6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1

6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 17 sorudan oluşmaktadır.



 6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 CEVAPLARI

  1. Verilerin saklanması için kullanılan depolama birimleri nelerdir? Açıklayınız.






  2. Cevap: Verilerin saklanması için kullanılan depolama birimleri, sabit disk, flash bellek, CD-ROM, DVD-ROM, Blu-ray Disc ve manyetik banttır. Sabit disk, bilgisayarların içinde bulunan ve büyük miktarda veri saklayabilen bir depolama birimidir. Flash bellek, taşınabilir bir depolama birimidir ve USB bağlantısıyla bilgisayara bağlanır. CD-ROM, DVD-ROM ve Blu-ray Disc, optik depolama birimleridir ve üzerlerine veri yazmak ve okumak için lazer ışını kullanılır. Manyetik bant, verilerin manyetik olarak kaydedildiği bir depolama birimidir. Açıklama:

    Depolama birimleri, verilerin kalıcı olarak saklanması için kullanılır. Depolama birimleri, farklı kapasitelerde ve farklı fiyatlarda olabilir.



  3. Scratch'in ana menüsü aşağıdakilerden hangisini içermez?

    A) Dil ayarla         B) Kopyasını Çıkar   
    C) Sil                D) Stil              
                         

  4. Cevap: D Açıklama:

    Scratch'in ana menüsü Dil ayarla, Kopyasını Çıkar ve Sil seçeneklerini içerir.



  5. Scratch'te bir karakterin hareketini kontrol etmek için hangi blok paketi kullanılır?

    A) Sesler    B) Hareket    C) Görünümler    D) Kalem    

  6. Cevap: B Açıklama:

    Hareket blok paketi, bir karakterin hareketini kontrol etmek için kullanılır.



  7. Scratch'te bir karakterin görünümünü değiştirmek için hangi blok paketi kullanılır?

    A) Sesler    B) Hareket    C) Görünümler    D) Kalem    

  8. Cevap: C Açıklama:

    Görünümler blok paketi, bir karakterin görünümünü değiştirmek için kullanılır.



  9. Scratch'te bir karakterin sesini kontrol etmek için hangi blok paketi kullanılır?

    A) Sesler    B) Hareket    C) Görünümler    D) Kalem    

  10. Cevap: A Açıklama:

    Sesler blok paketi, bir karakterin sesini kontrol etmek için kullanılır.



  11. Scratch'te bir karakterin çizim yapmasını sağlamak için hangi blok paketi kullanılır?

    A) Sesler    B) Hareket    C) Görünümler    D) Kalem    

  12. Cevap: D Açıklama:

    Kalem blok paketi, bir karakterin çizim yapmasını sağlamak için kullanılır.



  13. Karakterin x pozisyon bilgisini ekranda görebilmemiz için hangi blok kullanılır?

    A) Göster x değeri        B) Sakla x değeri        
    C) Ayarla x değeri        D) Kontrol et x değeri   
                             

  14. Cevap: A Açıklama:

    Göster x değeri bloğu, karakterin x pozisyon bilgisini ekranda gösterir. Diğer seçenekler ise x değerini saklar, ayarlar veya kontrol eder.



  15. Karakteri ekranda görünmez yapmak için hangi blok kullanılır?

    A) Görünür yap     B) Görünmez yap   
    C) Gizle           D) Göster         
                      

  16. Cevap: C Açıklama:

    Görünmez yap bloğu, karakteri ekranda görünmez hale getirir. Diğer seçenekler ise karakteri görünür yapar veya gizler.



  17. Karakterin rengini, balıkgözü, Hızlı dön, Piksellere böl, mozaik, parlaklık, hayalet efekti efekti sayı yazan yerdeki değer kadar değiştirmek için hangi blok kullanılır?

    A) Görünüm    B) Kontrol    C) Göster    D) Ses    

  18. Cevap: A Açıklama:

    Ayarla efekt bloğu, karakterin rengini, balıkgözü, Hızlı dön, Piksellere böl, mozaik, parlaklık, hayalet efekti efekti sayı yazan yerdeki değer kadar değiştirir. Diğer seçenekler ise efekti kontrol eder, gösterir veya saklar.



  19. Aşağıdakilerden hangisi bir algoritmanın adımlarından biri değildir?

    A) Başla    B) Bitir    C) Döngü    D) Durdur    

  20. Cevap: C Açıklama:

    Döngü, bir algoritmanın adımlarından biri değildir. Döngüler, bir işlemin belirli bir sayıda veya belirli bir koşul sağlandığı sürece tekrarlanmasını sağlar.



  21. Akış şemaları, bir sürecin adımlarını görsel ya da sembolik olarak gösteren diyagramlardır. Aşağıdakilerden hangisi bir akış şemasında kullanılan sembollerden biri değildir?

    A) Elips           B) Dikdörtgen     
    C) Paralelkenar    D) Üçgen          
                      

  22. Cevap: D Açıklama:

    Üçgen, bir akış şemasında kullanılan sembollerden biri değildir. Elips, başlangıç ve bitişi; dikdörtgen, işlemi; paralelkenar, veri girişini; eşkenar dörtgen, karar vermeyi; dalgalı dörtgen, çıktıyı ve oklar, akış yönünü gösterir.



  23. Akış şemaları kullanılarak bir sürecin adımları belirlenir ve bu adımlar sırasıyla uygulanarak süreç tamamlanır. Aşağıdakilerden hangisi bir akış şemasının amacı değildir?

    A) Süreci görselleştirmek
    B) Süreci adım adım tanımlamak
    C) Sürecin daha hızlı tamamlanmasını sağlamak
    D) Sürecin daha kolay anlaşılmasını sağlamak

  24. Cevap: C Açıklama:

    Akış şemalarının amacı süreci görselleştirmek, adım adım tanımlamak ve daha kolay anlaşılmasını sağlamaktır. Sürecin daha hızlı tamamlanmasını sağlamak akış şemalarının amacı değildir.



  25. Algoritmalar ve akış şemaları, problem çözme sürecinde önemli rol oynarlar. Aşağıdakilerden hangisi bir algoritma veya akış şemasının en önemli özelliklerinden biri değildir?

    A) Açık ve anlaşılır olması
    B) Kapsamlı ve ayrıntılı olması
    C) Doğru ve eksiksiz olması
    D) Hızlı ve verimli olması

  26. Cevap: B Açıklama:

    Algoritmalar ve akış şemalarının en önemli özellikleri açık ve anlaşılır olması, kapsamlı ve ayrıntılı olması ve doğru ve eksiksiz olmasıdır. Hızlı ve verimli olması bir algoritma veya akış şemasının önemli bir özelliği değildir.



  27. Akış şemaları kullanılarak bir robotun yolu belirlenebilir ve bu yolda robot hareket ettirilebilir. Aşağıdakilerden hangisi bir robotun yolunu belirlerken akış şemasında kullanılabilecek bir sembol değildir?

    A) Elips              B) Dikdörtgen        
    C) Eşkenar dörtgen    D) Üçgen             
                         

  28. Cevap: D Açıklama:

    Akış şemalarında robotun yolunu belirlerken başlangıç ve bitiş elips, işlem dikdörtgen, karar verme eşkenar dörtgen ve veri girişi paralelkenar sembolleri kullanılır. Üçgen sembolü robotun yolunu belirlerken akış şemasında kullanılmaz.



  29. Bilgisayarların sonuca ulaşabilmek için algıladığı, işlediği, sonuç ürettiği veya daha sonra kullanmak üzere depoladığı her şeye ne denir?

    A) Veri    B) Bilgi    C) İşlem    D) Sonuç    

  30. Cevap: A Açıklama:

    Veri, bilgisayarların işleyişinde kullanılan ve çeşitli kararlar vermek veya işlem yapabilmek için ihtiyaç duyduğu gerçeklerdir.



  31. Bilgisayarların işleyişinde bazı veriler değişkenler aracılığıyla depolanırken bazı veriler ise sabit olarak kalır. Aşağıdaki durumlardan hangisinde sabit veri kullanılmıştır?

    A) Bir öğrencinin sınav notu
    B) Günün hava durumu
    C) Bir kitabın fiyatı
    D) Bir dizüstü bilgisayarın işlemci hızı

  32. Cevap: C Açıklama:

    Bir kitabın fiyatı zaman içinde değişmeyebilir ve sabit bir değer olarak kabul edilebilir.



  33. Bilgisayarlar hangi yöntemle kararlar verirler ve veri işlerler?

    A) Mantıksal düşünme
    B) İnsan duygularını taklit etme
    C) Rastgele seçim yapma
    D) Doğa olaylarını gözlemleme

  34. Cevap: A Açıklama:

    Bilgisayarlar, mantıksal düşünme yöntemiyle kararlar verirler ve veri işlerler.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 Detayları

6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 2 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 17 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 14 Şubat 2024 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 Testini Çöz tıklayın. 6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Klasik
  • Test


6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İLETİŞİM, ARAŞTIRMA VE İŞ BİRLİĞİ
    1. Araştırma
    2. Bilgisayar Ağları
    3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği

Ayrıca 6.sınıf bilişim teknolojiler ve yazılım dersi 2.dönem 1.sınava hazırlık test soruları 1, cevap ve açıklamalı olarak müfredata uygun hazırlanmıştır

Öğrenciler, verilerin saklanması için kullanılan depolama birimlerini ve özelliklerini öğreneceklerdir.

Scratch'in ana menüsünü ve işlevlerini tanımlayabilme.

Scratch'te hareket blok paketini kullanabilme.

Scratch'te görünümler blok paketini kullanabilme.

Scratch'te sesler blok paketini kullanabilme.

Scratch'te kalem blok paketini kullanabilme.

Karakterin pozisyon bilgisini ekranda göstermeyi öğrenmek.

Karakteri ekranda görünmez hale getirmeyi öğrenmek.

Karakter üzerinde efekt uygulamayı öğrenmek.

Algoritmanın adımlarını tanımlamak ve bir algoritmanın temel yapısını anlamak.

Akış şemalarının sembollerini tanımak ve bir akış şemasının nasıl oluşturulacağını anlamak.

Akış şemalarının amaçlarını tanımak ve bir akış şemasının nasıl kullanılacağını anlamak.

Algoritmalar ve akış şemalarının özelliklerini tanımlamak ve bu yapıların problem çözme sürecinde nasıl kullanılacağını anlamak.

Akış şemalarının sembollerini tanımak ve bir akış şemasının nasıl oluşturulacağını anlamak.

Bilgisayarların işleyişinde verinin önemini ve kullanım alanlarını anlamak.

Bilgisayarların işleyişinde sabit ve değişken verilerin kullanım alanlarını ayırt etmek.

Bilgisayarların karar verme ve veri işleme süreçlerini anlamak.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait.

6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 Testi İstatistikleri

Bu sınav 43 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 378 kere doğru, 217 kere yanlış cevap verilmiş.

6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 Sınavını hangi formatta indirebilirim?

6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

6.Sınıf Bilişim Teknolojiler 2.Dönem 1.Sınava Hazırlık Test 1 sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri