5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test)

5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) sınavı 5.Sınıf kategorisinin Kur’an-ı Kerim alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 28 sorudan oluşmaktadır.



 5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) CEVAPLARI

  1. Hangi cevap şıkkında peltek harfler doğru olarak verilmiştir?

    A) ل –غ    B) ذ - ث    C) س – و    D) ي - م

  2. Cevap: B Açıklama:

    Doğru cevap B) ذ - ث'dir. "ذ" ve "ث" harfleri peltek harflerdir.



  3. Hangisi kalın sesli harflerden biridir?

    A) ك– Kef    B) س -Sin    C) ي– Ye    D) خ -Hı

  4. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap "D) خ - Hı" harfidir. Bu harf kalın (sert) harflerden biridir.



  5. Hangi harfin yazımı yanlış verilmiştir?

    A) ج-Cim    B) ن-Nun    C) د-Dal    D) ل-Lam

  6. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap D) ل-Lam'dır.



  7. Kur’ân-ı Kerîm’in usulüne uygun olarak ve güzel bir şekilde okunmasını sağlayan ilim dalına ne ad verilir?

    A) Fıkıh    B) Tefsir    C) Tecvit    D) Siyer

  8. Cevap: C Açıklama:

    Kur'an-ı Kerim'in doğru bir şekilde okunmasını sağlamak için kullanılan kurallar ve yöntemlere "Tecvit" denir. Tecvit, Kur'an'ı doğru telaffuz etmek, harfleri ve sesleri doğru bir şekilde kullanmak amacıyla kullanılan bir ilim dalıdır. Bu kurallar sayesinde Kur'an'ın tashihli (düzgün) bir şekilde okunması hedeflenir.



  9. Kur’an-ı Kerim hangi halife döneminde kitap haline getirilmiştir?

    A) Hz. Ömer   B) Hz. Ali  C) Hz. Osman  D) Hz. Ebû Bekir

  10. Cevap: C Açıklama:

    Kur'an-ı Kerim, İslam peygamberi Hz. Muhammed'e vahiy yoluyla gelmiş ve onun döneminde sözlü olarak toplanmıştır. Halife Hz. Ebû Bekir döneminde yazılı olarak derlenmeye başlanmıştır. Ancak nihai derleme ve kitap haline getirme işlemi, Hz. Osman'ın döneminde gerçekleşmiştir. Bu nedenle doğru cevap "C) Hz. Osman" olacaktır.



  11. Kur’ân ilk kez hangi yılda indirilmeye başlanmıştır?

    A) 571    B) 610    C) 622    D) 632

  12. Cevap: B Açıklama:

    Kur'an'ın ilk kez indirilmeye başlandığı yıl, Peygamber Muhammed'e (sav) Hira Mağarası'nda Cebrail (as) tarafından ilk vahiy geldiği yıl olan 610 yılıdır.



  13. Allah’ın var ve bir olduğu, eşi ve benzeri olmadığı inancına ne ad verilir?

    A) Teslis    B) Takva    C) Tevhit    D) Şirk

  14. Cevap: C Açıklama:

    Doğru cevap "C) Tevhit" olacaktır. Tevhit inancı, Allah'ın var ve bir olduğu, eşi ve benzeri olmadığı inancını ifade eder. - A) Teslis: Hristiyan inancında, Baba, Oğul ve Kutsal Ruh'un üçlü birliği anlamına gelir. - B) Takva: İslam'da Allah'a karşı gelmekten sakınmak ve doğru yolda olmayı ifade eden bir terimdir. - C) Tevhit: İslam'da Allah'ın varlık ve birlik yönlerini ifade eden inançtır. - D) Şirk: Allah'a eş koşma, onun yanında başka ilahların varlığına inanma anlamına gelir.



  15. Hz. Âdem’in kıskançlıktan dolayı öldürülen Kur’an’da kıssası anlatılan çocuğu hangisidir?

    A) Kabil    B) Habil    C) Hûd    D) İdris

  16. Cevap: A Açıklama:

    Kur'an'da Hz. Âdem'in iki oğlu Habil ve Kabil'in kıssası anlatılmaktadır. Kabil, kıskançlık sonucu kardeşi Habil'i öldürmüştür. Bu kıssa, insanlık tarihindeki ilk cinayeti ve kötülüğü simgeler.



  17. Hz. Âdem (a.s)’in eşinin ismi nedir?

    A) Hz.Hatice  B) Hz.Meryem   C) Hz.Havva   D) Hz.Fâtıma

  18. Cevap: C Açıklama:

    İslam inancına göre, Hz. Âdem'in yaratıldıktan sonra ilk kadın olarak yaratılan eşi Hz. Havva'dır. Diğer seçenekler ise İslam tarihinde farklı dönemlere ve kişilere ait isimlerdir.



  19. Şeytan neden yaratılmıştır?

    A) Ateş    B) Su    C) Toprak    D) Hava

  20. Cevap: A Açıklama:

    Şeytan, Kur'an'da bahsedildiğine göre, Allah tarafından ateşten yaratılmıştır. Şeytanın yaratılış amacı, insanları saptırmak ve onları Allah'a isyan ettirmektir. Şeytanın isyanı ve insanları kötülüğe yönlendirmeye çalışması, imtihanın bir parçası olarak görülür.



  21. Hz. Âdem (a.s) neden yaratılmıştır?

    A) Ateş        B) Su        C) Toprak        D) Hava

  22. Cevap: C Açıklama:

    Hz. Âdem (a.s), İslam inancına göre topraktan yaratılmıştır. Kur'an'da bu konuyla ilgili ayetler bulunmaktadır. Hz. Âdem, Allah'ın yarattığı ilk insan olarak kabul edilir. Topraktan yaratılması insanın yaratılışının temelini oluşturur.



  23. Aşağıdakilerden hangisi Kur’ân-ı Kerîm’de kıssalara yer verilmesinin başlıca sebeplerinden biri değildir?

    A) Allah Resulünün peygamberliğini ispat etmek
    B) Geçmişte yaşayanların düştükleri hatalara düşülmesini önlemek
    C) İnsanlara tarih bilincini aşılamak, tarihi bilgi vermek
    D) Yaşanmış olaylardan ders alınmasını sağlamak

  24. Cevap: A Açıklama:

    Doğru cevap "A) Allah Resulünün peygamberliğini ispat etmek" olacaktır. Kıssaların temel amacı, insanlara geçmişten dersler çıkarmak, ahlaki değerleri anlatmak, tarih bilinci oluşturmak ve yaşanmış olaylardan ders alınmasını sağlamaktır. Kur'an-ı Kerim'deki kıssaların bir diğer önemli amacı, peygamberlerin peygamberliklerini ve Allah'ın mesajlarını nasıl ilettiklerini göstererek, peygamberlerin Allah tarafından seçilen örnek insanlar olduğunu göstermektir. Bu nedenle, doğru cevap "A) Allah Resulünün peygamberliğini ispat etmek" seçeneğidir. - B) Geçmişte yaşayanların düştükleri hatalara düşülmesini önlemek: Kıssalar, insanlara geçmişte yaşanan hatalardan ders çıkarmalarını sağlayarak benzer hatalara düşmelerini önlemeyi amaçlar. - C) İnsanlara tarih bilincini aşılamak, tarihi bilgi vermek: Kıssalar, geçmişte yaşanan olaylarla insanlara tarih bilinci kazandırmayı ve geçmişteki toplumların yaşantısını anlatmayı amaçlar. - D) Yaşanmış olaylardan ders alınmasını sağlamak: Kıssalar, insanların geçmişteki olaylardan ders çıkarmalarını ve ahlaki değerleri öğrenmelerini sağlamayı amaçlar.



  25. Kur’ân-ı Kerim’deki, geçmişte yaşamış peygamberlerin ve toplumların başından geçen ibret verici olayların anlatıldığı hikayelere ne ad verilir?

    A) Roman    B) Mersiye    C) Kıssa    D) Beyit

  26. Cevap: C Açıklama:

    Kur'an-ı Kerim'de geçmişte yaşamış peygamberlerin ve toplumların başından geçen ibret verici olayların anlatıldığı hikayelere "kıssa" denir. Bu hikayeler, insanlara ders ve öğütler sunarak ahlaki değerleri ve İslam inancının prensiplerini aktarmayı amaçlar.



  27. “Niçin Kur’an’ı okumalıyız ?” sorusunun cevabı hangisi olamaz?

    A) Sadece ölülere okumak için
    B) Dinimizi öğrenmek için
    C) İbadet olduğu ve bize sevap kazandırdığı için
    D) Allah’ın sevgisini, rızasını kazanmak için

  28. Cevap: A Açıklama:

    Doğru cevap "A) Sadece ölülere okumak için" olacaktır. Kur'an'ı okumanın temel amacı, dinimizi öğrenmek, ibadet etmek, Allah'ın sevgisini kazanmak ve kendimizi geliştirmektir. Ancak sadece ölülere okuma amacı, Kur'an'ı anlamak ve kendimizi geliştirmek gibi önemli amaçlarla uyumsuzdur. - A) Sadece ölülere okumak için: Kur'an'ı sadece ölülere okuma amacı, genel amaçları yetersiz ve anlamsız kılar. - B) Dinimizi öğrenmek için: Kur'an'ı okumanın temel amacı dinimizi öğrenmek ve anlamaktır. - C) İbadet olduğu ve bize sevap kazandırdığı için: Kur'an'ı okumanın bir tür ibadet olduğu ve sevap kazandırdığı doğrudur. - D) Allah’ın sevgisini, rızasını kazanmak için: Kur'an'ı okumanın temel amacı, Allah'ın sevgisini kazanmak ve O'nun rızasını elde etmektir.



  29. “Sizin en hayırlınız ……………………….……………’i öğrenen ve öğretendir.”
    Boş olan yere aşağıdaki kelimelerden hangisini getirmeliyiz?

    A) Kur’ân-ı Kerîm            B) Dînî ilimler
    C) Fen ilimleri                  D) Salih amel

  30. Cevap: A Açıklama:

    Boşluğa getirilmesi gereken kelime "Kur’ân-ı Kerîm" olmalıdır. Hadis metni, "Sizin en hayırlınız Kur’ân-ı Kerîmi öğrenen ve öğretenidir." şeklinde tamamlanmaktadır. Bu hadis, İslam'ın kutsal kitabı olan Kur’ân-ı Kerîm'in öğrenilip öğretilmesinin önemini vurgulamaktadır.



  31. Hangisi Kur’ân-ı Kerîm’in belli başlı bir özelliği değildir?

    A) Allah kelamıdır.
    B) Okunması ibadettir.
    C) İndirildiği şekliyle günümüze kadar ulaşmış bir ilâhî kitaptır.
    D) Bazı âyetleri değiştirilmiştir.

  32. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap "D) Bazı âyetleri değiştirilmiştir." olacaktır. Kur'an-ı Kerim'in belli başlı özelliklerinden biri, indirildiği şekliyle günümüze kadar ulaşmış olmasıdır. Ancak bazı dini metinlerde olduğu gibi, Kur'an-ı Kerim'de değişiklik veya tahrifat olduğu iddiaları, İslam alimleri tarafından reddedilmiştir. - A) Allah kelamıdır: Kur'an-ı Kerim, İslam inancına göre Allah'ın kelamıdır. - B) Okunması ibadettir: Kur'an-ı Kerim'i okumak ve anlamak ibadet olarak kabul edilir. - C) İndirildiği şekliyle günümüze kadar ulaşmış bir ilâhî kitaptır: Kur'an-ı Kerim, Hz. Muhammed'e vahiy yoluyla indirilen ve hiçbir değişikliğe uğramadan günümüze kadar ulaşan bir ilahi kitaptır. - D) Bazı âyetleri değiştirilmiştir: İslam inancına göre, Kur'an-ı Kerim'in indirildiği şekli hiçbir değişikliğe uğramamıştır.



  33. Allah tarafından indirilen ilâhî kitapların sonuncusu hangisidir?

    A) İncil        B) Kur’an        C) Tevrat        D) Zebur

  34. Cevap: B Açıklama:

    Doğru cevap "B) Kur'an" olacaktır. İslam inancına göre, Allah tarafından indirilen ilahi kitapların sonuncusu Kur'an'dır. Kur'an, Hz. Muhammed'e vahiy yoluyla indirilen ve önceki kutsal kitapların mesajını tamamlayan bir kitaptır. - İncil, Tevrat ve Zebur da farklı dini inançlara göre önceki zamanlarda peygamberlere indirilen kutsal kitaplardır. - Kur'an, İslam inancına göre son peygamber Hz. Muhammed'e indirilen son ilahi kitaptır ve önceki kutsal kitapların mesajını güncelleyip tamamlar.



  35. Allah tarafından Peygamberimize Cebrail aracılığı ile vahiy yoluyla indirilen, nesilden nesile tevatür yoluyla nakledilen, mushaflarda yazılı olan okunmasıyla da ibadet edilen ilâhî kitaba ne ad verilir?

    A) İncil    B) Kur’an    C) Tevrat    D) Zebur

  36. Cevap: B Açıklama:

    Peygamberimize Cebrail aracılığıyla vahiy yoluyla indirilen, nesilden nesile tevatür yoluyla nakledilen, mushaflarda yazılı olan ve okunmasıyla ibadet edilen ilâhî kitaba "Kur’an" adı verilir. Kur’an, İslam'ın kutsal kitabıdır ve Müslümanlar için rehberlik edici bir kaynaktır.



  37. Aşağıda verilen harflerden hangisi kendisinden sonraki harfe birleşmeyen harflerden değildir?

    A) ا- و    B) س - ش    C) د – ذ    D) ر – ز

  38. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap "D) ر – ز" olacaktır. ر (re) harfi ز (ze) harfinden sonra gelir ve kendisinden sonraki harfe birleşmez.



  39. Aşağıdaki kelimelerden hangisinde esre harekesi bulunmaktadır?

    A) كُتُبٌ        B) مَلِكِ        C) بَعْدَ        D) قَوْلاً

  40. Cevap: D Açıklama:

    Esre harekesi "قَوْلاً" kelimesinde bulunmaktadır. Esre harekesi, harfin üstünde küçük bir üçgen şeklinde görünen bir harekedir. Diğer seçeneklerde böyle bir hareke bulunmamaktadır.



  41. Aşağıdakilerden hangisinde hareke üstündür? (harflere e-a sesini verir)

    A) اَمِرَ        B) هُمْ        C) قُلْ        D) فِيلٌ

  42. Cevap: A Açıklama:

    Doğru cevap "A) اَمِرَ" olacaktır. Bu seçenekteki harfler üst hareke (ferase) sahiptir ve bu hareke harflere e-a sesini verir. - A) اَمِرَ: Üst hareke (ferase) ile yazılan harekeli bir harf bulunmaktadır. - B) هُمْ: Alt hareke (kesra) ile yazılan harekeli bir harf bulunmaktadır. - C) قُلْ: Alt hareke (kesra) ile yazılan harekeli bir harf bulunmaktadır. - D) فِيلٌ: Alt hareke (kesra) ile yazılan harekeli bir harf bulunmaktadır.



  43. Aşağıdakilerden hangisi peltek harflerden değildir?

    A) ث        B) ذ        C) ظ        D) ا

  44. Cevap: D Açıklama:

    Peltek harfler, Arap alfabesinde dilin ön dişlerin arka tarafına temas etmesiyle telaffuz edilen harflerdir. Bu harfler şunlardır: ث، ذ، ظ. Seçenekler arasında bulunan "ا" harfi peltek harf değildir, çünkü dilin özel bir pozisyonuna ihtiyaç duymadan seslendirilir.



  45. Aşağıdakilerden hangisinde hareke ötredir? (harflere u-ü sesini verir)

    A) خَطَبَ        B) قَدَرَ        C) زَرَقَ        D) وَهُوَ

  46. Cevap: C Açıklama:

    Doğru cevap "C) زَرَقَ" olacaktır. Bu seçenekteki harfler ötredir ve bu harflere u-ü sesini verir. A) خَطَبَ: Hareke (ötre) harflerden değildir. B) قَدَرَ: Hareke (ötre) harflerden değildir. C) زَرَقَ: Hareke (ötre) harflerden biri olan ز harfi bulunmaktadır. D) وَهُوَ: U-ü harfinin verildiği harekeli bir harf bulunmaktadır.



  47. Aşağıdaki kelimelerden hangisinin harekesi esredir (harflere ı-i sesini veren)?

    A) كُتُبٌ        B) بَعْدَ        C) مَلِكِ         D) قَوْلاً

  48. Cevap: B Açıklama:

    Harekesi esre olan harfler, "ı" veya "i" sesini veren harflerdir. Seçenekler arasında bulunan "بَعْدَ" kelimesindeki "ع" harfi harekesi esre olan harflerden biridir ve "ı" sesini verir.



  49. Hz. Salih’in kavmi niçin helak olmuştur?

    A) İnsanları kandırdıkları için.
    B) Yalan söyledikleri için.
    C) Hırsız oldukları için.
    D) Mucize olarak gönderilen Deveyi kestikleri için.

  50. Cevap: C Açıklama:

    Doğru olan cevap C) Hırsız oldukları için. Hz. Salih'in kavmi, Allah'ın emrettiği şekilde belirli bir gün, belirli bir dağdaki deveyi keserek tüm halkın yemesi gerektiği halde, sadece kendileri yemek istedikleri için ve bu hırsızlık eylemi nedeniyle helak olmuşlardır.



  51. “Sizin en hayırlı olanınız, Kur’an’ı …………ve öğreteninizdir.” (Hadisi Şerif)
    Yukarıdaki boşluğa hangi kelime gelmelidir?

    A) Yazan                    B) Belden yukarıda tutan
    C) Satın alan             D) Öğrenen

  52. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap "D) Öğrenen" olacaktır. Hadis metninde ifade edildiği üzere, en hayırlı olan kişi Kur'an'ı öğrenen ve öğreten kişidir. Hadis metni şu şekildedir: "Sizin en hayırlı olanınız, Kur’an’ı öğrenen ve öğreteninizdir." Bu nedenle boşluğa "öğrenen" kelimesi gelmelidir.



  53. Acımak, esirgemek, korumak, affetmek, bağışlamak, nimet vermek gibi anlamlara gelen kavram aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Şükür    B) Hamd    C) Rahmet    D) İhlas

  54. Cevap: C Açıklama:

    Doğru cevap "C) Rahmet" olacaktır. "Acımak, esirgemek, korumak, affetmek, bağışlamak, nimet vermek" gibi anlamlara gelen kavram rahmeti ifade eder. Rahmet, İslamî terimlerden biridir ve Allah'ın insanlara olan merhametini, acımasını, affediciliğini ifade eder. Bu kavram aynı zamanda Allah'ın insanlara sunduğu nimetleri de içerir. Diğer seçenekler olan şükür, hamd ve ihlas da önemli kavramlardır, ancak "acımak, esirgemek, korumak, affetmek, bağışlamak, nimet vermek" anlamlarını rahmet ifadesiyle daha iyi açıklar.



  55. Kulun bütün hareket ve davranışlarının Allah Teâlâ’nın rızası için olmasına ne denir?

    A) Şükür    C) Hamd    B) Rahmet    D) İhlas

  56. Cevap: D Açıklama:

    ulun bütün hareket ve davranışlarının Allah Teâlâ'nın rızası için olması "İhlas" olarak adlandırılır. İhlas, samimiyet, arınmışlık ve yalnızca Allah'ın hoşnutluğunu amaçlayan bir ibadet anlayışını ifade eder. Bu kavram, Müslümanların ibadetlerini, niyetlerini ve amellerini Allah'a özgü ve saf bir şekilde sunmalarını temsil eder.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:



   HASAN ŞAHİN
13 Ocak 2023

beğenmedim

   hasan_ali
09 Ocak 2023

ürün kodu ne

   fatma
02 Ocak 2023

19. soru

   THANAA
01 Ocak 2023

Evet 2. Soru 4. Soru Son soru 16. Soru 6. Soru 9. Soru 11. Soru


5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) Detayları

5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) 35 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 28 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 13 Aralık 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) Testini Çöz tıklayın. 5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • KUR’AN-I KERİM'İ OKUMAYI ÖĞRENİYORUZ
    1. Cezim (Sükun)
    2. Elif Lam Takısının Okunuşu
    3. Elif Lam Takısının Okunuşu
    4. Harekeler: Üstün, Esre, Ötre
    5. Harflerin Okunuşu
    6. Hurûf-ı Mukataa
    7. Med Harfleri: Elif, Vav, Ya
    8. Med-Kasr Kelimeleri
    9. Okunmayan Elif
    10. Okunuşla İlgili Özel Durumlar
    11. Şedde
    12. Tenvin
    13. Uzatma (Asar-Çeker) İşareti
    14. Vav ve Ya Şeklinde Yazılan Elif

Ayrıca 5.sınıf Kuran-ı Kerim 1.dönem 2.yazılı soruları; mebsinavlari.com tarafından tamamı test ve cevap anahtarlı olarak hazırlanmıştır

Harf bilgisi ve dil sesleri konusundaki ayrım yapabilme yeteneği.

Arap alfabesindeki harf ayrımlarını ve telaffuzlarını anlama yeteneğini gösterir.

Arap alfabesinin harflerini tanıma ve yazımını doğru yapabilme yeteneği.

Kur'an-ı Kerim'i doğru bir şekilde okuma ve telaffuz etme yeteneği.

İslam tarihindeki önemli dönemleri ve olayları anlama yeteneğini gösterir.

İslam tarihindeki önemli olayları ve tarihleri bilmek.

İslam'ın temel inançları ve kavramlarını anlama yeteneğini gösterir.

Kur'an'da anlatılan kıssaları ve bu kıssalardaki önemli mesajları anlamak.

İslam peygamberleri ve kutsal metinlerde geçen önemli kişilikleri tanıma yeteneğini gösterir.

İslam inancına göre yaratılan varlıkların özelliklerini ve amaçlarını anlamak.

İslam inancına göre yaratılan varlıkların özelliklerini ve amaçlarını anlamak.

Kutsal metinlerin amacını anlama ve metinlerdeki bilgileri çözümleme yeteneğini gösterir.

Kur'an-ı Kerim'in yapısı ve içeriği hakkında bilgi sahibi olmak.

Dinî ve ahlakî değerleri anlama ve açıklama yeteneğini gösterir.

Kur’ân-ı Kerîm'in önemi ve değeri hakkında bilgi sahibi olmak.

İslam'ın kutsal kitabı Kur'an-ı Kerim'in özelliklerini anlama ve açıklama yeteneğini gösterir.

İslam inancına göre Kur'an'ın yerini ve önemini anlama yeteneğini gösterir.

Kur’an’ın ne olduğunu ve önemini anlamak.

Arap alfabesinin temel harflerini tanıma ve sıralama yeteneğini gösterir.

Arap alfabesindeki harekeleri tanımak ve okuma pratiği yapmak.

Arap alfabesindeki harekeli harfleri tanıma ve okuma yeteneğini gösterir.

Peltek harfleri tanımak ve telaffuz etmek.

Arap alfabesindeki ötred harfleri tanıma ve okuma yeteneğini gösterir.

Harekeli harfleri tanımak ve doğru okumak.

Peygamberlerin kavimleri ile yaşadığı olayları anlamak ve anlatmak.

Hadis bilgisini anlama ve yorumlama yeteneği.

İslamî kavramları anlama ve açıklama yeteneği.

Öğrencilere İslam'ın temel kavramlarından biri olan "ihlas" kavramının anlamını ve önemini öğretmek.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) sınavı 5.Sınıf kategorisinin Kur’an-ı Kerim alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) Testi İstatistikleri

Bu sınav 741 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 9435 kere doğru, 5602 kere yanlış cevap verilmiş.

5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

5.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Sınav (Test) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 5.Sınıf Kur’an-ı Kerim dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.