2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10)

2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) sınavı 8.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 26 sorudan oluşmaktadır.



 2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) CEVAPLARI

  1. Allah'ın her şeye gücünün yetmesi, dilediğini dilediği zamanda var ya da yok etmesine ............. denir.
    Yukarıdaki boşluğa hangisi gelmelidir?

    A) Kaza    B) İlim    C) Kudret    D) İrade

  2. Cevap: C Açıklama:

    Doğru cevap C seçeneğidir: Kudret. "Allah'ın her şeye gücünün yetmesi, dilediğini dilediği zamanda var ya da yok etmesine kudret denir." Kudret, Allah'ın her şeye gücü yetme, her şeyi yapabilme ve kontrol etme yeteneğini ifade eder.



  3. Allah'ın dilemesi ve dilediğini dilediği şekilde yapması anlamına gelen kavram hangisidir?

    A) Kaza    B) İlim    C) Kudret    D) İrade

  4. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap D) İrade'dir. - Soruda verilen dört seçenek arasından "Allah'ın dilemesi ve dilediğini dilediği şekilde yapması" anlamına gelen kavramı bulmamız isteniyor. - "Kaza" genellikle "kader" veya "kaderin tecellisi" olarak çevrilebilir ve Tanrı'nın belirli olayları önceden belirlemesi anlamına gelir. - "İlim" Allah'ın her şeyi bilen ve her şeyi bilen olması anlamına gelir, ancak diledikleri şekilde yapması ile ilgili değildir. - "Kudret" Allah'ın her şeye gücü yeten ve her şeye kadir olması anlamına gelir, ancak diledikleri şekilde yapması ile ilgili değildir. - "İrade" ise Allah'ın dilemesi ve dilediğini dilediği şekilde yapması anlamına gelir. Bu nedenle doğru cevap "İrade"dir.



  5. I. Allah'ın ilminin sonsuz olduğuna
    II. Allah'ın her şeyi kuşatan bir iradesi bulunduğuna
    III. Allah'ın bütün varlıklardan üstün olduğuna 
    Kaza ve kadere iman eden bir mümin yukarıda verilenlerden hangisi veya hangilerine de iman etmiştir?

    A) I ve II                 B) II ve III
    C) I, II ve III            D) Yalnız II

  6. Cevap: C Açıklama:

    Doğru cevap C seçeneğidir: I, II ve III. Kaza ve kadere inanan bir mümin, Allah'ın ilminin sonsuz olduğuna, Allah'ın her şeyi kuşatan bir iradesi bulunduğuna ve Allah'ın bütün varlıklardan üstün olduğuna inanır. Kaza, Allah'ın ilmini ve iradesini, yani her şeyin O'nun kontrolünde olduğunu kabul etmek demektir. Kadere inanmak ise Allah'ın her şeyi önceden bilip belirlediğine ve O'nun kararlarının değişmez olduğuna iman etmek demektir. Dolayısıyla, I, II ve III ifadelerine iman etmek kaza ve kadere iman etmek anlamına gelir.



  7. Ezelden bilinen ve takdir edilen şeyin, zamanı ve yeri geldiğinde Allah tarafından yaratılması olarak belirlenen kavram hangisidir?

    A) Kaza    B) Kader    C) Tevhid    D) Tevekkül

  8. Cevap: A Açıklama:

    - Soruda verilen dört seçenek arasından "Ezelden bilinen ve takdir edilen şeyin, zamanı ve yeri geldiğinde Allah tarafından yaratılması" olarak belirlenen kavramı bulmamız isteniyor. - "Kaza", Allah'ın önceden belirlediği ve takdir ettiği olayların zamanı ve yeri geldiğinde gerçekleşmesidir. Bu, İslam inancında kaderin bir yönünü ifade eder. - "Kader" genellikle "kaza" veya "kaderin tecellisi" olarak çevrilebilir ve Allah'ın belirli olayları önceden belirlemesi anlamına gelir. Ancak, "kaza" daha spesifik olarak olayın gerçekleşme anını ifade eder. - Diğer seçenekler olan "Tevhid" Allah'ın bir ve tek oluşu, "Tevekkül" Allah'a güvenme ve "Takdir" ise belirleme ve ayarlama anlamına gelir. - Dolayısıyla, doğru cevap "A) Kaza" olacaktır.



  9. Aşağıdakilerden hangisi evrenin yasalarından biri değildir?

    A) Fiziksel yasalar              B) Kimyasal yasalar
    C) Toplumsal yasalar        D) Biyolojik yasalar

  10. Cevap: B Açıklama:

    Doğru cevap B seçeneğidir: Kimyasal yasalar. Fiziksel yasalar, fiziksel fenomenleri ve olayları tanımlayan yasalardır. Biyolojik yasalar, canlı organizmaların yapı ve işlevlerini düzenleyen yasalardır. Toplumsal yasalar, insan toplumları ve sosyal ilişkilerle ilgili olan yasalardır. Ancak, kimyasal yasalar, kimyasal reaksiyonları ve bileşiklerin davranışını açıklayan yasalardır.



  11. Zekât verecek kişide aşağıdaki şartlardan hangisi aranmaz?

    A) Müslüman olmak     B) Erkek olmak
    C) Akıllı olmak                D) Zengin olmak

  12. Cevap: B Açıklama:

    Doğru cevap "B) Erkek olmak" olacaktır. - Soruda, zekât verecek kişide aranmayan şart sorulmaktadır. - Zekât vermek, İslam dini açısından önemli bir ibadettir ve belirli şartları olan bir eylemdir. - Zekât verecek kişide "Müslüman olmak, akıllı olmak ve zengin olmak" gibi şartlar aranırken, cinsiyetle ilgili bir şart aranmamaktadır. - Dolayısıyla, doğru cevap "B) Erkek olmak" olacaktır.



  13. Allah’tan başka ilah olmadığı vurgulandıktan sonra Yüce Allah’ın üstün özelliklerinden söz edilen Kur’an-ı Kerim’in ikinci suresi olan Bakara suresinin 255. ayeti aşağıdakilerden hangisi ile isimlendirilir?

    A) Kunut Duaları     B) Ayetel Kürsi
    C) Fil Suresi              D) Fatiha Suresi

  14. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevabı B) Ayetel Kürsi'dir. Kur'an-ı Kerim'in ikinci suresi olan Bakara suresinin 255. ayeti Ayetel Kürsi olarak bilinir. Bu ayet, Yüce Allah'ın üstün özelliklerine ve sonsuz gücüne vurgu yapar ve İslam'da en önemli ayetlerden biri olarak kabul edilir.



  15. Mert: Doğada denge ve düzen yoktur
    Erkan: Evrendeki var­lıklar kendi içinde tutarlı ve uyumludur
    Burak: İnsanın yaratılışında bir ölçü vardır
    Ali: Allah, evrende bulunan her şeyi bir ölçüye göre yarat­mıştır
    Yukarıda bazı öğrencilere ait görüşlere yer verilmiştir. Hangi öğrencinin görüşü doğru olarak kabul edilemez?

    A) Ali    B) Burak    C) Erkan    D) Mert

  16. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap "D) Mert" olacaktır. - Soruda, verilen öğrenci görüşlerinden hangisinin kabul edilemez olduğu sorulmaktadır. - Diğer öğrenciler, evrendeki düzeni ve uyumu, insanın yaratılışındaki ölçüyü ve Allah'ın evrendeki her şeyi bir ölçüye göre yaratmasını doğrulayan ifadeler kullanırken, Mert'in görüşü "Doğada denge ve düzen yoktur" şeklindedir. - Mert'in görüşü, diğer öğrencilerin ifadeleriyle çelişir ve doğru kabul edilemez. - Dolayısıyla, doğru cevap "D) Mert" olacaktır.



  17. İnsanı diğer varlıklardan ayıran en önemli özellik aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Akıl ve irade      B) Konuşma
    C) Yeme-içme        D) Yürüme

  18. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevabı A) Akıl ve irade'dir. İnsanı diğer varlıklardan ayıran en önemli özellik, onun akıl ve irade sahibi olmasıdır. Akıl, insanın düşünme, anlama, öğrenme ve problem çözme yeteneğini sağlar. İrade ise insanın kendi davranışlarını seçme ve yönlendirme gücüdür. Bu özellikler sayesinde insan, çevresine uyum sağlayabilir, karmaşık problemleri çözebilir ve bilinçli kararlar alabilir.



  19. “Sizden herhangi birinizin sırtına bir bağ odun yüklenip satması, dilenmesinden hayırlıdır.” Peygamberimizin bu sözünde bize anlatmak istediği ana konu nedir?

    A) Emek sarf ederek helal rızık yemek.
    B) Kumar türü oyunları oynayarak kazanmak.
    C) Dilencilik yaparak kazanmak.
    D) Zengin olmak için kazanmak.

  20. Cevap: A Açıklama:

    Doğru cevap "A) Emek sarf ederek helal rızık yemek." olacaktır. - Soruda, Peygamberimizin bir sözü verilmiş ve bu sözde ana konu sorulmaktadır. - Peygamberimizin sözünde vurgulanan ana konu, insanların helal yoldan, emek sarf ederek kazanmalarının önemini vurgulamaktır. - Bu ifadeyle, insanların çalışarak helal rızık elde etmeleri ve dilencilik gibi yollardan uzak durmaları gerektiği öğütlenmektedir. - Dolayısıyla, doğru cevap "A) Emek sarf ederek helal rızık yemek." olacaktır.



  21. Aşağıdakilerden hangisinden insan sorumlu tutulmuştur?

    A) Davranışlarından        B) Doğum yerinden
    C) Irkından                        D) Cinsiyetinden

  22. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevabı A) Davranışlarından'dır. İnsan, davranışlarından sorumlu tutulur. İslam inancında ve ahlaki değerlerde insanın irade sahibi olduğu ve seçimlerine göre hareket ettiği kabul edilir. Dolayısıyla, insanın davranışlarından ve eylemlerinden sorumluluk taşıdığı düşünülür. Diğer seçenekler olan doğum yeri, ırk veya cinsiyet, insanın kontrolü dışında gelen özelliklerdir ve insanın sorumluluğunu belirlemede temel değildir.



  23. Aşağıdakilerden hangisi kendi irademiz doğrultusunda değiştirebileceğimiz şeylerden değildir?

    A) Kötü huylarımız    B) İyi huylarımız
    C) Dindarlığımız        D) Ölüm vaktimiz

  24. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap "D) Ölüm vaktimiz." olacaktır. - Soruda, kendi irademiz doğrultusunda değiştirebileceğimiz şeylerden hangisinin değil olduğu sorulmaktadır. - A şıkkında "Kötü huylarımız," B şıkkında "İyi huylarımız," ve C şıkkında "Dindarlığımız" gibi kişisel nitelikler yer almaktadır, ve bu nitelikler kendi irademiz doğrultusunda değiştirilebilir veya geliştirilebilir. - Ancak D şıkkında "Ölüm vaktimiz" yer almaktadır. Ölüm vakti insanların kendi iradesiyle değiştirilebilecek bir durum değildir, çünkü hayat süresi Allah tarafından takdir edilmiştir ve insanlar bunu değiştiremezler. - Dolayısıyla, doğru cevap "D) Ölüm vaktimiz." olacaktır.



  25. “Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir” H.Ş
    “ Fakirleri araştırıp bulunuz, görüp gözetiniz?” H.Ş.
    Peygamber efendimizin yukarda verilen hadislerinden çıkarılacak sonuç nedir?

    A) Dinimiz paylaşmaya ve yardımlaşmaya çok önem vermektedir.
    B) Peygamberimiz komşuluk ilişkilerini önemsemektedir
    C) Dinimiz fakirleri önemsemektedir
    D) Tok yatmak doğru değildir.

  26. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevabı A) Dinimiz paylaşmaya ve yardımlaşmaya çok önem vermektedir. Verilen hadislerden anlaşıldığı üzere, Peygamber efendimiz insanlar arasında dayanışma, yardımlaşma ve paylaşma değerlerini vurgulamaktadır. "Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir" hadisi, komşuluk ilişkilerinin önemini ve komşulara yardım etmenin değerini vurgular. "Fakirleri araştırıp bulunuz, görüp gözetiniz?" hadisi ise fakirlerin durumunu takip etmenin ve onlara yardım etmenin önemini ifade eder. Bu hadisler, İslam dininin sosyal adaleti ve insanlar arasında sevgi, saygı ve yardımlaşmayı teşvik ettiğini gösterir.



  27. I- Yer çekimi
    II- Dünyanın Güneşin etrafında belli bir yörüngede dönmesi
    III- Suyun 100 derece sıcaklıkta kaynaması
    IV- Sürü içerisindeki zayıf ve güçsüz hayvanın daha kolay avlanması
    Yukarda verilenlerden hangileri fiziksel yasalara örnektir?

    A) I-II                 B) II- III
    C) I-II-III             D) I-IV

  28. Cevap: C Açıklama:Cevap: C

    Açıklama:

    Fizik yasaları, madde ve enerjinin oluşumu, yapısı, hareketi ve maddeler arası ilişkilerle ilgili prensiplerdir. Deney, gözlem ve araştırmalar neticesinde anlaşılabilen bu yasalar evrensel bir niteliğe sahiptir.

    Yukarıdaki seçeneklerden I-II-III seçenekleri fiziksel yasalara örnektir.

    * Yer çekimi, her cismin kütlesine bağlı olarak diğer cisimlere uyguladığı çekim kuvvetidir. Evrende geçerli olan evrensel bir yasadır.
    * Dünyanın Güneşin etrafında belli bir yörüngede dönmesi, Kepler yasaları tarafından açıklanan bir fiziksel olaydır.
    * Suyun 100 derece sıcaklıkta kaynaması, suyun bir fiziksel özelliğidir.

    IV. seçenek ise bir biyolojik olaydır. Sürü içerisindeki zayıf ve güçsüz hayvanın daha kolay avlanması, doğal seçilim sonucu oluşan bir durumdur.

    Cevap: C

    Açıklama: Yukarıdaki seçeneklerden I-II-III seçenekleri fiziksel yasalara örnektir.

  29. İnsanın özgürlüğü ve sorumlulukları arasında nasıl bir ilişki vardır?

    A) İnsan kararlarında özgürdür bu yüzden davranışlarından sorumlu tutulamaz
    B) İnsan davranışlarını özgür iradesiyle gerçekleştirdiği için yaptıklarından sorumludur
    C) İnsanın özgürlüğü arttıkça sorumlulukları azalır
    D) İnsan iradesini kendisi yönlendiremez bu yüzden kararlarında özgür ve sorumlu değildir.

  30. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevabı B) İnsan davranışlarını özgür iradesiyle gerçekleştirdiği için yaptıklarından sorumludur. İnsanın özgürlüğü ve sorumlulukları arasında sıkı bir ilişki vardır. İnsan, akıl ve irade sahibi olduğu için kendi kararlarını özgürce verebilir ve davranışlarını bu kararlar doğrultusunda gerçekleştirir. Dolayısıyla, insan özgür iradesiyle yaptığı eylemlerden dolayı sorumludur. Sorumluluk, insanın kendi karar ve eylemlerinin sonuçlarına katlanması ve bu sonuçlarla başa çıkması anlamına gelir. İnsanın özgürlüğü, seçme ve karar verme yeteneği olduğu için, yaptıklarından sorumlu tutulur.



  31. Aşağıdakilerden hangisi tevekkül anlayışına uygun bir örnektir?

    A) Çocuğu hastalanan bir annenin gece gündüz çocuğunun iyileşmesi için dua etmesi
    B) Sınava girecek bir öğrencinin derslerine yeterince çalışıp Allah’a dua ederek yardım istemesi
    C) Tarlasından iyi ürün almak isteyen çiftçinin tohumu ekip gerisini Allah’ a bırakması
    D) Ekmek parası kazanmak isteyen bir adamın dilenmesi

  32. Cevap: B Açıklama:Cevap: (B)

    Açıklama:

    Tevekkül, gerekli olan maddî ve manevi sebepleri yerine getirdikten sonra Allah'a güvenip dayanmak demektir. Bu nedenle, (B) seçeneğindeki öğrenci, derslerine yeterince çalışarak gerekli maddî sebepleri yerine getirmiştir. Ayrıca, Allah'a dua ederek de manevi sebepleri yerine getirmiştir. Bu nedenle, bu seçenek tevekkül anlayışına uygun bir örnektir.

    Diğer seçenekler ise tevekkül anlayışına uygun değildir. (A) seçeneğindeki anne, çocuğu için dua etmekle birlikte, gerekli maddî sebepleri yerine getirmemiştir. (C) seçeneğindeki çiftçi, tohumu ekmekle birlikte, gerekli maddî sebepleri yerine getirmemiştir. (D) seçeneğindeki adam ise, çalışmak yerine dilenerek geçimini sağlamaya çalışmaktadır. Bu nedenle, bu seçenekler tevekkül anlayışına uygun değildir.

    Özetle, (B) seçeneğindeki öğrenci, tevekkül anlayışına uygun bir örnektir.

  33. Aşağıdakilerden hangisi “cüz’i irade” örneğidir?

    A) Gece ve gündüz oluşumu
    B) Gemilerin denizde batmadan ilerleyebilmesi
    C) Sağlıklı beslenmek
    D) Havanın kışın soğuk, yazın sıcak olması

  34. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevabı C) Sağlıklı beslenmek "cüz'i irade" örneğidir. "Cüz'i irade", insanın kendi iradesiyle yapabileceği küçük ve bireysel tercihlerdir. Sağlıklı beslenmek, kişinin kendi iradesiyle alacağı bir karardır ve cüz'i iradeye örnek olarak verilebilir. Diğer seçenekler ise doğanın işleyişi veya büyük çaplı olaylar olduğu için insanın cüz'i iradesiyle değiştiremeyeceği durumları ifade etmektedir.



  35. Aşağıda verilen örneklerden hangisi evrende var olan düzene bir örnek değildir?

    A) Dünyanın kendi ekseni etrafında dönmesi
    B) Mevsimlerin oluşumu
    C) Belirli yaşa gelen her çocuğun okula başlaması
    D) Suyun kaldırma kuvvetinin olması

  36. Cevap: C Açıklama:

    doğru cevap "D) Suyun kaldırma kuvvetinin olması" olacaktır. Suyun kaldırma kuvveti, suyun sıvı veya gaz ortamında yüzen bir cisim üzerine yaptığı yukarı doğru kuvvet olarak bilinir ve sıvıların özelliklerine bağlı olarak farklı değerler alabilir. Diğer seçenekler olan dünyanın dönmesi, mevsimlerin oluşumu ve belirli yaşa gelen her çocuğun okula başlaması, evrende gözlemlediğimiz düzenli ve yinelenen olaylardır. Bu nedenle, suyun kaldırma kuvvetinin olması evrende var olan düzenle ilişkilendirilemeyecek bir olaydır.



  37. Komşu komşunun külüne muhtaçtır sözü hangi evrensel yasa ile ilişkilidir?

    A) Toplumsal yasalar    B) Biyolojik yasalar
    C) Fiziksel yasalar          D) Kimyasal yasalar

  38. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevabı A) Toplumsal yasalar ile ilişkilidir. "Komşu komşunun külüne muhtaçtır" sözü, toplumsal dayanışma ve yardımlaşma ilkesini ifade eder. Bu ilke, insanların birbirlerine karşı sosyal sorumluluklarını ve yardımlaşmayı hatırlatır. Toplumsal yasalar, insanların bir arada yaşamasını düzenleyen ve toplumun refahı için önemli olan kuralları ifade eder. "Komşu komşunun külüne muhtaçtır" sözü, insanların birbirlerine olan bağlılığını ve yardımlaşma gerekliliğini vurgulayarak toplumsal yasaların önemini yansıtır.



  39. Güneşin doğuşu ve batışı hangi evrensel yasa ile ilgilidir?

    A) Toplumsal yasalar    B) Biyolojik yasalar
    C) Fiziksel yasalar          D) Kimyasal yasalar

  40. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevabı C) Fiziksel yasalar ile ilgilidir. Güneşin doğuşu ve batışı, fiziksel yasalara bağlı olarak gerçekleşir. Dünya'nın dönme hareketi nedeniyle güneş doğudan doğar ve batıdan batar. Bu olay, yerçekimi, yerkürenin dönme hareketi ve güneşin konumu gibi fiziksel yasalara dayanır. Güneşin doğuşu ve batışı, doğal bir olay olup dünyadaki herkes için gözlemlenebilir ve tekrarlanabilir.



  41. Balıkların yaşaması için suya gereksinim duyması hangi evrensel yasa ile ilişkilidir?

    A) Biyolojik yasalar            B) Toplumsal yasalar
    C) Fiziksel yasalar              D) Kimyasal yasalar

  42. Cevap: A Açıklama:

    Bu soruda, balıkların yaşaması için suya gereksinim duyması fiziksel yasalar ile ilişkilidir. Fiziksel yasalar, doğa olaylarını ve evrende var olan fiziksel süreçleri tanımlayan ve açıklayan yasalardır. Balıkların yaşaması için suya ihtiyaç duyması, suyun özellikleri ve fiziksel etkileşimlerin balıkların hayatta kalabilmesi için belirleyici olması nedeniyle fiziksel yasalarla ilişkilidir.



  43. Evrendeki tüm varlıkların bir sonu olduğu gibi, dünya yaşamının da bir sonu vardır. Evrenin düzeninin bozulacağı ve her şeyin yok olacağı güne ne denir?

    A) Ölüm    B) Kıyamet    C) Ahire    D) Mahşer

  44. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevabı B) Kıyamet'tir. Kıyamet, İslam inancında evrenin sonunun geldiği ve dünya yaşamının sona ereceği günü ifade eder. Kıyamet gününde, tüm varlıkların ve insanların hesap vermek üzere diriltileceği ve Allah'ın huzurunda yargılanacağına inanılır. Bu gün, evrenin düzeninin bozulacağı ve her şeyin yok olacağı bir kıyamet anı olarak kabul edilir.



  45. “Gece ile gündüzün değişmesinde Allah’ın göklerde ve yerde yarattığı şeylerde sakınan bir kavim için elbette nice deliller vardır.”
    Ayeti kerimesinden hangi sonucu çıkaramayız?

    A) Gece ve gündüzün meydana gelişi kendiliğindendir.
    B) Her şeyin yaratılışında mükemmel bir ölçü vardır.
    C) Her şeyi belirleyip yaratan Allahu Tealadır.
    D) Yaratılan her şey üzerinde düşünmek, bir görev ve ibadettir.

  46. Cevap: A Açıklama:

    Bu soruda, "Gece ile gündüzün değişmesinde Allah’ın göklerde ve yerde yarattığı şeylerde sakınan bir kavim için elbette nice deliller vardır." ayetinden hangi sonucun çıkarılamayacağı soruluyor. Ayette verilen bilgiye göre gece ile gündüzün değişmesi Allah'ın yarattığı şeylerin bir delilidir ve sakınan bir kavim için nice deliller vardır. Ancak ayette gece ve gündüzün meydana gelişinin kendiliğinden olduğu ya da yaratılışında mükemmel bir ölçünün olmadığına dair bir bilgi verilmemektedir. Bu nedenle, bu sonuçları ayetten çıkarmak doğru olmaz. Ayette ifade edilen temel mesaj, yaratılan her şeyin Allah tarafından belirlendiği ve düşünülmeye değer deliller sunduğudur.



  47. “Sizden herhangi birinizin sırtına bir bağ odun yüklenip satması, dilenmesinden hayırlıdır.” Peygamberimizin bu sözünde bize anlatmak istediği ana konu nedir?

    A) Emek sarf ederek helal rızık yemek.
    B) Çalışarak zengin olmak.
    C) Dilencilik yaparak kazanmak.
    D) Para için çalışmak.

  48. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevabı A) Emek sarf ederek helal rızık yemek'tir. Peygamberimizin bu sözünde bize anlatmak istediği ana konu, insanların emek sarf ederek helal rızık elde etmelerinin önemini vurgulamaktır. Dilencilik veya kolay yoldan kazanç yerine, insanların çalışarak, emek vererek ve helal yollarla kazanç elde etmeleri gerektiği mesajı verilmektedir. Bu hadis, insanlara dürüstlük, çalışkanlık ve helal yollarla kazanç elde etmenin değerini anlamaları için bir öğüt niteliğindedir.



  49. Aşağıdakilerden hangisi kendi irademiz doğrultusunda değiştirebileceğimiz şeylerden değildir?

    A) Kötü huylarımız        B) İyi huylarımız
    C) Dindarlığımız            D) Ölüm vaktimiz

  50. Cevap: D Açıklama:

    Bu soruda, kendi irademiz doğrultusunda değiştirebileceğimiz şeylerden hangisi değildir soruluyor. Şıklar incelendiğinde, kötü huylarımızı ve iyi huylarımızı değiştirmek, hatta dindarlığımızı geliştirmek irade ve çaba ile mümkündür. Ancak, ölüm vaktimiz, insanın kendi iradesiyle değiştiremeyeceği bir konudur. Ölüm vakti, Allah tarafından belirlenmiş ve insanın kontrolünde olmayan bir süreçtir. Bu nedenle, doğru cevap D şıkkıdır.



  51. İnsanda sınırlı da olsa bulunan bu iradeye ne ad verilir?

    A) Külli irade              B) Tevekkül
    C) Cüz-i irade            D) Kudret

  52. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevabı C) Cüz-i irade'dir. Cüz-i irade, insanın sınırlı ancak kendi iradesine sahip olma yeteneği anlamına gelir. İslam inancına göre, insanlar Allah'ın yarattığı ve belirlediği genel kader ve iradeye tabidirler, ancak aynı zamanda sınırlı bir özgür iradeye de sahiptirler. Bu özgür irade, insanların belirli kararlar almasına, eylemlerde bulunmasına ve seçimler yapmasına olanak tanır. Cüz-i irade, insanın kendi seçimleri ve sorumluluklarından dolayı hesaba çekilebileceği anlamını da taşır.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) Detayları

2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) 5 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 26 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 10 Ekim 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 0 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) Testini Çöz tıklayın. 2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • KAZA VE KADER
    1. Allah’a güvenmenin (tevekkül) pasif bir bekleyiş olmadığının farkında olur.
    2. Allah’ın her şeyi bir ölçüye göre yarattığına örnekler verir.
    3. Ayete’l-Kürsi’yi ezbere okur ve anlamını söyler.
    4. Evrendeki fiziksel, biyolojik ve toplumsal yasaları fark eder.
    5. Her canlının bir sonu olduğunun farkına varır
    6. İnsanın akıl ve irade sahibi olması ile özgür ve sorumlu bir varlık olması arasındaki ilişkiyi açıklar
    7. İnsanın çalışmasının karşılığını alacağı bilinciyle hareket eder.
    8. Kaza ve kader kavramlarını açıklar
    9. Kaza ve kaderle ilgili toplumda yaygın olan yanlış anlayışların sebeplerini irdeler.

Ayrıca Ortaokul 8.sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi 1.dönem 1.yazılı soruları kaza ve kader temasının, evrensel yasalar kazanımlarından oluşmaktadır.

Bu soruyla, öğrencilerin Allah'ın gücü ve kudreti hakkında bilgi sahibi olmaları ve İslamî kavramları anlamaları hedeflenir.

Bu soruyla öğrencilerin Allah'ın özgür iradesi ve dilemesi kavramını anlamaları ve İslam inancında bu kavramın önemini kavramaları hedeflenir.

Bu soruyla, öğrencilerin kaza ve kadere iman etmenin ne anlama geldiğini ve bu imanın hangi inançlarla ilişkili olduğunu anlamaları hedeflenir.

Bu soruyla öğrencilerin İslam inancında "kaza" kavramını anlamaları ve Allah'ın ezelden belirlediği olayların zamanı ve yeri geldiğinde gerçekleşmesini kavramaları hedeflenir.

Bu soru, öğrencilere farklı yasalardan ve disiplinlerden örnekler vererek evrenin farklı yönlerini anlamalarını sağlar ve kimyasal yasaların diğer yasalardan farklı bir alana ait olduğunu vurgular.

Bu soruyla öğrencilerin İslam'da zekât ibadeti ve zekât verecek kişide aranan şartları öğrenmeleri ve cinsiyetin bu şartlar arasında olmadığını anlamaları hedeflenir.

Bu soru, öğrencilerin İslam dini ve Kur'an-ı Kerim'in önemli ayetleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlar. Ayrıca, Ayetel Kürsi'nin Yüce Allah'ın üstünlüğünü vurgulayan bir ayet olduğunu öğrencilere hatırlatır.

Bu soruyla öğrencilerin evrendeki düzen ve uyum, insanın yaratılışındaki ölçü ve Allah'ın evrendeki düzeni ve her şeyi bir ölçüye göre yaratması gibi kavramları anlamaları hedeflenir.

Bu soru, öğrencilerin insanın diğer varlıklardan farklılığını anlamalarını ve insanın akıl ve irade gibi üstün özelliklerle donatıldığını kavramalarını sağlar.

Bu soruyla, öğrencilerin helal kazanç ve emeğin önemini anlamaları ve dilencilik gibi yollardan kaçınmanın değerini kavramaları hedeflenir.

Bu soru, öğrencilere insanın sorumluluğu ve özgür irade kavramlarını anlamalarını sağlar.

Bu soruyla, öğrencilerin kendi iradeleriyle değiştirebilecekleri ve değiştiremeyecekleri konular arasındaki farkı anlamaları hedeflenir.

Bu soru, öğrencilere İslam dininin temel değerleri olan dayanışma, yardımlaşma ve paylaşma konusunda farkındalık kazandırır.

Bu soruyla, öğrencilerin fiziksel yasaları anlama ve tanıma becerisi hedeflenir.

Bu soru, öğrencilere insanın özgürlüğü ve sorumlulukları arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olur.

Bu soru ile öğrencilerin tevekkül kavramını anlama ve uygulama yetenekleri hedeflenir.

Bu soru, öğrencilere "cüz'i irade" kavramını anlamalarına yardımcı olur.

Bu soru, öğrencilere toplumsal yasaların önemini ve insanların birbirlerine olan sorumluluklarını anlamalarına yardımcı olur.

Bu soru, öğrencilere doğal olayların fiziksel yasalara bağlı olarak gerçekleştiğini ve doğadaki düzenin fiziksel yasalar tarafından yönlendirildiğini anlamalarına yardımcı olur.

Bu soru, öğrencilere İslam inancında yer alan kıyamet kavramını anlamalarına yardımcı olur.

Bu soru, öğrencilere İslam dininde çalışma etiğini, helal kazancın önemini ve emek sarf ederek elde edilen rızık ile dilencilik arasındaki farkı anlamalarına yardımcı olur.

İnsanın kendi iradesiyle değiştirebileceği ve değiştiremeyeceği konular arasındaki farkı anlama ve kabullenme becerisi kazanılabilir.

Bu soru, öğrencilere İslam inancındaki cüz-i irade kavramını anlatarak insanın sınırlı ancak kendi iradesine sahip olma yeteneğine vurgu yapar.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) sınavı 8.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) Testi İstatistikleri

Bu sınav 347 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 5484 kere doğru, 1590 kere yanlış cevap verilmiş.

2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) Sınavını hangi formatta indirebilirim?

2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

2023-2024 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Soruları (2021-10-10) sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri