Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı sınavı 10.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 29 sorudan oluşmaktadır.



 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı CEVAPLARI

  1. Edille-i Şer'iyye'nin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Kur'an-ı Kerim-Sünnet-İcma-Kıyas
    B) Sünnet-Kur'an-ı Kerim-İcma-Kıyas
    C) Kıyas-İcma-Sünnet-Kur'an-ı Kerim
    D) Kur'an-ı Kerim-İcma-Kıyas-Sünnet
    E) Sünnet-İcma-Kıyas-Kur'an-ı Kerim

  2. Cevap: A Açıklama:

    slam hukukunun temel kaynaklarını ifade eden Edille-i Şer'iyye, doğru sıralanışıyla A şıkkındaki gibi olmalıdır: Kur'an-ı Kerim (Allah'ın kelamı), Sünnet (Hz. Muhammed'in sözleri, fiilleri ve onayları), İcma (İslam alimlerinin görüş birliği), Kıyas (Mevcut hükümlerden yeni durumlar için benzerliklere dayalı akıl yürütme).



  3. İslam'da inanç, ibadet, ahlak ve hukuk konularında başvuru kaynağı olarak kullanılan dini delillere ne ad verilir ?

    A)Edille-i Şer'iyye  B)Sünnet  C)Vacip  D)Hadis  E)Fıkıh

  4. Cevap: A Açıklama:

    İslam'da inanç, ibadet, ahlak ve hukuk konularında başvuru kaynağı olarak kullanılan dini delillere "Edille-i Şer'iyye" adı verilir. Bu terim, İslam hukukunun ve öğretilerinin temelini oluşturan dini delilleri ifade eder.



  5. Ravilerin sayısı bakımından hadis çeşitleri kaçtır?

    A) 2     B) 4    C) 3    D) 5   E) 6

  6. Cevap: B Açıklama:

    Hadislerin ravilerinin sayılarına göre sınıflandırıldığı dört temel hadis çeşidi vardır. Bunlar sırasıyla "Mütekâtil", "Mürsel", "Muallel" ve "Muttasil" olarak adlandırılır.



  7. I-İslam’da Allah’ın (c.c.), bir işi yapma veya yapmama hususunda kullarını yükümlü tutmasına teklif denir.
    II-Allah’ın (c.c.) emir ve yasakları anlamındaki bu teklifine muhatap olan, aklı başında ve ergenlik çağına gelmiş kişilere de mükellef denir.
    III-Dinimizde İman, kelime itibariyle bir kimsenin şüphe duymaksızın bir şeyi kabul etmesi, doğrulaması, onaylaması ve tasdik etmesi anlamına gelir.
    Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri doğrudur?

    A) Yalnız I    B) I ve II         C) Yalnız III     
    D) I ve III      E) I,II ve III

  8. Cevap: E Açıklama:

    Verilen ifadelerin tamamı doğrudur. I. ifade teklif kavramını, II. ifade mükellef kavramını ve III. ifade imanın anlamını açıklamaktadır. Dolayısıyla, hepsi doğru ifadelerdir.



  9. I- İslam inanç esasları arasında meleklere iman yoktur
    II- İman esaslarından birini alaya almak kişinin imanına zarar vermez.
    III- İman esaslarını ele alıp inceleyen ilim akaiddir.
    Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri yanlıştır?

    A) Yalnız I        B) I ve II     C) Yalnız III     
    D) I ve III          E) II ve III

  10. Cevap: B Açıklama:

    Cevap B olmalıdır. - I. ifade yanlıştır, çünkü İslam inancına göre meleklere inanmak önemli bir inanç esasıdır. - II. ifade doğru değildir, çünkü iman esaslarını alaya almak kişinin imanına zarar verebilir. - III. ifade doğru değildir, çünkü iman esaslarını ele alıp inceleyen ilim "akaid"dir.



  11. İmanın geçerli olabilmesi için bir insanın sadece diliyle iman ettiğini söylemesi..........
    Boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

    A) yeterlidir          B) mümkündür   C) kafidir   
    D) kabul edilir      E) yeterli değildir

  12. Cevap: E Açıklama:

    İman sadece diliyle ifade etmek yeterli değildir. İmanın kabul edilmesi için kalpten samimi bir inanç ve içten bir teslimiyet gereklidir. Sadece dil ile ifade etmek yeterli değildir, içten gelen bir iman gerekmektedir.



  13. İnanç bakımından insanlar kaça ayrılır?

    A) 3      B) 4      C) 5        D) 6      E) 7

  14. Cevap: A Açıklama:

    İnanç bakımından insanlar üçe ayrılır: Müminler (iman edenler), Kâfirler (iman etmeyenler) ve Münafıklar (ikiyüzlüler).



  15. İslam dininin inanç esaslarına inanmayan, Hz. Peygamberin (s.a.v.) yüce Allah’tan getirdiği dinin hükümlerinden birini veya birkaçını yahut da tamamını inkar eden kimseye aşağıdakilerden hangisi denir?

    A) Kafir         B) Takva sahibi  C) Mümin 
    D) İmanlı      E) Müslüman

  16. Cevap: A Açıklama:

    İslam dininin inanç esaslarına inanmayan, Hz. Peygamberin (s.a.v.) getirdiği dinin hükümlerini inkar eden kimseye "kafir" denir. Kafir terimi İslam inancında, Allah'ın varlığını ve birliğini kabul etmeyen, peygamberleri ve kutsal kitapları reddeden kişileri tanımlamak için kullanılır. Bu terim İslam'ın temel kavramlarından biridir ve inançla ilgilidir.



  17. Aşağıdakilerden hangisi İslam inanç esaslarından değildir?

    A) Allah'a iman             B) Peygamberlere iman   
    C) Meleklere iman       D) Namaz kılmak   
    E) Kitaplara iman

  18. Cevap: D Açıklama:

    İslam inanç esaslarına göre, beş şartın yerine getirilmesi gerekmektedir. Bunlar sırasıyla Allah'a iman, meleklerine iman, kitaplarına iman, peygamberlere iman ve ahiret gününe imandır. "Namaz kılmak" ise İslam'ın ibadetlerinden biridir, ancak inanç esaslarından biri değildir.



  19. İman edilmesi gereken şeylerin her birine ayrıntılarıyla inanmaya da ...................denir.
    Boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

    A) Tafsili iman      B) Münafık     C) Taklidi iman
    D) ihlas                  E) Müşrik

  20. Cevap: A Açıklama:

    İman edilmesi gereken şeylerin ayrıntılarıyla inanmaya "tafsili iman" denir. Tafsili iman, inanç esaslarının detaylarına inanmayı ifade eder. İslam'da imanın sadece yüzeysel bir kabul değil, derinlemesine anlayış ve içten bir inanç gerektirdiği vurgulanır. Bu terim, inançla ilgili konularda daha fazla bilgi sahibi olmayı ve inanç esaslarının detaylarını anlamayı ifade eder.



  21. Sağlamlık ve güvenilirlik açısından sahih ya da hasen derecesinde olmayan hadis. İslam âlimleri, ..........hadisleri inanç ve dinî hüküm bildiren konularda delil olarak kabul etmemişlerdir. Ancak, iyi bir davranışı teşvik eden veya kötü bir davranışı engelleyen ahlakla ilgili konulardaki........ hadisleri almada bir sakınca görmemişlerdir. Nafile amellerde ve fazilet konularında ......hadisler delil olabilmektedir.
    Boşluklara gelecek hadis türü aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Mütevatir hadis          B) Hasen hadis
    C) Meşhur hadis              D) Zayıf hadis
    E) Sahih hadis

  22. Cevap: D Açıklama:

    Soru, hadis türlerine göre güvenilirlik derecesini sorgulamaktadır. Sağlamlık ve güvenilirlik açısından sahih ya da hasen derecesinde olmayan hadisler zayıf hadislerdir. İslam âlimleri, zayıf hadisleri inanç ve dinî hüküm bildiren konularda delil olarak kabul etmemişlerdir. Ancak, iyi bir davranışı teşvik eden veya kötü bir davranışı engelleyen ahlakla ilgili konulardaki zayıf hadisleri almada bir sakınca görmemişlerdir. Nafile amellerde ve fazilet konularında da zayıf hadisler delil olabilmektedir.



  23. Aşağıdaki hadis türlerinden hangisi inanç, ibadet ve ahlak konularının tamamında Müslümanlar için kesin delildir?

    A) Âhâd hadis             B) Meşhur hadis
    C) Zayıf hadis              D) Mütevatir hadis
    E) Hasen hadis 

  24. Cevap: D Açıklama:

    Mütevatir hadis, inanç, ibadet ve ahlak konularının tamamında Müslümanlar için kesin delil olarak kabul edilen hadis türüdür. Mütevatir hadisler, pek çok güvenilir kaynaktan yollarla nakledilen ve toplumun geniş kesimleri tarafından kabul edilen hadislerdir. Bu nedenle, bu tür hadislerde herhangi bir şüphe veya yanılgı olasılığı düşük olduğundan kesin delil olarak kabul edilirler.



  25. . “Dilinden ve elinden (gelecek kötülükler konusunda) Müslümanlar’ın güven içinde oldukları kimse!” (Buhârî, İman,  Yukarıdaki Hadiste Peygamber Efendimiz (s.a.v.) kimleri tarif etmiştir?

    A) Müslümanları     B) Fasıkları     C) Münafıkları
    D) Kâfirleri               E) Müşrikleri

  26. Cevap: A Açıklama:

    Yukarıdaki hadiste Peygamber Efendimiz (s.a.v.), "Dilinden ve elinden (gelecek kötülükler konusunda) Müslümanlar’ın güven içinde oldukları kimse!" ifadesi ile Müslümanları tarif etmektedir. Bu hadis Müslümanlar arasında güvenilirlik, sadakat ve iyi niyetin önemini vurgulamaktadır.



  27. Dinin direği olan ibadet ............ 'dır.
    Yukarıdaki boşluğa hangisi getirilmelidir?

    A) oruç             B) hac        C) namaz
    D) kurban        E) zekat

  28. Cevap: C Açıklama:

    Soru, dinin temel unsurlarından birinin hangi ibadet olduğunu sormaktadır. İslam'da dinin direği olarak kabul edilen ibadet namazdır. Namaz, İslam'ın beş temel ibadetinden biridir ve Müslümanların günlük hayatında yerine getirdiği önemli bir ibadettir.



  29. Aşağıda verilen peygamberlerden hangisine Suhuf verilmemiştir?

    A) Hz. Adem                B) Hz. Şit
    C) Hz. Musa                D) Hz. İdiris
    E) Hz. İbrahim

  30. Cevap: C Açıklama:

    Hz. Musa'ya "Tevrat" verilmiştir. Diğer peygamberler arasında Suhuf veya diğer kitaplara dair bilgiler bulunabilir, ancak Hz. Musa'ya suhuf verilmediği kesin olan görüştür.



  31. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?

    A) Allah'ın zati ve sübuti olmak üzere sıfatları vardır.
    B) Zati sıfatları yalnızca Allah'a ait olan sıfatlardır.
    C) Sübuti sıfatların bir miktarı insanlar da da bulunur.
    D) Allah'ın 8 tane zati ve 5 tane subuti sıfatı vardır.
    E) Allah'ın sıfatları Allah'ı daha iyi tanımlamak için kullanılır.

  32. Cevap: D Açıklama:

    İslam inancına göre, Allah'ın zati ve sübuti olmak üzere çeşitli sıfatları vardır. Ancak, Allah'ın sıfat sayısı belirli değildir ve kesin bir sayı verilmemiştir. Bu nedenle, "Allah'ın 8 tane zati ve 5 tane sübuti sıfatı vardır." ifadesi yanlıştır. Ayrıca, zati sıfatlar yalnızca Allah'a ait olan sıfatlardır ve sübuti sıfatların insanlar gibi varlıklarda da bulunmaması gereklidir.



  33. I. Sonsuz ilim gücüne sahip anlamındadır.
    II. Sahip olduğu ilim başka varlıkta yoktur.
    Yukarıda özellikleri verilen sıfat hangisidir?

    A) Hayat   B) Semi   C) İlim   D) Basar   E) İrade

  34. Cevap: C Açıklama:

    Verilen özelliklere göre, sıfatın sahip olduğu ilmin diğer varlıklarda bulunmaması ve sonsuz ilim gücüne sahip olması, "İlim" sıfatına işaret etmektedir. Bu sıfat, Allah'ın her şeyi bilen ve her şeyi kuşatan ilim sahibi olduğunu ifade eder.



  35. I. Allah'ın zati sıfatlarındandır.
    II. Allah'ın başlangıcının bulunmadığı anlamındadır.
    Yukarıda özellikleri verilen sıfat hangisidir?

    A) Kıdem                      B) Vahdaniyet
    C) Kıyam bi nefsihi     D) Beka
    E) Vücud

  36. Cevap: A Açıklama:

    Verilen özelliklere göre, sıfatın Allah'ın zati sıfatlarından olması ve Allah'ın başlangıcının bulunmadığını ifade etmesi, "Kıdem" sıfatına işaret etmektedir. Kıdem sıfatı, Allah'ın herhangi bir başlangıcı olmadığını ve ezeli olduğunu ifade eder.



  37. Aşağıdakilerden hangisi “Yüce Mevla’mızın varlığının kendinden olması, varlığını devam ettirebilmek için hiçbir şeye muhtaç olmaması demek” olan sıfatına (özelliğine) ne ad verilir?

    A) Hayat                 B) Vücud 
    C) Tekvin                D) Kıyam bi-nefsihi
    E) Vahdaniyet


  38. Cevap: D Açıklama:

    Verilen tanımda, "Yüce Mevla’mızın varlığının kendinden olması, varlığını devam ettirebilmek için hiçbir şeye muhtaç olmaması" ifadesi "Kıyam bi-nefsihi" sıfatını ifade eder. Bu sıfat, Allah'ın varlığının kendiliğinden ve başkasına muhtaç olmadan var olduğunu ifade eder. Bu nedenle doğru cevap "D) Kıyam bi-nefsihi" olmalıdır.



  39. “De ki: Allah birdir. Hiç bir şeye muhtaç değildir....Hiç bir şey O’na denk( Eşit-benzer) değildir." 
     İhlas suresi 1-4  ayetlerinde altı çizili kısımlarda  Allah'ın sıfatları sıralandığında  hangisi doğrudur?

    A) Vücut -Beka-Vahdaniyet
    B) Beka-Kudret-Muhalefetün  lil Havadis
    C) Vahdaniyet-Kıyam bi nefsihi- Muhalefetün lil Havadis
    D) Vahdaniyet -Kıyam bi nefsihi-Kıdem
    E) Kıdem-Beka-Tekvin

  40. Cevap: D Açıklama:

    İhlas Suresi'nin altı çizili kısımlarında Allah'ın sıfatları sıralanmaktadır. İhlas Suresi'nde geçen "Allah birdir" ifadesi "Vahdaniyet" sıfatını, "Hiçbir şeye muhtaç değildir" ifadesi "Kıyam bi nefsihi" sıfatını, ve "Hiçbir şey O'na denk (Eşit-benzer) değildir" ifadesi "Muhalefetün lil Havadis" sıfatını ifade etmektedir. Bu nedenle doğru cevap "D) Vahdaniyet -Kıyam bi nefsihi-Kıdem"dir.



  41. Doğa, yaratıcı olamaz. Çünkü doğanın aklı ve zekâsı yoktur. Doğayı yaratıcı kabul etmek ………………… 
    Cümleyi nasıl tamamlarsak anlam bütünlüğünü sağlamış oluruz?

    A) Öğretmeni öğrenciyi birbirine karıştırmaktır.
    B) Bilgisayar ile işlemciyi birbirine karıştırmak-tır.
    C) Yazı ile cümleyi birbirine karıştırmaktır.
    D) Saat ile saatçiyi birbirine karıştırmaktır.
    E) Ağaç ile toprağı birbirine karıştırmaktır.

  42. Cevap: D Açıklama:

    Verilen cümlede doğanın aklı ve zekası olmadığı belirtilerek doğanın yaratıcı kabul edilmesinin mantıksızlığı ifade ediliyor. Cümledeki boşluğun tamamlanması gerekiyor. Saat ile saatçi arasında bir benzetme yapılıyor: Doğayı yaratıcı olarak kabul etmek, saat ile saatçiyi birbirine karıştırmak gibi bir hata yapmaktır. Saatlerin kendiliğinden çalışamayacağı gibi, doğanın da kendi kendine yaratıcı olamayacağı ifade ediliyor.



  43. Aşağıda verilen ayetlerden hangisi diğerlerinden farklı bir anlam taşımaktadır?

    A) “Göklerin ve yerin yaratılmasında, gece ile gündüzün birbiri peşinden gelmesinde, insanlara fayda veren şeylerle yüklü olarak denizde yüzüp giden gemilerde, Allah’ın gökten indirip de ölü haldeki toprağı canlandırdığı suda, yeryüzünde her çeşit canlıyı yaymasında, rüzgârları ve yer ile gök arasında emre hazır bekleyen bulutları yönlendirmesinde düşünen bir toplum için (Allah’ın varlığını ve birliğini ispatlayan) birçok deliller vardır
    B) Yeryüzünü enine boyuna uzatan, onda sabit dağlar ve ırmaklar meydana getiren, orada meyvelerin her birinden çifter çifter yaratan O’dur. Geceyi de gündüzün üzerine O bürüyüp örtüyor. Düşünen insanlar için şüphesiz bütün bunlarda ibretler vardır.
    C) Göğün nasıl yükseltildiğine, dağların nasıl dikildiğine, yeryüzünün nasıl yayıldığına bakmazlar mı?
    D) Onlar ki bollukta da darlıkta da Allah için harcarlar; öfkelerini yutarlar ve insanları affederler. Allah da güzel davranışta bulunanları sever
    E) O, geceyle gündüzü, Ay’la Güneş’i hizmetinize verdi; yıldızlar da O’nun emrine boyun eğmişlerdir. Bunda aklını kullanan bir topluluk için önemli ibretler vardır. Sizin için yerden türlü renklerde bitirdiği şeyler de böyle; bunda da düşünüp taşınan bir kavim için büyük ibret vardır

  44. Cevap: D Açıklama:

    Verilen ayetler arasında D seçeneği, insanların davranışlarına ve Allah'a olan bağlılıklarına odaklanırken, diğer ayetler Tanrı'nın doğadaki yaratıcılığını ve evrendeki düzeni vurgulamaktadır.



  45. Aşağıdakilerden hangisi Allah'ın sübuti sıfatlarından değildir?

    A) Hayat            B) İlim        C) Basar
    D) Beka             E) Kudret

  46. Cevap: D Açıklama:

    Allah'ın sübuti sıfatları, O'nun varlığını ve niteliklerini ifade eden özelliklerdir. "Beka" sıfatı, Allah'ın ebedi ve sonsuz varlığını ifade eder. Diğer sıfatlar, Allah'ın özelliklerini yansıtırken, "Beka" sıfatı varlığının ebedi ve değişmez olduğunu ifade eder.



  47. Aşağıda verilen melek ve görevi eşleştirmelerinden hangisi doğru değildir?

    A) Cebrail --> Vahiy meleğidir.
    B) İsrafil --> Sura üflemekle görevlidir.
    C) Münker ve Nekir --> Sorgu sual melekleridir.
    D) Kiramen Katibin --> Yazıcı meleklerdir.
    E) Mukarrabun ve İlliyyun -- > Arşı taşıyan meleklerdir.

  48. Cevap: E Açıklama:

    Diğer melek ve görevi eşleştirmeleri doğruken, E seçeneği yanlıştır. Mukarrabun ve İlliyyun melekleri, Arş'ı taşıyan melekler olarak kabul edilmemektedir. Diğer eşleştirmeler doğru melek ve görevlerini ifade eder.



  49. Aşağıda verilen peygamberlerden hangisine suhuf indirilmemiştir?

    A) Hz. Adem                B) Hz. İbrahim
    C) Hz. İsmail                D) Hz. Şit
    E) Hz. İdris

  50. Cevap: C Açıklama:

    Verilen seçenekler arasından suhuf indirilen peygamberi belirlememiz isteniyor. Hz. İsmail'e suhuf indirilmediği bilinmektedir. Diğer peygamberlerin çeşitli kutsal yazılarla ilişkilendirildiği düşünüldüğünde, Hz. İsmail'e suhuf indirilmediği açıktır.



  51. Yüce Allah'ın (c.c), insanların özgür iradeleri ile ne yapacaklarını bilmesi, takdir etmesi ve bir plana göre düzenlemesi olarak adlandırılan kavram hangisidir?

    A) Kader            B) Kaza            C) Basar
    D) İlim                D) Tekvin

  52. Cevap: A Açıklama:

    Soruda açıklanan kavram, insanların özgür iradeleriyle yapacakları eylemleri Allah'ın önceden bilmesi, bu eylemleri takdir etmesi ve bir plana göre düzenlemesi anlamına gelir. Bu kavram "Kader" olarak adlandırılır ve bu tanım A seçeneği ile eşleşmektedir.



  53. I. Allah (c.c.) iman, İslam inancının temelini oluşturur.
    II. İmamın diğer şartlarına iman edebilmek için öncelikle Allah'ın varlığına iman etmemiz gerekmektedir.
    III. Allah'a (c.c.) iman; Allah'ın (c.c) varlığına, tekliğin, her şeyin yaratıcısı ve sonsuz güç sahibi olduğunu tüm noksanlıktan uzak olduğuna iman etmek anlamına gelmektedir.
    Yukarıda verilen ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) Yalnız I          B) Yalnız II        C) Yalnız III
    D) I, II ve III        E) I ve III

  54. Cevap: D Açıklama:

    Verilen ifadeler incelendiğinde, hepsi de doğru ifadelerdir. İlk ifade Allah'ın imanın temelini oluşturduğunu belirtirken, ikinci ifade diğer iman şartlarına iman edebilmek için Allah'ın varlığına iman etmenin gerekliliğini ifade eder. Üçüncü ifade ise Allah'a imanın anlamını açıklar ve Allah'ın varlığı, tekliği, yaratıcılığı ve güç sahibi oluşu gibi özellikleri içerir.



  55. İslam dinin birinci temel kaynağı aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Peygamber efendimiz    B) Kuran-ı Kerim
    C) Melekler                            D) Dualar
    E) Ahitler

  56. Cevap: B Açıklama:

    İslam dini için temel kaynakların içerisinde en öncelikli ve belirleyici olanı Kuran-ı Kerim'dir. Bu kutsal kitap, İslam'ın öğretileri, ibadetler, ahlak kuralları ve rehberliği konusunda ana kaynaktır. Diğer seçenekler, İslam'ın öğretilerini açıklamada veya desteklemekte kullanılsa da, temel kaynak olarak Kuran-ı Kerim öne çıkar.



  57. I. Hz. Musa -- Zebur
    II. Hz. Davud -- Tevrat
    III. Hz. İsa -- İncil
    IV. Hz. Muhammed -- Kuran-ı Kerim
    Yukarıda verilen eşleştirmelerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) I, II, III ve IV                B) I, II ve III
    C) I ve II                           D) III ve IV
    E) II ve III

  58. Cevap: D Açıklama:

    Hz. İsa'ya İncil ve Hz. Muhammed'e Kuran-ı Kerim indirilmiştir. Diğer eşleştirmelerde yanlışlık bulunmaktadır.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı Detayları

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı 3 kere indirildi. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 29 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 29 Ekim 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı Testini Çöz tıklayın. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İBADET ALLAH İNANCI
    1. Allah Gözetendir
    2. Allah Her Şeyi Yaratandır.
    3. Allah Yaşatandır
    4. Allah'ın Varlığının ve Birliğinin Delilleri
    5. Dua
    6. İbadet
    7. İnsanın Allah'la İletişimi
    8. Kur'an Okuma
    9. Temel İnanç Esasları
    10. Tövbe

Ayrıca Lise 10.sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi için cevap anahtarlı ve tamamı test 1.dönem 1.yazılı soruları

İslam dini ve kültürü hakkında temel kavramları ve terimleri anlama yeteneği.

İslam hadis geleneği ve hadis çeşitleri hakkında temel bilgi.

İslam inanç esaslarına ve akaid konseptine temel bir bakış.

İslam inancının temel prensiplerinden biridir.

İslam inanç sisteminin temel kategorilerine anlayış kazandırma.

İslam'ın inanç esaslarını anlama.

Hadis türlerini tanıma ve hadislerin güvenilirlik derecelerini anlama.

İslam'ın temel ibadetlerini tanıma ve anlama.

İslam inancına göre Allah'ın sıfatlarını anlama ve doğru bir şekilde açıklama.

Allah'ın sıfatlarını anlama ve açıklama.

Allah'ın sıfatlarını anlama ve açıklama.

Allah'ın sıfatlarını anlama ve açıklama.

Allah'ın sıfatlarını anlama ve açıklama.

Bu soru, mantıksal çıkarımların ve benzetmelerin anlaşılmasını test eder.

Bu soru, öğrencilerin metinleri dikkatlice okuma, anlama ve farklı anlam odaklarını ayırt etme yeteneklerini değerlendirir.

Bu soru, öğrencilerin dini kavramları anlama ve sıfatların anlamını kavrama yeteneklerini değerlendirir

Bu soru, öğrencilerin dini konulardaki bilgi düzeyini, metin içeriğini anlama yeteneklerini ve doğru eşleştirmeler yapma yetilerini değerlendirir.

Bu soru, öğrencilerin İslam dini tarihine ve peygamberlere dair temel bilgilerini değerlendirir.

Bu soru, öğrencilerin dini terimleri anlama, kavramları ayırt etme ve doğru tanımlama yeteneklerini değerlendirir.

Bu soru, öğrencilerin İslam'ın temel iman prensiplerini ve bu prensiplerin anlamını anlama yeteneklerini değerlendirir.

Bu soru, öğrencilerin İslam dininin temel kaynaklarını bilme ve önceliklerini anlama yeteneklerini değerlendirir.

Bu soru, öğrencilerin farklı peygamberlere ait kutsal kitapları bilmelerini ve eşleştirebilmelerini ölçer.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı sınavı 10.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı Testi İstatistikleri

Bu sınav 62 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 381 kere doğru, 413 kere yanlış cevap verilmiş.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı Sınavını hangi formatta indirebilirim?

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lise 10.Sınıf 1.Dönem 1.Yazılı sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri