ses

  46. Cevap: B

Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav Detayları

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav 32 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 23 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 17 Mart 2022 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 0 kullanıcı beğenmiş. 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Eşleştirme
  • Test


6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İLETİŞİM, ARAŞTIRMA VE İŞ BİRLİĞİ
    1. Araştırma
    2. Bilgisayar Ağları
    3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği

Ayrıca 6.sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi 2.dönem 1.yazılı soruları; scratch kazanımlarını ölçmektedir. etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav Sınavını hangi formatta indirebilirim?

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım - Scratch 2.Dönem 1.Sınav sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri