7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik

7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik sınavı 7.Sınıf kategorisinin Teknoloji Tasarım alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 14 sorudan oluşmaktadır.



 7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik CEVAPLARI

  1. İnsanların fiziksel ve psikolojik sınırlarından üç tane örnek veriniz.






  2. Cevap: * Görme aralığındaki sınırlar * Duyma aralığındaki sınırlar * Fiziksel kuvvet sınırları Açıklama:

    İnsanların fiziksel ve psikolojik sınırlarını bilmek, ergonomik düzenlemeler yaparken önemlidir. Örneğin, görme aralığındaki sınırlar, çalışma alanlarının aydınlatılmasında dikkate alınmalıdır.



  3. İnsanların sağlıklı ve verimli bir şekilde yaşamaları için sesin hangi özellikleri kontrol edilmelidir?






  4. Cevap: Şiddeti ve maruz kalma süresi Açıklama:

    Kontrol edilmeyen ses, geçici veya kalıcı duyma bozukluklarına neden olabilir. İnsanlar, 90 desibelin üzerindeki seslerde kulaklık kullanmadan uzun süre çalışmamalıdırlar.



  5. İklim koşullarının mimari tasarımda oynadığı role üç örnek veriniz.






  6. Cevap: * Güneş ışınımına göre cephelerin yönlendirilmesi * Farklı iklim bölgelerine uygun malzeme seçimi * Doğa olaylarına (rüzgâr, yağmur vb.) karşı koruma sağlayan yapısal özellikler Açıklama:

    İklim koşulları, bir yapının tasarım kararlarını doğrudan etkiler. Özellikle güneş, rüzgâr ve yağmur gibi faktörler, yapıların yönlendirilmesinden kullanılan malzemelere kadar her aşamada düşünülmelidir.



  7. Mekân tasarımında etkili olan psikolojik etkenleri sıralayınız.






  8. Cevap: - Renk - Doku - Biçim - Aydınlatma - Oran - Malzeme Açıklama:

    Bu psikolojik etkenler, mekânın kullanıcısında yarattığı görsel, işitsel, dokunsal ve kokusal algıları etkiler.



  9. Ana menü çekme menülerinin görevlerini yazın.






  10. Cevap: Ana menü çekme menülerinin görevlerini yazın.enü çekme menülerinin görevlerini yazın. Açıklama:

    Ana menü çekme menülerinin görevlerini yazın. Cevap: Ana menü çekme menüleri, dosya yönetimi, düzenleme, görünüm, ekleme, biçimlendirme, araçlar, çizim, ölçülendirme, düzenleme, hızlı işlemler, pencere ve yardım komutlarını içerir.çekme menülerinin görevlerini yazın. Cevap: Ana menü çekme menüleri, dosya yönetimi, düzenleme, görünüm, ekleme, biçimlendirme, araçlar, çizim, ölçülendirme, düzenleme, hızlı işlemler, pencere ve yardım komutlarını içerir.



  11. Hizalama (Align) komutunun işlevini açıklayın.






  12. Cevap: Hizalama (Align) komutunun işlevini açıklayın.ama (Align) komutunun işlevini açıklayın. Açıklama:

    Hizalama (Align) komutunun işlevini açıklayın. Cevap: Hizalama komutu, seçilen nesneleri başka bir nesneye göre hizalamayı sağlar. Örneğin, bir çizginin ucunu diğer bir çizginin ucuna hizalayarak nesneler arasındaki doğru açıları ve ilişkileri korumak için kullanılabilir.(Align) komutunun işlevini açıklayın. Cevap: Hizalama komutu, seçilen nesneleri başka bir nesneye göre hizalamayı sağlar. Örneğin, bir çizginin ucunu diğer bir çizginin ucuna hizalayarak nesneler arasındaki doğru açıları ve ilişkileri korumak için kullanılabilir.



  13. Tasarımda "daha az, daha çarpıcıdır" anlayışının ne anlama geldiğini açıklayınız.






  14. Cevap: Basit tasarım, bir tasarımı en aza indirme, rafine etme veya düzenleme disiplinidir. Bu anlayış, tasarımda daha az görsel unsur kullanarak ve güçlü bir fikir öne çıkararak kalıcı bir etki yaratmaya çalışır. Açıklama:

    Sadelik, tasarımda karmaşıklığı azaltarak anlaşılırlığı ve etkiyi artırmayı amaçlar.



  15. Renk nedir? Açıklayınız.






  16. Cevap: Renk, ışık spektrumunda bulunan belirli bir dalga boyuna karşılık gelen ve nesnelerin görsel algısını etkileyen bir kavramdır. Nesneler, ışık spektrumunda bulunan belirli dalga boylarını yansıttığı ya da emdiği için farklı renkler olarak algılanır. Açıklama:

    Renklerin nitelikleri üç temel özellikle tanımlanır: ton, doygunluk ve parlaklık. Ton, rengin temel nüansını ifade ederken, doygunluk rengin saflık derecesidir. Parlaklık ise rengin ışık yansıtma veya emme konusundaki özelliğini ifade eder.



  17. Teknoloji kavramını açıklayınız.






  18. Cevap: Teknoloji, bilimsel ilkeleri pratik uygulamalarda kullanarak insanların ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanan yöntemlerin bütünüdür. Açıklama:

    Teknoloji, bilimsel bilgiyi kullanarak ürünler, süreçler ve sistemler geliştirerek bunları insan ihtiyaçlarını karşılamak için uygular.



  19. Endüstri 1.0'ın başlangıç ve bitiş tarihleri nelerdir?






  20. Cevap: 18. yüzyılın ortaları - 19. yüzyılın ortaları Açıklama:

    Endüstri 1.0, buhar gücü ve tekstil endüstrisinin gelişimiyle karakterize edilir.



  21. Teknolojinin kullanım alanlarından üç örnek veriniz.






  22. Cevap: Eğlence, tıp, enerji Açıklama:

    Teknoloji, eğlenceden tıbba ve enerjiye kadar çeşitli alanlarda kullanılır.



  23. STEAM eğitimi nedir?






  24. Cevap: STEAM, bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik alanlarını içeren, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Açıklama:

    STEAM eğitimi, 21. yüzyıl iş gücü piyasasının ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış, disiplinlerarası bir öğrenme modelidir.



  25. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanlara D, yanlış olanlara Y koyunuz.

    1. (.....) Sosyal robotlar zamanla daha insansılaşacaktır.
    2. (.....) Giyilebilir teknolojiler akıllı cihazlardan daha büyük hale geldi.
    3. (.....) STEAM, matematik alanını içermez.
    4. (.....) STEAM eğitimi yalnızca lise düzeyinde verilir.
    5. (.....) STEAM eğitimi sadece okullarda verilebilir.
    6. (.....) STEAM eğitimi, öğrencileri eleştirel düşünmeye yönlendirmez.
    7. (.....) Sanat, STEM alanına dahildir.
    8. (.....) STEAM eğitimi, öğrencileri risk almaya teşvik etmez.
    9. (.....) STEAM eğitimi, yenilikçiler yetiştirmeyi amaçlar.
    10. (.....) STEAM öğrenme süreci oldukça kolaydır.

  26. Cevap: 1. D 2. Y 3. Y 4. Y 5. Y 6. Y 7. D 8. Y 9. D 10. Y Açıklama:

    1. Metin, sosyal robotların gelecekte daha insansılaşacağını belirtiyor. 2. Metin, giyilebilir teknolojilerin küçüldüğünü ve birer aksesuara dönüştüğünü belirtiyor. 3. Metin, STEAM'in bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik alanlarını içerdiğini açıkça belirtiyor. 4. Metin, STEAM eğitiminin okul öncesinden lisans düzeyine kadar verildiğini belirtiyor. 5. Metin, STEAM eğitiminin okullarda ve okul sonrası topluluklarda verilebileceğini belirtiyor. 6. Metin, STEAM eğitiminin öğrencileri eleştirel düşünmeye yönlendirdiğini vurgulamaktadır. 7. Metin, STEAM'in sanat alanını da içerdiğini belirtiyor. 8. Metin, STEAM eğitiminin öğrencileri risk almaya teşvik ettiğini açıkça belirtiyor. 9. Metin, STEAM eğitiminin amacının yenilikçiler yetiştirmek olduğunu belirtiyor. 10. Metin, STEAM öğrenme sürecinin ciddi bir hazırlık gerektirdiğini ve kolay olmadığını vurguluyor.



  27. Aşağıda verilen eşleştirmeleri yapın:

    a. Pratik İşlevli Mobilyalar
    b. Hareketli Mobilyalar
    c. Estetik İşlevli Mobilyalar
    d. Sembolik İşlevli Mobilyalar
    e. Sabit Mobilyalar
    f. İç Mekân Mobilyaları
    g. Malzeme Türüne Göre Mobilyalar
    h. Doğal Malzeme ile Üretilmiş Mobilyalar
    ı. Yapay Malzeme ile Üretilmiş Mobilyalar
    i. Mobilya ve Donatılar
    1. Günlük yaşamı kolaylaştıran tasarımlar
    2. Masalar, sandalyeler gibi kolayca taşınabilenler
    3. Form, renk gibi estetik ögelerle öne çıkanlar
    4. Bireysel deneyimlere ve duygulara hitap edenler
    5. Mutfak dolapları gibi yerinden oynatılmayanlar
    6. Evler ve ofisler için özel olarak tasarlananlar
    7. Ahşap mobilyalar gibi doğal hammaddeden yapılanlar
    8. Metal, plastik gibi yapay malzemelerden üretilenler
    9. Mekânı oluşturan ve kullanımı kolaylaştıran elemanlar
    10. Mekân türüne, malzemeye, kullanıma göre sınıflandırılır

  28. Cevap: 1. a 2. b 3. c 4. d 5. e 6. f 7. g 8. h 9. ı 10. i Açıklama:

    Mobilyalar ve donatılar, mekânı oluşturan önemli elemanlardır ve kullanım amacına, malzemesine ve hareket kabiliyetine göre farklı şekillerde sınıflandırılabilir.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik Detayları

7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik 0 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 14 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 26 Eylül 2024 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. 7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Klasik
  • Doğru-Yanlış
  • Eşleştirme



Ayrıca 7.sınıf teknoloji tasarım dersi 1.dönem 1.yazılı, klasik türde yeni sınav sistemine uygun hazırlanmıştır

Öğrenciler, insanların fiziksel ve psikolojik sınırlarının farkına varacak ve bu sınırların ergonomik düzenlemelerde önemli olduğunu anlayacaklardır.

Öğrenciler, sesin insan sağlığı üzerindeki etkilerini ve bu etkileri kontrol etmenin önemini anlarlar.

Öğrenciler, iklim koşullarının mimari tasarım üzerindeki temel etkilerini anlayacaktır.

Öğrenciler, mekân tasarımında psikolojik etkenlerin önemini ve bunların görsel etkinlik üzerindeki etkisini anlayacaklardır.

Ana menü seçeneklerinin kullanım alanları anlaşılır.

Hizalama komutunun tasarımda kullanımı ve avantajları öğrenilir.

Öğrenciler, tasarımda sadeliğin önemini ve nasıl uygulanabileceğini anlarlar.

Öğrenci, rengin tanımını yapma ve niteliklerini açıklama becerisi kazanır.

Öğrenci, teknolojinin bilimsel ilkeleri pratik uygulamalara nasıl dönüştürdüğünü anlar.

Öğrenciler, Endüstri 1.0'ın tarihsel dönemini anlayacaklar.

Teknolojinin kullanım alanlarının farkında olma

STEAM eğitiminin temel kavramlarını anlamak.

* STEAM teknolojileri ve kavramlarını anlama * Doğru ve yanlış bilgiler arasında ayrım yapma * STEAM eğitiminin kapsamını ve önemini kavrama * STEAM eğitiminin öğrenci gelişimine olan faydalarını anlama

Öğrenciler, mobilyaların ve donatıların işlevlerini, türlerini ve özelliklerini anlar

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik sınavı 7.Sınıf kategorisinin Teknoloji Tasarım alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik Sınavını hangi formatta indirebilirim?

7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

7.Sınıf Teknoloji Tasarım 1.Dönem 1.Yazılı - Klasik sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 7.Sınıf Teknoloji Tasarım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf

 Sınavı İndir (.docx)


Sınavı Beğendim (1)

 Yazdır

 Sınavlarıma Kaydet

7.Sınıf Teknoloji Tasarım Sınavı Hazırla
  7.Sınıf Teknoloji Tasarım Dersi Ünite Özetleri