Lise Bilgi Kuramı I. ve II. Ünite Test 2 sınavı 9.Sınıf kategorisinin Bilgi Kuramı alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 14 sorudan oluşmaktadır.
"İnsan, nesne, evren, dünya ve kendini merak etmesi sonucu ortaya çıkan bilgilerdir." cümlesinde bahsedilen bilgi türü hangisidir?
A) Gündelik bilgi B) Bilimsel bilgi
C) Felsefi bilgi D) Dinî bilgi
E) Teknik bilgi
"İnsana özgü olan ve nesneyi algılama, anlama ve açıklama yoluyla elde edilen bilgidir." cümlesinde bahsedilen bilgi türü hangisidir?
A) Gündelik bilgi B) Bilimsel bilgi
C) Felsefi bilgi D) Dinî bilgi
E) Teknik bilgi
Bir bilginin doğru olup olmadığını kesin olarak belirleyebilmek mümkün müdür?
A) Evet, mümkündür.
B) Hayır, mümkün değildir.
C) Bazen mümkündür, bazen mümkün değildir.
D) Her şeyin doğruluk derecesi vardır.
E) Her şeyin doğruluk derecesi yoktur.
Empirizm'e göre doğru bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl C) Deneyim D) Hepsi E) Hiçbiri
Doğru bilginin değeri nedir?
A) Doğru bilgi, eylemlerimiz için yol göstericidir.
B) Doğru bilgi, bizi yanıltmaz.
C) Doğru bilgi, bize güven verir.
D) Hepsi
E) Hiçbiri
Bilginin kaynağı olarak kabul edilen görüşlerden biri deneyciliktir. Deneycilikte bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl
C) Sezgi D) Hem duyular hem akıl
E) Hem akıl hem sezgi
Sezgicilikte bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl
C) Sezgi D) Hem duyular hem akıl
E) Hem akıl hem sezgi
Kritisizmde bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl
C) Sezgi D) Hem duyular hem akıl
E) Hem akıl hem sezgi
Hume'a göre düşüncenin sınırı nedir?
A) Düşüncenin sınırı yoktur.
B) Düşüncenin sınırı, duyuların sınırıdır.
C) Düşüncenin sınırı, hayal gücünün sınırıdır.
D) Düşüncenin sınırı, çelişkilerin sınırıdır.
Hume'a göre altın bir dağı düşündüğümüzde hangi iki fikri birleştiririz?
A) Altın ve dağ fikirlerini.
B) Altın ve dağı oluşturan atomların fikirlerini.
C) Altın ve dağa ait özelliklerin fikirlerini.
D) Altın ve dağa ait duyguların fikirlerini.
Entüisyonizme göre doğru bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl C) Sezgi D) Deney E) Mantık
Doğru bilginin ölçütlerinden biri olan uygunluk, aşağıdakilerden hangisini ifade eder?
A) Doğru bilginin gerçekle uyuşması
B) Doğru bilginin tutarlı olması
C) Doğru bilginin yeni olması
D) Doğru bilginin kesin olması
E) Doğru bilginin evrensel olması
Sokrates, birinden bir kılıç ödünç aldığınızı varsayın. Bu kılıcı geri vermeniz gerekir, değil mi? Ama ya kılıcın sahibi olan kişinin aklını kaçırdığını ve bu kılıçla önüne geleni doğrayacağını biliyorsanız? Bu durumda adalet, kişinin hakkını kişiye vermemeyi gerektirmiş olabilir. Bu durumda, Sokrates'e göre adaletin ölçütü nedir?
A) Tümel uzlaşım B) Uygunluk
C) Apaçıklık D) Yarar
E) Tutarlılık
Sokrates'in yöntemi, aşağıdakilerden hangisinin önemini vurgular?
A) Duyum B) Akıl
C) Deney D) Sezgi
E) Tümel uzlaşım
"İnsan, nesne, evren, dünya ve kendini merak etmesi sonucu ortaya çıkan bilgilerdir." cümlesinde bahsedilen bilgi türü hangisidir?
A) Gündelik bilgi B) Bilimsel bilgi
C) Felsefi bilgi D) Dinî bilgi
E) Teknik bilgi
"İnsan, nesne, evren, dünya ve kendini merak etmesi sonucu ortaya çıkan bilgilerdir." cümlesi, felsefi bilgi türünü tanımlamaktadır. Felsefi bilgi, insanın varlık, evren ve bilgi üzerine yaptığı tümel düşünceleri kapsar.
"İnsana özgü olan ve nesneyi algılama, anlama ve açıklama yoluyla elde edilen bilgidir." cümlesinde bahsedilen bilgi türü hangisidir?
A) Gündelik bilgi B) Bilimsel bilgi
C) Felsefi bilgi D) Dinî bilgi
E) Teknik bilgi
"İnsana özgü olan ve nesneyi algılama, anlama ve açıklama yoluyla elde edilen bilgidir." cümlesi, günlük bilgi türünü tanımlamaktadır. Gündelik bilgi, insanın günlük yaşamında kullandığı pratik bilgilerdir.
Bir bilginin doğru olup olmadığını kesin olarak belirleyebilmek mümkün müdür?
A) Evet, mümkündür.
B) Hayır, mümkün değildir.
C) Bazen mümkündür, bazen mümkün değildir.
D) Her şeyin doğruluk derecesi vardır.
E) Her şeyin doğruluk derecesi yoktur.
Septisizm, doğru bilginin mümkün olmadığı görüşünü savunan felsefi bir akımdır. Bu görüşe göre, duyularımız yanıltıcı olabilir, akılımız hatalı olabilir ve bilgilerimiz kişisel deneyimlerimize göre şekillenir. Bu nedenle, herhangi bir bilginin doğruluğunu kesin olarak belirleyebilmek mümkün değildir.
Empirizm'e göre doğru bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl C) Deneyim D) Hepsi E) Hiçbiri
Doğru bilginin kaynağı konusunda farklı görüşler vardır. Empirizm, doğru bilginin kaynağının duyular olduğunu savunan felsefi bir akımdır. Bu görüşe göre, duyularımız aracılığıyla dış dünyayı algılarız ve bu algılarımız bize doğru bilgi verir.
Doğru bilginin değeri nedir?
A) Doğru bilgi, eylemlerimiz için yol göstericidir.
B) Doğru bilgi, bizi yanıltmaz.
C) Doğru bilgi, bize güven verir.
D) Hepsi
E) Hiçbiri
Doğru bilginin değeri konusunda farklı görüşler vardır. Bazı filozoflar, doğru bilginin eylemlerimiz için yol gösterici olduğunu savunurken, bazıları bizi yanıltmadığını savunurlar. Bazı filozoflar ise hem eylemlerimiz için yol gösterici hem de bizi yanıltmadığını savunurlar.
Bilginin kaynağı olarak kabul edilen görüşlerden biri deneyciliktir. Deneycilikte bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl
C) Sezgi D) Hem duyular hem akıl
E) Hem akıl hem sezgi
Deneycilikte bilginin kaynağı duyulardır. Duyularımız aracılığıyla dış dünyadan bilgi ediniriz.
Sezgicilikte bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl
C) Sezgi D) Hem duyular hem akıl
E) Hem akıl hem sezgi
Sezgicilikte bilginin kaynağı sezgidir. Sezgi, insanın doğrudan ve aracısız olarak bir şeyi kavrayabilmesidir.
Kritisizmde bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl
C) Sezgi D) Hem duyular hem akıl
E) Hem akıl hem sezgi
Kritisizmde bilginin kaynağı hem duyular hem de akıldır. Duyular, bilginin ham maddesini sağlarken, akıl bu ham maddeyi işleyerek bilgi haline getirir.
Hume'a göre düşüncenin sınırı nedir?
A) Düşüncenin sınırı yoktur.
B) Düşüncenin sınırı, duyuların sınırıdır.
C) Düşüncenin sınırı, hayal gücünün sınırıdır.
D) Düşüncenin sınırı, çelişkilerin sınırıdır.
Metinde Hume, düşüncenin sınırının çelişkilerin sınırı olduğunu ifade etmektedir. Düşünce, duyuların sınırlarını aşarak hayal gücünün sınırlarına kadar ulaşabilir. Ancak çelişkiler, düşüncenin sınırını belirler. Çelişkili bir düşüncenin doğru olması mümkün değildir.
Hume'a göre altın bir dağı düşündüğümüzde hangi iki fikri birleştiririz?
A) Altın ve dağ fikirlerini.
B) Altın ve dağı oluşturan atomların fikirlerini.
C) Altın ve dağa ait özelliklerin fikirlerini.
D) Altın ve dağa ait duyguların fikirlerini.
Metinde Hume, altın bir dağı düşündüğümüzde daha önceden bildiğimiz iki tutarlı fikri birleştirdiğimizi ifade etmektedir. Bu iki fikir, altın ve dağ fikirleridir. Altın ve dağa ait atomların, özelliklerin veya duyguların fikirleri, altın bir dağı düşünmek için gerekli değildir.
Entüisyonizme göre doğru bilginin kaynağı nedir?
A) Duyular B) Akıl C) Sezgi D) Deney E) Mantık
Entüisyonizme göre doğru bilginin kaynağı sezgidir. Sezgi, doğrudan ve aracısız kavrayıştır.
Doğru bilginin ölçütlerinden biri olan uygunluk, aşağıdakilerden hangisini ifade eder?
A) Doğru bilginin gerçekle uyuşması
B) Doğru bilginin tutarlı olması
C) Doğru bilginin yeni olması
D) Doğru bilginin kesin olması
E) Doğru bilginin evrensel olması
Uygunluk, doğru bilginin ölçütlerinden biridir. Uygunluk, doğru bilginin gerçekle uyuşması anlamına gelir.
Sokrates, birinden bir kılıç ödünç aldığınızı varsayın. Bu kılıcı geri vermeniz gerekir, değil mi? Ama ya kılıcın sahibi olan kişinin aklını kaçırdığını ve bu kılıçla önüne geleni doğrayacağını biliyorsanız? Bu durumda adalet, kişinin hakkını kişiye vermemeyi gerektirmiş olabilir. Bu durumda, Sokrates'e göre adaletin ölçütü nedir?
A) Tümel uzlaşım B) Uygunluk
C) Apaçıklık D) Yarar
E) Tutarlılık
Sokrates'e göre adalet, bir yargının veya önermenin gerçeklikle uyuşması ile ilgilidir. Bu durumda, kılıcın sahibi olan kişinin aklını kaçırdığını ve bu kılıçla önüne geleni doğrayacağını biliyorsanız, kılıcı geri vermek adaletli bir davranış değildir. Çünkü bu davranış, gerçeklikle uyuşmaz.
Sokrates'in yöntemi, aşağıdakilerden hangisinin önemini vurgular?
A) Duyum B) Akıl
C) Deney D) Sezgi
E) Tümel uzlaşım
Sokrates'in yöntemi, bir kişinin kendi söyledikleriyle çelişmesini sağlayarak bilginin doğruluğunu sorgulamayı amaçlar. Bu yöntemde, kişinin kendi düşüncelerini eleştirel bir şekilde değerlendirmesi ve akıl yürütmesi önemlidir.
* Bilgi türlerini ayırt eder.
* Bilgi türlerini ayırt eder.
Öğrenciler, bilginin doğruluğunun kesin olarak belirlenemeyeceğini kavrayacaktır.
Öğrenciler, doğru bilginin kaynağı konusunda farklı görüşleri kavrayacaktır.
Öğrenciler, doğru bilginin değerini kavrayacaktır.
9.1.1. Bilginin kaynağına ilişkin görüşleri açıklar.
9.1.1. Bilginin kaynağına ilişkin görüşleri açıklar.
9.1.1. Bilginin kaynağına ilişkin görüşleri açıklar.
9.3.2.2. Empirizmin bilginin kaynağı ve değeri konusundaki görüşlerini açıklar.
9.3.2.2. Empirizmin bilginin kaynağı ve değeri konusundaki görüşlerini açıklar.
9.1.1.1. Bilginin kaynağına ilişkin farklı görüşleri karşılaştırır.
9.1.1.2. Bilginin kaynağı ve doğruluk ölçütlerini ayırt eder.
* Doğru bilginin ölçütlerini açıklar.
* Bilginin kaynakları konusundaki görüşleri açıklar.
etiketlerini kapsamaktadır.Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Bilgi Kuramı dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.