9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST)

9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) sınavı 9.Sınıf kategorisinin Kur’an-ı Kerim alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır.



 9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) CEVAPLARI

  1. Kur’an-ı Kerim’in özgünlüğü konusunda aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

    A) Kur’an-ı Kerim bütünüyle Allah’ın ayetlerini içerir.
    B) Arap dilini iyi bilen şairler, edebiyatçılar Kur’an ayetlerine hayran kalmışlardır.
    C) Arapça bilmeyenler Kur’an’ın ifadelerinden hiçbir zaman etkilenmezler.
    D) Hz. Ömer Kur’an-ı Kerim’den etkilenerek Müslüman olmuştur.
    E) Müşrikler gizli gizli Kur’an dinlemekten kendilerini alıkoyamamışlardır.

  2. Cevap: C Açıklama:

    Diğer şıklar Kur'an-ı Kerim'in özgünlüğü hakkında doğru bilgiler içerirken, şık C yanlıştır. Kur'an-ı Kerim, sadece Arapça olarak orijinal dilinde indirilmiştir ve bu dilde nazil olmuştur. Ancak, Arapça bilmeyenler dahi Kur'an'ın ifadelerinden etkilenebilirler. Çünkü Kur'an, çeviri yoluyla diğer dillere aktarılmış ve dünya genelinde farklı dillere çevirileri yapılmıştır. Dolayısıyla, Arapça bilmeyenler de Kur'an'ın mesajlarından etkilenebilirler.



  3. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an’ın isimlerinden değildir?

    A) Şifa     B) Nûr   C) Furkân    D) İtikat    E) Hüdâ

  4. Cevap: D Açıklama:Cevap: (D)

    Açıklama:

    Kur'an'ın isimleri, Kur'an'da geçen veya Kur'an'ın özelliklerini anlatan isimlerdir. Bu isimlerden bazıları Kur'an'da doğrudan geçerken, bazıları da hadislerde veya İslam alimlerinin eserlerinde geçer.

    A, B, C ve E seçenekleri Kur'an'ın isimlerindendir.

    D seçeneği ise Kur'an'ın bir özelliğini değil, bir inancı ifade etmektedir.

    Bu nedenle, cevap (D)'dir.

    Açıklama Metni:

    Kur'an'ın isimleri, Kur'an'ın özelliklerini ve işlevlerini yansıtır. Bu isimler, Kur'an'ın Allah'ın kelamı olduğunu, insanları doğru yola ilettiğini, onlara şifa ve nur verdiğini, hidayet rehberi olduğunu ifade eder.

    "İtikat" ise bir inançtır. Kur'an, insanların itikada sahip olmasını teşvik eder, ancak kendisi bir inanç değildir.

  5. Aşağıdakilerden hangisi surelerle ilgili doğru bir bilgi içermektedir?

    A) Surelerin isimleri Peygamberimizden sonra belirlenmiştir.
    B) Kur’an’da 67 sure, 142 de ayet vardır.
    C) Surelerin isimleri vahiyle ve Peygamberimiz tarafından belirlenmiştir.
    D) Surelerin isimleri içerdiği konularla uyumlu değildir.
    E) Kur’an’da yer alan her sure aynı uzunluktadır.

  6. Cevap: C Açıklama:

    Kur'an surelerinin isimleri, vahiy yoluyla Allah tarafından Peygamberimiz Muhammed'e bildirilmiştir. Peygamberimiz, bu isimleri sahabelerine öğretmiş ve sureler bu isimlerle günümüze kadar gelmiştir.



  7. Aşağıdaki kavram ve açıklamalardan hangisi diğerlerinden farklıdır?

    A) Rahman - Merhametli olan Yüce Allah
    B) Melikl - Yüce Allah’ın isimlerinden biri
    C) İlah - Evreni yaratan Yüce Allah
    D) Rab - Koruyan, gözeten Allah
    E) Furkân - Kur’an’ın isimlerinden biri

  8. Cevap: E Açıklama:Cevap: (E)

    Açıklama:

    (A), (B), (C) ve (D) seçenekleri, Yüce Allah'ın isimlerinden ve sıfatlarından biridir. Bu kavramlar, Allah'ın varlığını, birliğini, yaratma, idare etme, koruma ve gözetme gibi özelliklerini ifade eder.

    (E) seçeneği ise, Kur'an'ın isimlerinden biridir. Kur'an, Allah'ın indirdiği ve Hz. Muhammed'e vahyettiği kutsal kitaptır. Bu nedenle, (E) seçeneği, diğer seçeneklerden farklıdır.

    Yani, Cevap: (E)

    Açıklama: Kur'an'ın isimlerinden biri olan Furkân, diğer seçeneklerden farklıdır.

  9. “(Rabb’imiz) Ancak sana kulluk (ibadet) ederiz ve yalnız senden medet umarız.” (Fatiha,5) Yandaki ayette ifade edilen ilke hangi kavramla ilgilidir?

    A) İbadet              B) Melik              C) Rahman
    D) Tehvid             E) Rezzak

  10. Cevap: D Açıklama:Cevap: (D)

    Açıklama:

    Fatiha Suresi'nin 5. ayetinde, Müslümanların sadece Allah'a ibadet ettikleri ve sadece O'ndan yardım istedikleri ifade edilmektedir. Bu, İslam'ın en temel ilkelerinden biri olan tevhid ile ilgilidir. Tevhid, tek bir Allah'ın varlığına ve birliğine inanmak demektir. Bu ilke, İslam'ın diğer ilkelerinin de temelini oluşturur.

    Açıklama Metni:

    Ayet, "ancak sana kulluk ederiz" diyerek, Müslümanların ibadetlerinin sadece Allah'a yöneldiğini ifade eder. Bu, Allah'ın tek mabut olduğuna, ibadetin sadece O'na yapılması gerektiğine dair bir iman ifadesidir.

    Ayet, "yalnız senden medet umarız" diyerek de, Müslümanların yardımlarının sadece Allah'tan beklediğini ifade eder. Bu, Allah'ın tek yardımcı olduğuna, insanların her türlü ihtiyaçlarının sadece O'nun yardımıyla karşılanabileceğine dair bir iman ifadesidir.

    Bu ifadelerden hareketle, Fatiha Suresi'nin 5. ayetinde ifade edilen ilke, tevhid ile ilgilidir. Bu nedenle, cevabımız (D) olmalıdır.

  11. “Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah’a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın.” (Bakara suresi, 238) ayet ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

    A) Namaz ibadetinde devamlı olunmalıdır.
    B) Namaz samimi bir şekilde kılınmalıdır.
    C) Namazı her insan kendince kılmalıdır.
    D) Namaz Rabbe bir saygı ifadesidir.
    E) Namaz kılarken dünyevi menfaatler gözetilmemelidir.

  12. Cevap: C Açıklama:

    Sorunun cevabı: C) Namazı her insan kendince kılmalıdır. Bu soru, Bakara suresi 238. ayeti ile ilgili bir yorumu değerlendirmeyi gerektiren bir bilgi testini içermektedir. İşte sorunun çözümü: Verilen ayet, namazın devamlı bir şekilde kılınması gerektiğini, samimi bir şekilde kılınması gerektiğini, namazın Rabbe bir saygı ifadesi olduğunu ve namaz kılarken dünyevi menfaatlerin gözetilmemesi gerektiğini vurgular. Ancak, ayette namazın "her insan kendince kılması gerektiği" şeklinde bir ifade bulunmamaktadır. Namaz, İslam'da belirli bir şekilde kılınan ve belirli bir sıra ve ritüel içeren bir ibadettir. Bu nedenle C seçeneği olan "Namazı her insan kendince kılmalıdır" ifadesi ayetle uyumsuzdur ve söylenemez. Diğer seçenekler, ayetin ifade ettiği prensiplerle uyumlu şekilde yorumlanabilir ve ayetin mesajını yansıtır.



  13. İnsanın Allah tarafından yaratılmasının amacı hangi ayette ifade edilmektedir?

    A) İman edip salih amel işleyen kimseler için mağfiret ve bol rızık vardır.
    B) İman edip salih ameller işleyenlere ise zemininden ırmaklar akan cennetler vardır.
    C) Göklerde ve yerde kimler varsa ona aittir. Onun huzurunda bulunanlar, ona ibadet hususunda kibirlenmez ve yorulmazlar.
    D) Ben cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.
    E) Onları, emrimiz uyarınca doğru yolu gösteren önderler yaptık
  14. Cevap: D Açıklama:

    Bu soru, insanın yaratılış amacını ifade eden bir ayeti tanıma yeteneğini ölçmektedir. İslam inancına göre, insanın yaratılış amacı Allah'a kulluk etmek ve O'na ibadet etmektir. İşte sorunun çözümü: D seçeneği verilen ayette şu ifadeler bulunur: "Ben cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler diye yarattım." Bu ayet, insanların yaratılış amacını doğrudan ifade eder ve insanların Allah'a kulluk etmek için yaratıldığını vurgular. Diğer seçenekler, cennetin vaat edildiği, göklerin ve yerin sahibi olan Allah'ın gücünü anlatan veya doğru yolu gösteren önderlerin varlığını belirten ayetleri ifade eder, ancak insanın yaratılış amacını özel olarak açıklamazlar.



  15. “Muhakkak ki ben, yalnızca ben Allah’ım. Benden başka ilah yoktur. Bana kulluk et; beni anmak için namaz kıl.”(Tâ-Hâ suresi, 14) ayetinden çıkarılabilecek bir yargı değildir?

    A) Allah tek ilahtır
    B) Sadece Allah’a kulluk edilmelidir.
    C) Allah’ı anmak için namaz bir yoldur.
    D) Allah bir olandır.
    E) Allah insanları uyarmak için Rasüller gönderir.

  16. Cevap: E Açıklama:

    Bu soru, Tâ-Hâ suresi 14. ayeti üzerinden bir yargı çıkarılma becerisini ölçmektedir. Ayet, Allah'ın birliğini ve O'na kulluk edilmesini vurgulayan bir mesaj içerir, ancak ayet Rasüllerin gönderilme amacını veya işlevini açıklamaz. Bu nedenle, E seçeneği olan "Allah insanları uyarmak için Rasüller gönderir" ayetten doğrudan çıkarılamaz bir yargıdır. Diğer seçenekler, ayetteki ana mesajla uyumlu ifadeleri içerir. Ayette Allah'ın birliği, sadece Allah'a kulluk edilmesi ve namazın Allah'ı anmak için bir yoldur ifadeleri bulunmaktadır.



  17. Allah’ın yegane bir ve tek ilah olduğunu ifade eden veciz cümle aşağıdakilerden hangisidir?

    A) La ilahe illallah              B) Allahu Ekber
    C) Elhamdülillah                D) Subhanallah
    E) Estağfirullah

  18. Cevap: A Açıklama:

    Bu soru, İslam dininin temel inanç ifadesini tanıma yeteneğini ölçmektedir. İslam inancına göre, Allah'ın birliğini ifade eden temel inanç ifadesi "La ilahe illallah" olarak bilinir. Bu ifade, "Allah'tan başka ilah yoktur" anlamına gelir ve İslam'ın temel inançlarının başında gelir. Diğer seçenekler, İslam'da sıkça kullanılan dini ifadelerdir, ancak Allah'ın birliğini ifade eden temel inanç ifadesi değildirler.



  19. ”Deki , O Allah'tır. Bir tekdir. Her şey O’na muhtaçtır, O ise hiçbir şeye. O doğmamış ve doğurmamıştır. O’nun eşi benzeri ve dengi yoktur.” Şeklinde mealleri verilen sure hangi suredir?

    A) İhlas Suresi               B) Felak Suresi
    C) Fil Suresi                   D) Kevser Suresi
    E) Fatiha Suresi

  20. Cevap: A Açıklama:

    Bu soru, verilen mealdeki ayetleri tanıma yeteneğini ölçmektedir. Verilen meal, İslam'ın en temel inançlarından biri olan "Tevhid" yani Allah'ın birliğini ifade eden ayetleri içermektedir. Bu meal, İhlas Suresi'ne aittir. İhlas Suresi'nin tamamı şu şekildedir: "De ki: 'O Allah'tır. Bir tektir. Her şey O'na muhtaçtır, O ise hiçbir şeye muhtaç değildir. O doğurmamış ve doğurulmamıştır. O'nun eşi, benzeri ve dengi yoktur.'" Diğer seçeneklerde verilen mealler diğer surelere aittir ve bu surelerde farklı konular ele alınmaktadır.



  21. “Bilmez misin ki göklerde ve yerde ne varsa hepsinin mülkiyeti Allah’a aittir; dilediğine azap eder ve dilediğini bağışlar. Allah her şeye hakkıyla kadirdir.” (Mâide suresi, 40) ayeti Allah’ın hangi özelliğini ifade etmektedir?

    A) Rızık verme                B) Her şeyin sahibi olma
    C) Yaratma                      D) İşitme
    E) Görme

  22. Cevap: B Açıklama:

    Ayette ifade edilen "göklerde ve yerde ne varsa hepsinin mülkiyeti Allah’a aittir" ifadesi, Allah'ın her şeyin sahibi olduğunu vurgulamaktadır. Bu ayet, Allah'ın evrenin yaratıcısı ve kontrol sahibi olduğunu, her şeyin O'na ait olduğunu ifade eder.



  23. Aşağıdakilerden hangisi Rab kelimesinin anlamlarından biri değildir?

    A) Terbiye edici               B) Hüküm koyucu
    C) Öğreten                      D) Bağışlayan
    E) Otorite

  24. Cevap: E Açıklama:

    Sorunun cevabı: E) Otorite Bu soru, "Rab" kelimesinin İslam'daki anlamlarını ve işlevlerini anlama yeteneğini ölçmektedir. "Rab" kelimesi İslam kültüründe farklı anlamlar taşıyabilir, ancak bu anlamlar arasında "otorite" kelimesi öne çıkmaz. İşte açıklamalar: A) Terbiye edici: "Rab," insanları terbiye eden ve yönlendiren bir anlam taşır. B) Hüküm koyucu: "Rab," hükümler ve kurallar koyan bir otoriteyi ifade edebilir. C) Öğreten: "Rab," insanlara bilgi ve rehberlik sunan bir öğreticiyi ifade edebilir. D) Bağışlayan: "Rab," günahları bağışlayan ve merhamet gösteren bir anlam içerebilir. E) Otorite: "Rab" kelimesi, İslam kültüründe yaygın olarak "otorite" anlamını taşımaz. Sonuç olarak, "Rab" kelimesinin anlamlarından biri olarak "otorite" kabul edilmez. Bu nedenle, doğru cevap E) Otorite'dir.



  25. Aşağıdakilerden hangisi dua ile ilgili yanlış bir bilgidir?

    A) Dua istemektir.                  B) Dua aktif bir eylemdir.
    C) Dua aczin ifadesidir.         D) Dua durmak, beklemektir.
    E) Dua gönülden gelmelidir.

  26. Cevap: D Açıklama:

    Dua, yalnızca beklemek ve durmak anlamına gelmez. Dua, bir kişinin Allah'a yönelerek istekte bulunması, dilekte bulunması ve dua ederken aktif bir eylemde bulunması anlamına gelir. Dua, kişinin içten gelen bir isteği ifade etmesini içerir. Beklemek ve sabretmek de dua ederken önemlidir, ancak dua etmek sadece pasif bir şekilde beklemek anlamına gelmez.



  27. I. Dua ederken içten ve samimi olunmalıdır.
    II. Herkes kendi kelimeleriyle ve içinden geldiği şekilde Yüce Allah’a dua edebilir.
    III. Dua etmenin yeri, zamanı ve şartı yoktur.
    IV. Dua etmek, insanın Yüce Allah’la bağını güçlendirir
    V. Dua Arapça yapılmak zorundadır.
    Yukarıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?

    A) I     B) II     C) III      D) IV     E) V

  28. Cevap: E Açıklama:

    Sorunun cevabı: E) V Verilen ifadeler, dua ile ilgili doğru veya yanlış bilgileri içermektedir. İşte açıklamalar: I. Dua ederken içten ve samimi olunmalıdır: Bu ifade doğrudur, çünkü dua samimiyetle yapılmalıdır. II. Herkes kendi kelimeleriyle ve içinden geldiği şekilde Yüce Allah’a dua edebilir: Bu ifade de doğrudur, çünkü dua kişinin içten geldiği şekilde yapılır ve özel kelimelere veya dil kurallarına bağlı değildir. III. Dua etmenin yeri, zamanı ve şartı yoktur: Bu ifade doğrudur, çünkü dua her yerde ve her zaman yapılabilir, özel bir zaman veya mekan gerektirmez. IV. Dua etmek, insanın Yüce Allah’la bağını güçlendirir: Bu ifade de doğrudur, çünkü dua bir inananın Allah ile iletişim kurmasına ve bağını güçlendirmesine yardımcı olur. V. Dua Arapça yapılmak zorundadır: Bu ifade yanlıştır. Dua herhangi bir dilde yapılabilir; Arapça olması zorunlu değildir. Sonuç olarak, yanlış ifade E) V'dir çünkü dua Arapça yapılma zorunluluğu yoktur.



  29. “Rabb’im, gireceğim yere dürüstlükle girmemi sağla; çıkacağım yerden de dürüstlükle çıkmamı sağla.”
    Şeklindeki dua ifadesinden çıkarılabilecek en kapsamlı sonuç nedir?

    A) Her işimize başlarken bu dua yapılabilir.
    B) Eve girerken söylenebilir
    C) Sınav öncesi söylenebilir
    D) Yemekten önce söylenebilir.
    E) Kitap okurken söylenebilir

  30. Cevap: A Açıklama:

    Verilen dua ifadesi, herhangi bir işe başlamadan önce veya bir göreve girmeden önce dürüstlük ve doğruluk dileği içerir. Bu nedenle, bu dua genel olarak herhangi bir işe veya göreve başlarken kullanılabilir. Duanın ana teması dürüstlük ve doğruluktur, bu da her tür faaliyette önemlidir. Bu nedenle, herhangi bir işe başlarken bu dua yapılabilir.



  31. Dua ile ilgili aşağıdaki yanlış bilgi hangisidir?

    A) Hiçbir aracı olmaksızın Yüce Allah’la iletişim kurmaktır.
    B) Dilek, istek ve beklentilerini Allah’a iletmektir.
    C) Allah’a yakarmak, ondan istekte bulunup niyaz etmektir.
    D) Merhameti, rahmeti, hazinesi bol olan Yüce Yaradan’dan bağışlanma dilemektir.
    E) Eyüp Sultandaki dua kesin aynen kabul edilir
  32. Cevap: E Açıklama:

    Eyüp Sultan Camii ve Türbesi, İslam dünyasında önemli bir yer olarak kabul edilir ve buraya yapılan duaların kabul edildiğine inanılır. Ancak, İslam dininde dua yapmanın esası herhangi bir özel mekana veya kişiye bağlı değildir. Dua, kişinin içtenlikle Allah'a yönelerek yapılması gereken bir ibadettir. Dolayısıyla, Eyüp Sultan'daki dua diğer dualardan farklı kabul edilmemelidir.



  33. “Buna rağmen onlar, öncekilerin (inkâr edenlerin) dedikleri gibi dediler. Dediler ki: Sahi biz, ölüp de bir toprak ve kemik yığını hâline gelmişken mutlaka yeniden diriltileceğiz öyle mi? Hakikaten gerek bize gerekse daha önce atalarımıza böyle bir vaatte bulunuldu; (fakat) bu, geçmiştekilerin masallarından başka bir şey değildir.”
    Hakkında bilgi verilen ve olacağı kesin fakat kafirlerin inkar ettiği olay hangisidir?

    A) Karşılaşma   B) Ahiret   C) Ölüm   D) Sağlık  E) Hastalık

  34. Cevap: B Açıklama:

    Bu soru, verilen metindeki bir olayın veya inançın tanınmasını ve anlaşılmasını ölçmektedir. Verilen metin, kafirlerin ölüm sonrası dirilişi ve ahireti inkar etmelerini ele almaktadır. İslam inancına göre, ölüm sonrası diriliş ve ahiret günü kesin bir inançtır, ancak bazı inkâr edenler tarafından reddedilebilir. Bu nedenle, soruda bahsedilen ve kafirlerin inkar ettiği olay "B) Ahiret"tir. Diğer seçenekler (Karşılaşma, Ölüm, Sağlık, Hastalık) metinde bahsedilmeyen veya metinde inkar edilmeyen olaylar veya durumları temsil eder.



  35. “Bunun üzerine ona şöyle vahyettik: Gözlerimizin önünde (muhafazamız altında) ve bildirdiğimiz şekilde gemiyi yap. Bizim emrimiz gelip de sular coşup yükselmeye başlayınca her cinsten eşler hâlinde iki tane ve bir de içlerinden, daha önce kendisi aleyhinde hüküm verilmiş olanların dışındaki aileni gemiye al. Zulmetmiş olanlar konusunda bana hiç yalvarma! Zira onlar kesinlikle boğulacaktır.”
    Bu ayet hangi peygambere söylenilmiş bir emri anlatmaktadır?

    A) Hud (as)             B)  Salih (as)              C)  Nuh (as)
    D) İsa (as)               E)  Lut (as)

  36. Cevap: C Açıklama:

    Bu ayet, Nuh (as) peygamberin gemi inşa emrine atıfta bulunmaktadır. Nuh (as) peygamber, Allah'ın emriyle büyük bir tufandan kurtulmak için bir gemi inşa etmiştir. Bu gemi, Allah'ın emriyle sular yükselmeye başladığında Nuh (as) peygamberin ailesi ve diğer inananlar için bir sığınak olmuştur. Dolayısıyla, doğru cevap "C) Nuh (as)"dır. Bu ayet, gemi inşa emri ve tufandan korunma talimatı verilen peygamberin kim olduğunu sormaktadır. Ayetin içeriği ve bağlamı incelenerek, bu emrin Nuh (as) peygamber tarafından alındığı açıkça anlaşılabilir.



  37. Aşağıdakilerden hangisi insanın olumsuz bir özelliği değildir?

    A) Nankörlük              B) Acelecilik             C) Şükür
    D) Cahillik                  E) Bencillik

  38. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "C) Şükür"dür. Çünkü diğer seçenekler insanın olumsuz özelliklerini ifade ederken, "şükür" insanın olumlu bir özelliğidir. Soru, insanın olumsuz bir özelliği olmayan seçeneği bulmayı gerektirir. Nankörlük, acelecilik, cahillik ve bencillik negatif özelliklerdir. Ancak "şükür," olumlu bir tutum ve davranış biçimidir, bu nedenle diğerlerinin aksine olumsuz bir özellik değildir.



  39. “Her can ölümü tadacaktır. Sonunda bize döndürüleceksiniz” ve “Nerede olursanız olun ölüm size ulaşır; sarp ve sağlam kalelerde olsanız bile...”
    Ayetleri hangi gerçeği ifade etmektedir?

    A) Dünya hayatı geçicidir.
    B) Dünya yararlanılması için vardır
    C) İnsan için hayat oyun ve eğlencedir
    D) En güzel şey ne olacağını düşünmemektir
    E) Dünyaya bir kez gelinir ve buradaki tüm tadlar alınmalıdır
  40. Cevap: A Açıklama:

    Cevap Anahtarı: A) Dünya hayatı geçicidir. Verilen ayetler, dünya hayatının geçici olduğunu ve ölümün kaçınılmaz olduğunu ifade etmektedir. İnsanlar nerede olurlarsa olsunlar ölümün kendilerine ulaşacağına dair bir uyarı içermektedir. Bu nedenle, doğru cevap A) Dünya hayatı geçicidir'dir.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:



   Esin
08 Ocak 2023

Çok güzeldi


9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) Detayları

9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) 7 kere indirildi. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 20 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 25 Aralık 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) Testini Çöz tıklayın. 9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • OKUNACAK, EZBERLENECEK DUALAR VE ANLAMLARI

Ayrıca 9.sınıf Kuranı kerim 1.dönem 2.yazılı soruları; tamamı test ve cevap anahtarlı olarak yeni müfredata uygun hazırlanmıştır

Bu soru, öğrencilere Kur'an-ı Kerim'in özgünlüğü ve etkisi hakkında doğru bilgi edinmelerini sağlar.

Bu soru, öğrencilerin Kur'an'ın isimlerini tanımalarını ve ayırt etmelerini sağlayan bir bilgiyi ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilere Kur'an'ın oluşumu ve yapısı hakkında temel bilgiler sunmayı amaçlamaktadır.

Bu soru, öğrencilerin İslam'da kullanılan önemli kavramları ve bu kavramların açıklamalarını doğru bir şekilde eşleştirebilmelerini ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilerin İslam'da temel inançları ve kavramları anlama ve ayetleri yorumlama yeteneklerini ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilerin İslam dinindeki ibadetlerin doğru anlaşılması ve ayetleri yorumlama yeteneklerini ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilerin İslam inancına göre insanın yaratılış amacını anlama ve ayetleri yorumlama yeteneklerini ölçmektedir

Bu soru, öğrencilerin İslam inancının temel prensiplerini anlama ve ayetlerden yargılar çıkarabilme yeteneklerini ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilerin İslam'ın temel inanç ifadesini ve bu ifadenin anlamını tanımalarını ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilerin İslam'ın temel inançlarından birini tanımalarını ve bu inancı ifade eden ayetleri ayırt etmelerini ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilere Allah'ın sınırsız güç ve sahiplik özelliğini anlatmayı amaçlamaktadır.

Bu soru, öğrencilerin İslam kültüründeki dini terimleri ve kavramları doğru bir şekilde anlama yeteneklerini ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilere duanın aktif bir eylem olduğunu ve yalnızca beklemek veya durmak anlamına gelmediğini anlatmayı amaçlamaktadır.

Bu soru, öğrencilerin dua ile ilgili temel kavramları ve doğru bilgileri anlamalarını ölçmektedir.

Bu soru, öğrencilere dua pratiğinin günlük hayatta nasıl uygulanabileceğini anlamalarına yardımcı olur.

Bu soru, öğrencilere dua pratiğinin doğru anlaşılmasına ve dua yapmanın temel prensiplerinin vurgulanmasına yardımcı olur.

Bu soru, öğrencilerin İslam inancının temel kavramlarını ve kafirlerin bu kavramları nasıl inkar ettiğini anlama yeteneklerini ölçmektedir.

Bu soru, Kuran'dan bir ayeti tanıma ve ayetin bağlamına göre doğru peygamberi belirleme yeteneğini test eder.

Bu soru, olumsuz ve olumlu özellikleri ayırt etme yeteneğini ölçer ve insanların olumlu davranışları tanıma becerisini değerlendirir.

Verilen ayetler, dünya hayatının fani olduğunu ve insanların ölümü tadacaklarını vurgulayarak, insanlara dünya hayatının geçici ve fanilik olduğunu hatırlatır.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) sınavı 9.Sınıf kategorisinin Kur’an-ı Kerim alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) Testi İstatistikleri

Bu sınav 849 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 6236 kere doğru, 3856 kere yanlış cevap verilmiş.

9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

9.Sınıf Kuran-ı Kerim 1.Dönem 2.Yazılı (TEST) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Kur’an-ı Kerim dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf

 Sınavı İndir (.docx)


Sınavı Beğendim (1)

 Yazdır

 Sınavlarıma Kaydet

9.Sınıf Kur’an-ı Kerim Sınavı Hazırla
  9.Sınıf Kur’an-ı Kerim Dersi Ünite Özetleri