9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 sınavı 9.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 23 sorudan oluşmaktadır.



 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 CEVAPLARI

  1. İnsanın bilgiye ulaşmasının çeşitli süreçleri bulunmaktadır. Ancak onun bilgiye asıl ulaşmasını sağlayan sahip olduğu bir güçtür.
    İnsandaki bu güç aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Duyu   B) Hayal   C) Sezgi   D) Akıl   E) Vehim

  2. Cevap: D Açıklama:

    Soru, insanın bilgiye ulaşmasını sağlayan temel gücü sormaktadır. Duyu, hayal, sezgi ve akıl gibi seçenekler arasından, insanın düşünme, analiz etme, sonuç çıkarma ve problem çözme yeteneği olan akıl, en güçlü adaydır. Akıl, insanın bilgiye ulaşmasını sağlayan en temel araçtır.



  3. Fatih: “Kelime olarak güven duygusu içinde tasdik etmek, tereddüt ve şüphe etmeden, gönül huzuruyla bağlanmak anlamına gelir. Zıddı ise inkârdır.” dedi.
    Fatih’in arkadaşlarına tanımını yaptığı kavram aşağıdakilerden hangisidir?

    A) İbadet    B) Ahlak    C) İman    D) İkrar    E) İlim

  4. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı C) İman olacaktır. Verilen açıklamada, "Kelime olarak güven duygusu içinde tasdik etmek, tereddüt ve şüphe etmeden, gönül huzuruyla bağlanmak anlamına gelir." ifadesiyle İman kavramı tanımlanmaktadır. Bu açıklamaya göre, Fatih'in arkadaşlarına tanımladığı kavram "İman" olarak belirlenir.



  5. I. Yalan üzerinde birleşmesi mümkün olmayan bir topluluk tarafından nakledilmiş olması.
    II. Nakledenlerin sayısında azalmanın olmaması.
    III. Olayı/haberi nakledenlerin görmüş-duymuş olması.
    Yukarıda bahsedilen haber çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Mütevatir Haber        B) Gercek Haber
    C) Yalan Haber              D) Meşhur Haber
    E) Garip Haber

  6. Cevap: A Açıklama:

    Soru, yukarıdaki özelliklere sahip haber çeşidini sormaktadır. Verilen özellikler, yalan haber, gerçek haber, meşhur haber veya garip haber türlerine tam olarak uymaz. Ancak mütevatir haber, yukarıdaki özellikleri içeren bir haber türüdür. Mütevatir haber, birden fazla güvenilir kaynak tarafından nakledilmiş, sayılarında azalma olmayan ve olayı görmüş ya da duymuş kişiler tarafından aktarılan haber türünü ifade eder.



  7. Bir adam: Yâ Resûlallah, cennete girmeme sebep olacak ve beni cehennemden uzaklaştıracak bir amel söyle, dedi. Resûlullah : Allah’a ibadet et ve O’na hiçbir şeyi ortak koşma, namaz kıl, zekât ver, akrabalık ilişkilerini gözet, buyurdu.”
    Bu hadis aşağıdaki konuların hangisine örnek olabilir?

    A) İman bilgi ilişkisi          B) İman ikrar ilişkisi
    C) İman amel ilişkisi         D) İman ihlas ilişkisi
    E) İman tasdik ilişkisi

  8. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı C) İman amel ilişkisi olacaktır. Verilen hadiste, bir adamın cennete girmesini ve cehennemden uzaklaşmasını sağlayacak ameli sorması üzerine Resûlullah'ın verdiği cevap, inançla (iman) birlikte amel etmenin önemini vurgular. Bu nedenle hadis, iman ile amel arasındaki ilişkiyi yani İman amel ilişkisini örneklemektedir.



  9. Hz. Peygamber’in İslam’ı tebliğ ettiği dönemde Mekkelilerin de Allah inançları vardı. Ancak Allah’a aracısız ulaşılamayacağını düşündüklerinden, bazı varlıkları ona ortak tutuyorlardı. Bu varlıklar bazen bir kabilenin ölmüş büyüklerinden biri iken bazen Allah’ı temsil ettiğine inanılan bir simge olabiliyordu.
    Metinde sözü edilen inanç şekli Kur’an’da hangi kavramla ifade edilmektedir?

    A) Küfür   B) Fısk   C) Şirk   D) Nifak    E) Fesat

  10. Cevap: C Açıklama:

    Metinde, Mekkelilerin Allah'a aracısız ulaşılamayacağına inandıkları ve bu nedenle bazı varlıkları Allah'a ortak tuttukları anlatılmaktadır. Bu inanç şekli, İslam'ın temel prensiplerine göre şirk olarak adlandırılır. Şirk, İslam'da en büyük günahlardan biri olarak kabul edilen, Allah'a ortak koşma veya O'na eşler veya aracılar atfetme anlamına gelir.



  11. • “Allah, sizi analarınızın karnından, siz hiçbir şey bilmez durumda iken çıkardı. Şükredesiniz diye size kulaklar, gözler ve kalpler verdi.” (Nahl suresi, 78. ayet)
    • “Bu (Kur’an), kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.” (Bakara suresi, 2. ayet)
    Verilen ayetlerde;
    I. selim akıl,
    II. doğru haber,
    III. salim duyular
    bilgi kaynaklarından hangilerine yer verilmiştir?

    A) Yalnız I.         B) I ve II.             C) I ve III.
    D) II ve III.          E) I, II ve III.

  12. Cevap: E Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı E) I, II ve III olacaktır. Verilen ayetlerde: I. Selim akıl: "Allah, sizi analarınızın karnından, siz hiçbir şey bilmez durumda iken çıkardı." ifadesiyle insanın yaratılışındaki akıl ve düşünme yeteneği vurgulanmıştır. II. Doğru haber: "Bu (Kur’an), kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir." ifadesiyle Kur'an'ın doğru ve güvenilir bir haber kaynağı olduğu ifade edilmektedir. III. Salim duyular: "Allah, sizi kulaklar, gözler ve kalpler verdi." ifadesiyle insanın sağlam duyularına ve kalbine vurgu yapılmaktadır. Bu nedenle verilen ayetler, selim akıl, doğru haber ve salim duyular gibi bilgi kaynaklarına işaret etmektedir.



  13. Aşağıdakilerden hangisi Allah’a iman etmenin tanımı içinde yer almaz?

    A) Allah’ın 14 sıfatına eksiksiz inanmak
    B) Allah’a Tevhid inancı içinde inanmak
    C) Allah’ın en yüce varlık olduğuna inanmak
    D) Allah’ın dediklerini uygulamak
    E) Allah’a Hristiyanlık ve Yahudilikteki gibi insan özelliği vermeden ve aciz özellikler vermeden inanmalıyız.

  14. Cevap: D Açıklama:

    Soru, Allah'a imanın tanımı içinde hangi unsurların yer almadığını sormaktadır. A, B, C ve E seçenekleri imanın tanımını veya temel öğretilerini ifade ederken, D seçeneği "Allah’ın dediklerini uygulamak" gibi pratiğe dönük bir davranışı ifade eder.



  15. Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır

    A) Yahudiler ve Hıristiyanlar, Allah’ın varlığına inanırlar 
    B) Allah’ın varlığına inandığımız halde Allah’a insan özellikleri verirsek iman etmemiş oluruz 
    C) David, İsaac, Jouseef gibi isimler Hıristiyanların Peygambere inandığını gösterir 
    D) İslamiyet’te Allah’a inanılırken sadece Allah’ın var olduğuna inanılır.
    E) Yahudiler ve Hıristiyanlar, Allah’a şirk koşarlar ve iman esaslarından bazılarını inkar ederler.

  16. Cevap: D Açıklama:

    Verilen seçenekler arasında doğru bilgiye uymayan tek seçenek E şıkkıdır. Yahudilik ve Hıristiyanlık inançlarında Allah’a şirk koşmanın veya iman esaslarını inkar etmenin olduğu iddiası yanlıştır. Bu inançlar kendi bakış açılarına göre farklı dinî anlayışlara sahip olsalar da, temelde tek tanrı inancına sahipdirlər.



  17. I. Güzel işlerin en başında ilim gelir.
    II. İnsan akıl nimeti ve öğrenme yeteneği ile donatılmıştır.
    III. Allah (c.c) insana değer vererek onu diğer varlıklardan üstün kılmıştır.
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) I ve II            B) II ve III        C) I ve III
    D) Yalnız III       E) I, II ve III

  18. Cevap: E Açıklama:

    İfadeler incelendiğinde, I ifadesi "Güzel işlerin en başında ilim gelir" ifadesiyle ilim ve bilginin önemine vurgu yapmaktadır. II ifadesi "İnsan akıl nimeti ve öğrenme yeteneği ile donatılmıştır" ifadesiyle insanın akıl ve öğrenme yeteneğiyle öne çıktığını ifade eder. III ifadesi ise "Allah (c.c) insana değer vererek onu diğer varlıklardan üstün kılmıştır" ifadesiyle insanın Allah tarafından özel bir değerle yaratıldığına işaret eder. Tüm ifadeler doğru ve uygun şekilde insanın değeri, yetenekleri ve özellikleri üzerine odaklanmaktadır.



  19. Aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?

    A) İnsan bilgiye İslam'ın üç kaynağı ile varır.
    B) Bilgi edinme yollarının hepsi birbirleriyle irtibatlıdır.
    C) İslam düşüncesinde selim akıl, doğru haber ve salim duyular herkes için geçerli bilgi kaynağıdır.
    D) Bu üç nesnel bilgi kaynağı haricinde özel bilgi kaynakları da vardır.
    E) Rüya özel bilgi kaynaklarından olmasına rağmen hiç bir şekilde rağbet edilmemesi gerekmektedir.

  20. Cevap: E Açıklama:

    Verilen seçenekler arasında yanlış bilgi içeren seçenek E şıkkıdır. Rüya, İslam düşüncesinde özel bilgi kaynaklarından biri olarak kabul edilir ancak rüyalara her zaman tam anlamıyla güvenilmez ve kesin delil olarak bakılmamalıdır. Bu nedenle, rüyalara rağbet etmek yerine daha sağlam ve objektif bilgi kaynaklarına yönelmek önerilir.



  21. I. İlim, bir şeyi olduğu gibi ve gerçeğe uygun şekilde bilmektir.
    II. Bir şey hakkında düşünerek derin bilgi ve anlayışa marifet denmektedir.
    III. Bilginin temel kaynağı her şeyi bilen Allah'tır.
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) Yalnız I            B) Yalnız III        C) I ve II
    D) I ve III              E) I, II ve III

  22. Cevap: E Açıklama:

    İfadeler incelendiğinde, I ifadesi "İlim, bir şeyi olduğu gibi ve gerçeğe uygun şekilde bilmektir" ifadesiyle ilmi gerçeklere uygun ve doğru bilgi olarak tanımlar. II ifadesi "Bir şey hakkında düşünerek derin bilgi ve anlayışa marifet denmektedir" ifadesiyle düşünme ve anlayışla elde edilen derin bilgiye vurgu yapar. III ifadesi ise "Bilginin temel kaynağı her şeyi bilen Allah'tır" ifadesiyle bilginin kaynağının Allah olduğunu ifade eder. Tüm ifadeler farklı yönleriyle ilim kavramını açıklamaktadır.



  23. I. Vahiy
    II. Selim akıl
    III. Salim duyular
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri İslam'da bilginin kaynakları arasındadır?

    A) Yalnız I            B) Yalnız III        C) I ve II
    D) I ve III              E) I, II ve III

  24. Cevap: E Açıklama:

    İslam'da bilginin kaynakları arasında vahiy, selim akıl ve salim duyular bulunmaktadır. Vahiy, Allah'ın doğrudan insanlara ilettiği bilgidir. Selim akıl, doğru düşünce ve akıl yürütme yeteneği olarak kabul edilir. Salim duyular ise gözlem ve deneyim yoluyla elde edilen bilgileri ifade eder. Bu üç kaynak İslam'da bilginin temel dayanakları olarak kabul edilir.



  25. Aşağıdakilerden hangisi namazın farzlarından biri değildir?

    A) Yüzü yıkamak
    B) Başın dörtte birini mesh etmek
    C) Ayakları yıkamak
    D) Ağza ve buruna su vermek.
    E) Elleri dirseklerle birlikte yıkamak.

  26. Cevap: D Açıklama:

    Namazın farzları, namazın vakti geldiğinde yerine getirilmesi gereken zorunlu ibadet unsurlarıdır. İslam'da farz olarak kabul edilen namazın farzları yüzü yıkamak, ayakları yıkamak, elleri dirseklerle birlikte yıkamak ve rükuda iken başın dörtte birini mesh etmektir. Ancak "Ağza ve buruna su vermek" namazın farzlarından biri değildir.



  27. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğru değildir?

    A) Namaz ibadetinin temel şartı temizliktir.
    B) Namaz kılacak kişinin giysileri ve namaz kılınacak yeri temiz olmalıdır.
    C) Kirli bir ortamda namaz kılınmaz.
    D) Namazdan önce abdest almak sünnettir.
    E) Temiz olmayan giysilerle namaz kılınmaz.

  28. Cevap: D Açıklama:

    İfadeler incelendiğinde, diğer seçenekler namaz ve temizlikle ilgili doğru bilgileri içerirken, "D) Namazdan önce abdest almak sünnettir." ifadesi yanlış bir ifadedir. Namaz öncesinde abdest almak farz, yani yapılması zorunlu bir ibadettir. Sünnet ise yapılması tavsiye edilen, fakat farz olmayan bir ibadet türüdür.



  29. I. Ağza su alıp çalkalamak.
    II. Burna su çekip iyice temizlemek
    III. Bütün bedeni hiç kuru yer kalmayacak şekilde yıkamak
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri gusül abdestinin farzlarındandır?

    A) I, II ve III            B) II ve III        C) I ve III
    D) Yalnız III            E) Yalnız II

  30. Cevap: A Açıklama:

    Gusül abdesti, cünüplük hali sonrasında alınan bir büyük temizlik abdestidir. Farzları arasında ağza su alıp çalkalamak (I), burna su çekip iyice temizlemek (II) ve bütün bedeni hiç kuru yer kalmayacak şekilde yıkamak (III) bulunur.



  31. Aşağıda verilen ayetlerden ve hadislerden hangisi diğerlerinden farklıdır?

    A) ... Şu­nu iyi bi­lin ki Al­lah töv­be eden­le­ri de se­ver, te­miz­le­nen­le­ri de se­ver.
    B) ... Al­lah te­miz­dir, te­miz­li­ği se­ver.
    C) İş­te si­ze va­de­di­len cen­net! Ki o, Al­lah’a yö­ne­len, emir­le­ri­ne ria­yet eden, gör­me­di­ği hâl­de Rah­man’dan kor­kan ve Al­lah’a yö­nel­miş bir kalp ile ge­len kim­se­le­re mah­sus­tur.
    D) Ya­zık­lar ol­sun o na­maz kı­lan­la­ra ki on­lar na­maz­la­rı­nı cid­di­ye al­maz­lar. On­lar gös­te­riş ya­pan­lar­dır, hay­ra da mâ­ni olur­lar.
    E) Na­ma­zın anah­ta­rı te­miz­lik­tir.

  32. Cevap: C Açıklama:

    Verilen ayetler ve hadisler İslam'ın temizlik, tövbe, namaz ve Allah'a olan yaklaşımını vurgulayan ifadeleri içerir. Ancak C seçeneğinde yer alan ayet, diğerlerinden farklı olarak cennet vaadi ve cennete girecek olanların özelliklerini anlatmaktadır. Diğer ayetler ve hadisler genellikle temizliği, Allah'ın temizliği sevmesini ve namazın önemini vurgularken, C seçeneği cennetle ilgili bir vaadi içermektedir.



  33. Aşağıdakilerden hangisi vahye dayanmayan inanç türleri arasında değildir?

    A) Politeizm            B) Ateizm        C) Satanizm
    D) Monoteizm        E) Tehvid inancı

  34. Cevap: E Açıklama:

    Doğru cevap E) Tehvid inancı'dır. Tevhit inancı, İslam'da Allah'ın birliği ilkesini ifade eder ve vahye dayalıdır. Diğer seçenekler arasında vahye dayanmayan inanç türleri bulunmaktadır. Tevhit inancı, vahye dayalı bir inançtır ve diğerleri gibi vahye dayanmayan inançlar arasında yer almaz.



  35. “Ben cinleri ve insanları ancak bana ................. etsinler diye yarattım.”
    Ayetinde boş bırakılan yere hangisi gelmelidir?

    A) İbadet            B) Dua        C) Zikir
    D) Selam            E) İman

  36. Cevap: A Açıklama:

    Ayet, insanların ve cinlerin yaratılma amacını ifade ederken, Allah'ın bu varlıkları yaratma sebebini "bana ibadet etsinler diye" olarak belirtir. Bu nedenle doğru cevap "A) İbadet" seçeneğidir.



  37. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?

    A) Monoteizm -- Tek tanrıcılık
    B) Ateizm -- Allah'a ortak koşmak
    C) Politeizm -- Çok tanrıcılık
    D) Satanizm -- Şeytana tapmak
    E) Müşrik -- Şirk koşan kimse

  38. Cevap: B Açıklama:

    Verilen eşleştirmelerde, diğer seçenekler doğru bir şekilde terimlerin anlamlarını ifade ederken, "B) Ateizm -- Allah'a ortak koşmak" ifadesi yanlıştır. Ateizm, tanrı inancının reddedildiği bir düşünce sistemini ifade ederken, "Allah'a ortak koşmak" ise tevhid inancına aykırı bir anlam taşır.



  39. Aşağıdakilerden hangisi İslam’a göre Allah’ın yaratıcılığına yakışmaz?

    A) Allah, her şeyi yaratandır. Tevhid inancına göre Allah’tan başka (şifa, rızık v.b.) yaratıcı yoktur.     
    B) Allah, insanlara bir şeyi yaratırken (şifa, rızık) genellikle sebepler zincirine göre izin vererek vardan yaratır. 
    C) Allah, hem yoktan (H) hem de vardan (H2O) sınırsız bir güçle  yaratır. 
    D) Allah, evreni yaratandır. Fakat ilgisini kestiği için doğadaki olaylar kendi kendine oluşur, evrene karışmaz 
    E) Başarı, şifa için elimizden gelen fiziksel tedbirleri alırız o işin sonucunu Allah yaratacağına inandığımız için Allaha dua ederiz.

  40. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap D seçeneğidir. Çünkü D seçeneği Allah'ın evrene ilgisiz olduğunu ve evrende kendi kendine oluşan olaylar olduğunu ima ediyor, bu ise İslam'ın öğretileriyle çelişir.



  41. A-Allah’tan başka tanrı olmadığına ve en yüce varlığın Allah olduğuna inanmaya ……………...inancı denir. 
    B-Allah’ın varlığına inandığı halde Allah’ın üstün özelliklerini başka bir varlığa aynısını vererek Allah’ın yanına başka tanrılar getirmeye, Allaha aciz özellikler vermeye  .....................İnancı denir.
    Yukarıdaki boşluklara  uygun olan şık hangisidir?

    A) İlah-Kafir                 B) Semavi-Münafık
    C) Tevhid-Şirk             D) Tevhid-Kafirlik
    E) Vahdet-Ortaklık

  42. Cevap: C Açıklama:

    İlk boşluğa gelen ifade "Tevhid" teriminin açıklamasıdır. Tevhid inancı, Allah'ın birliğine ve en yüce varlık olarak yalnızca Allah'a inanmaya dayalıdır. İkinci boşluğa gelen ifade "Şirk" teriminin açıklamasıdır. Şirk inancı ise Allah'a aciz ve benzer özellikler vererek veya Allah'ı başka varlıklarla birleştirerek Allah'ın yanına başka tanrılar veya varlıklar koşmayı ifade eder.



  43. I-Evrende bir düzen varır.(150.000 km kılcal damar- 23⁰ 27 dk. dünyanın eğikliği v.b.)
    II-. Bu düzen (uyum) kendi kendine TESADÜFEN olamaz. Çünkü atomun aklı yoktur. Aklı olmayan varlık düzen kuramaz. Bunu akıllı birisi yapması gerekir.(Sıra→Marangoz / Uçak→Mühendis v.b.)
    III-O halde Evreni de düzenleyen yüce bir varlık vardır. O da Allah’tır
    Yukarıdaki önermeler ile insan, hangi yönü ile Allah’ın varlığını bulmaktadır?

    A) Hocaların (Ekrem Sevil) etkisi (Çevre)  
    B) Aklı ile (Felsefi)  
    C) İçindeki sığınma duygusuyla (Psikolojik)  
    D) Yukarıdaki önermeler felsefeye aykırıdır. 
    E) Tanrı aklın konusu değildir.

  44. Cevap: B Açıklama:

    Verilen önermelerde, özellikle ikinci ve üçüncü önermelerde, evrendeki düzenin tesadüfi olamayacağı ve bir yaratıcının varlığına işaret edilir. Bu düşünce şekli, insanın aklını kullanarak evrende var olan düzen ve uyumu gözlemleyerek, bir yaratıcıya olan inancını temellendirir. Bu nedenle, insanın akıl yoluyla Allah'ın varlığını bulduğu ifade edilmiştir.



  45. Allah her millete bir  peygamber göndermiş (124.000 kişi), emir ve yasaklarını bildirmiştir. Fakat sonradan çoğu bozulmuştur. Bozulmuş olsa da bununla birlikte; kültür, ahlak, gelenek ve yaşam biçimleri toplumların dini anlama ve yaşama şekli üzerinde etkili olduğu gibi dünya medeniyetine dinlerin de katkısı olmuştur. 
    Örneğin: İlk nota sistemini ortaya koyan 11. yüzyılda din adamı-rahip Arezzo’lu Guido’dur.
    Olimpiyat bayrağı eski Yunan zamanından gelen bir gelenektir. Yunanlılar Mitolojik Baş Tanrısı olan Zeus'a karşı olan saygılarını göstermek için bu bayrağı asarlarmış.
    Mimar Sinan’ın Süleymaniye Camisinde kullandığı raylı sistem Japonların etkilenmesi sebebiyle bugün mühendislikte kullanılmakta depremler önlemektedir. 
    Bu durum doğrudan aşağıdakilerden hangisine neden olmuştur?

    A) Farklı din anlayışlarının ortaya çıkmasına sebep olmuştur.
    B) Puta tapanların çoğalmasına sebep olmuştur.
    C) Dini yaşamanın zorlaşmasına sebep olmuştur.
    D) Toplumların yaşamlarını etkilemesine ve medeniyete katkısına sebep olmuştur.
    E) Filozof Karl Marks’a göre din medeniyete zararlı, DİN AFYON (uyuşturucu) olduğu için medeniyete zarar vermiştir.

  46. Cevap: D Açıklama:

    Verilen metinde, farklı dinlerin kültürleri, ahlakları ve yaşam biçimlerini etkilediği ve dünya medeniyetine katkı sağladığı anlatılmaktadır. Bu durum, dinlerin toplumların yaşamlarını etkilemesine ve medeniyete katkı sağlamasına neden olmuştur. Dinlerin sosyal ve kültürel etkileri, insanların davranışlarını, sanatı, bilimi ve yaşam biçimini şekillendirmiştir.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 Detayları

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 4 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 23 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 08 Kasım 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 Testini Çöz tıklayın. 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • DOĞAL KAYNAKLAR VE ÇEVRE
    1. Çok Tanrıcılık (Politeizm)
    2. Dinin İnsan Hayatındaki Yeri ve Önem
    3. İnanmanın Çeşitli Biçimleri
    4. İnsanın Evrendeki Konumu
    5. Tanrı Tanımazlık (Ateizm)

Ayrıca Lise 9.sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi 1.dönem 1.yazılı soruları yeni müfredata uygun tamamı test ve cevap anahtarlı

Öğrencilere insanın bilgiye ulaşma süreçlerini ve bu süreçlerin temelini anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilere akıl kavramının bilgi edinmedeki rolünü ve önemini kavratmayı hedeflemektedir.

Kelimelerin anlamlarını doğru bir şekilde anlama ve çıkarsama yapma becerisi geliştirilir.

Öğrencilere farklı haber türlerini anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilere mütevatir haber kavramını ve bu haber türünün özelliklerini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Dinî kavramlar arasındaki ilişkileri anlama ve bu ilişkileri günlük hayata uygulayabilme yeteneği geliştirilir.

Öğrencilere İslam dinindeki temel kavramları anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilere "şirk" kavramını ve İslam'daki anlamını anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Dinî metinlerdeki ifadeleri anlama, çözümleme ve içerdikleri bilgiyi çıkarma yeteneği geliştirilir.

Öğrencilere İslam'ın temel öğretilerini anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilere Allah'a imanın hangi unsurları içerdiğini ve bunun nasıl yaşama yansıtılması gerektiğini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Dinler arası benzerlik ve farklılıkları anlama, farklı dinlerin inançlarını doğru şekilde tanıma yeteneği geliştirilir

Öğrencilere insanın değeri, yetenekleri ve özellikleri hakkında farkındalık kazandırmayı amaçlayan bu soru, öğrencilerin bu konulardaki temel kavramları ve önemini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

İslam düşüncesindeki bilgi kaynakları ve bunların değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olma yeteneği geliştirilir.

Öğrencilere ilim kavramının ne anlama geldiğini ve kaynaklarını anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilere ilmin temel prensiplerini ve önemini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir

İslam düşüncesinde bilginin kaynaklarını ve bu kaynakların önemini anlama yeteneği geliştirilir.

İslam'ın ibadet esaslarına ve namazın farzlarını öğrenme yeteneği geliştirilir.

Öğrencilere namaz ibadetinin temel şartlarını ve temizlik gerekliliklerini anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilere abdest almanın namaz öncesinde yapılması gereken farzi bir ibadet olduğunu kavratmayı hedeflemektedir.

Öğrencilere İslam'da temizlik ve ibadetin önemini anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilere gusül abdestinin farzlarını ve bu abdestin nasıl alınması gerektiğini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

İslam'ın inanç ve ibadet esaslarını anlama ve farklı ayetlerin ve hadislerin içeriklerini ayırt etme yeteneği geliştirilir.

Farklı inanç türlerini tanıma ve vahye dayalı inançları diğerlerinden ayırt etme yeteneği kazandırılır.

Öğrencilere İslam'ın temel öğretilerini ve Allah'a ibadet kavramını anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilere ayette ifade edilen yaratılış amacını ve insanların Allah'a nasıl ibadet etmeleri gerektiğini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Öğrencilere farklı inanç sistemlerini ve terimleri anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilerin farklı inanç kavramlarını doğru anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

İslam'ın temel inançlarına uygun şekilde, Allah'ın yaratıcılığına ve birliğine ilişkin doğru anlayışı kavrama.

Öğrencilere İslam'da tevhid ve şirk kavramlarını anlatmayı amaçlayan bu soru, öğrencilerin bu iki temel inanç kavramını ayırt etmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Öğrencilere felsefi düşünme yeteneğini ve akıl yoluyla varlık anlayışını geliştirmeyi amaçlayan bu soru, öğrencilere evrendeki düzenin nasıl bir yaratıcıya işaret ettiğini ve insanın akıl yoluyla Allah'ın varlığını nasıl anlayabileceğini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir.

Dinlerin kültürel etkilerini anlamak ve dinlerin medeniyete katkısını değerlendirebilmek.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 sınavı 9.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 Testi İstatistikleri

Bu sınav 31 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 333 kere doğru, 251 kere yanlış cevap verilmiş.

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 Sınavını hangi formatta indirebilirim?

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları 2021 sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri