7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 sınavı 7.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 26 sorudan oluşmaktadır.



 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 CEVAPLARI

  1. Osman çok sevdiği dedesinin ölümüne çok üzülmüştü. Dedesinin ölümüyle ilgili şu soru aklını meşgul ediyordu: “Dedem acaba ölümle yok olup gitmiş miydi?” Siz Osman’ın bu sorusuna hangi cevabı vermezdiniz?

    A) Ölüm yeni bir hayata doğuştur
    B) Ölümle insanlar aslında dünya misafirhanesinden ayrılırlar
    C) Ölümle ayrılan insanlar bir daha görüşemeyeceğini
    D) Her canlı ölümü tadacak olup ölümle Allah’a dönmüş oluruz.

  2. Cevap: C Açıklama:

    Sorunun içeriği, Osman'ın dedesinin ölümünü anlamlandırmaya çalıştığı bir düşünce deneyimini yansıtıyor. Cevap C, ölümün ardından yaşanan kalıcı ayrılığı vurgulayarak, insanların ölümden sonra bir daha görüşemeyeceklerini ifade ediyor.



  3. Kabir hayatı dünyada yapılan amellere göre şekillenir. Münker ve Nekir melekleri sorgu sualden sonra kabir hayatı başlamış olur.
    Aşağıdakilerden hangisi kabir hayatıyla ilgili söylenemez?

    A) Kabir hayatı cennet bahçesi gibi olabilir.
    B) Kabir hayatı cehennem gibi olabilir.
    C) Kabirde insana hiç bir şey yapılmaz
    D) Kabir hayatı ahiret hayatına yön verir

  4. Cevap: C Açıklama:

    Verilen metinde kabir hayatının dünyada yapılan amellere göre şekillendiği ve Münker ve Nekir melekleri tarafından sorgulandıktan sonra başladığı belirtilmektedir. Dolayısıyla kabir hayatında insana hiçbir şey yapılmadığı şeklinde bir ifade yer almamaktadır. Kabir hayatının cennet veya cehennem gibi olabileceği ve kabir hayatının ahiret hayatına yön verdiği ifadeleri doğru ve metinde geçen ifadelerdir.



  5. Aşağıdakilerden hangisi dünya ve ahireti İslam’a göre açıklanamaz?

    A) Dünya ve ahiret bir bütündür. Biri diğerlerine tercih edilemez.
    B) Dünya varılabilecek son noktadır; ölüm, yok oluştur.
    C) Ahireti kazanmak, dünyadaki hazırlığımıza bağlıdır.
    D) Ölüm ebedi yolculuğa başlangıç noktasıdır.

  6. Cevap: B Açıklama:Cevap: (B)

    Açıklama:

    İslam'a göre, dünya ve ahiret bir bütündür. Biri diğerine tercih edilemez. Yani, dünya sadece geçici bir yaşam alanı değil, aynı zamanda ahireti kazanmak için bir hazırlık dönemidir. Ölüm, yok oluş değil, ebedi yolculuğa başlangıç noktasıdır.

    Bu durumda, (B) seçeneğinin İslam'a göre dünya ve ahireti açıklayamadığı açıktır. Çünkü bu seçenek, dünyanın varılabilecek son nokta olduğunu ve ölümün yok oluşu temsil ettiğini iddia etmektedir. Oysa İslam'a göre, dünya ve ahiret bir bütündür ve ölüm, ebedi yolculuğa başlangıç noktasıdır.

    Diğer seçenekler ise İslam'a göre dünya ve ahireti açıklayabilir.

    (A) seçeneği, dünya ve ahiretin bir bütün olduğunu ve birinin diğerine tercih edilemeyeceğini ifade etmektedir. Bu, İslam'ın temel öğretilerinden biridir.

    (C) seçeneği, ahireti kazanmanın dünyadaki hazırlığa bağlı olduğunu ifade etmektedir. Bu, İslam'ın ahiret inancı ile ilgili bir öğretisidir.

    (D) seçeneği, ölümün ebedi yolculuğa başlangıç noktası olduğunu ifade etmektedir. Bu, İslam'ın ölüm inancı ile ilgili bir öğretisidir.

  7. "Kim zerre ağırlığınca iyilik yapsa onun mükâfatını, kim zerre ağırlığınca kötülük yapsa onun cezasını gö-rür.”
    Yukarıdaki ayet aşağıdaki ifadelerinden hangisini anlatmaktadır?

    A) Kaza ve kaderi         B) Peygamberlere imanı
    C) Meleklere imanı      D) İlahi adaleti

  8. Cevap: D Açıklama:

    Verilen ayette ifade edilen "Kim zerre ağırlığınca iyilik yapsa onun mükâfatını, kim zerre ağırlığınca kötülük yapsa onun cezasını görür." ifadesi, İlahi adaletin önemini vurgular. Ayette, insanların yaptığı her türlü iyilik ve kötülüğün hesabının verileceği, her eylemin bir karşılığı olacağı anlatılmaktadır. Dolayısıyla, doğru cevap D seçeneği olan "İlahi adaleti" ifadesidir.



  9. Hangisi ahiret inancını insana sağladığı faydalarından değildir?

    A) Kötülük yapmadan alıkoyması
    B) İyilik yapmayı teşvik etmesi
    C) Bencil duygularını kırması
    D) Yalan söylemeyi özendirmesi

  10. Cevap: D Açıklama:

    Verilen seçenekler arasında, ahiret inancının insana sağladığı faydalardan biri olmayan seçenek D'dir. Ahiret inancı genellikle insanları dürüstlüğe, adaleti sağlamaya ve iyi davranışlara teşvik eder. Bu nedenle ahiret inancı, yalan söylemeyi özendirmek yerine doğru ve dürüst olmayı teşvik eder.



  11. Mahşer gününde aile bireylerinin birbirlerinden kaçacaklarını haber veren ayeti kerime, hangi gerçeği anlatmaktadır?

    A) O gün birbirini tanıyamayacaklar
    B) Orada beraber olmak istemeyecekler
    C) Ne yaptıklarını bilmiyorlar
    D) Sorumluluklarını yerine getirmedikleri için hesap vermekten korkuyorlar.

  12. Cevap: A Açıklama:

    Verilen ayeti kerime, Mahşer gününde insanların aile bireylerinden kaçacaklarını ve birbirlerini tanıyamayacaklarını ifade eder. Bu ayet, insanların bu korkunç gününde, herkesin kendi hesabını düşündüğünü ve yakın ilişkilerin dahi arka plana atıldığını anlatır. Dolayısıyla, doğru cevap A seçeneği olan "O gün birbirini tanıyamayacaklar" ifadesidir.



  13. Aşağıdakilerden hangisinde mizan sözcüğünün anlamı verilmiştir?

    A) İnsanın dünyada işlemiş olduğu sevap ve günahların yazıldığı defter.
    B) Kıyametten önce İsrafil meleğinin üfleyeceği alettir
    C) Mahşer gününde sevap ve günahların tartıldığı ilahi ölçü aletidir
    D) İnsanların hesap vermek üzere toplandığı yerdir

  14. Cevap: C Açıklama:

    Verilen seçenekler arasında, mizan kelimesinin anlamı en doğru bir şekilde C seçeneğinde verilmiştir. Mizan, Mahşer gününde insanların sevap ve günahlarının tartılacağı ilahi ölçü aleti olarak kullanılır. Bu terim, İslam inancında kıyamet günü hesaplaşmasını ve adaletin sağlanmasını simgeler.



  15. Dünya hayatı Ölüm …?... Kıyamet
    Yukarıdaki soru işaretinin yerine ne gelmelidir?

    A) Kabir hayatı            B) Ameller
    C) Sırat köprüsü         D) Cennet

  16. Cevap: A Açıklama:

    Verilen metindeki boşluğa uygun olan ifade "Kabir hayatı" olmalıdır. Dünya hayatı ile ölüm arasında kişi kabir hayatına geçer. İslam inancına göre ölüm sonrası, insanlar kabir hayatında amellerine göre bir yaşam sürerler ve ahiret hayatına hazırlık yaparlar.



  17. Şeytanın kötülüğünden korunmak için neler yapmamız gerektiğini Kuran’ın bu konudaki öğütlerinden öğrenebiliriz.
    Aşağıdakilerden hangisi bu öğütlerden değildir?

    A) Allah’a sığınmalıyız
    B) Helal ve temiz şeyleri yemeliyiz.
    C) Şeytanın adımlarını takip etmemeliyiz
    D) Özgür irademizi kullanarak her şeyi yapabiliriz.

  18. Cevap: D Açıklama:

    Verilen metinde, Şeytanın kötülüğünden korunmak için alınması gereken önlemlerden bahsedilmektedir. Kuran'ın öğütleri doğrultusunda bu önlemler sıralanmıştır. Şıklar arasında yer alan ifadelerin hangisinin Kuran'ın öğütlerine uygun olmadığı sorulmaktadır. Şıkları değerlendirdiğimizde, A) Allah'a sığınmak, B) helal ve temiz şeyleri yemek, ve C) şeytanın adımlarını takip etmemek, Kuran'ın öğütlerine uygun adımlardır. Ancak D) seçeneği olan "Özgür irademizi kullanarak her şeyi yapabiliriz" ifadesi, Kuran'ın öğütlerine uygun olmayan bir düşünceyi yansıtmaktadır, çünkü Kuran'da insanların özgür iradesiyle sınırsızca her şeyi yapabilecekleri anlatılmaz.



  19. Batıl inançlarla ilgili hangisi söylenemez?

    A) Gaipten haber alma gayreti vardır.
    B) İnsanlar arası ilişkileri olumsuz yönde etkiler
    C) Yaşamımızdaki hedefler daha kolay gerçekleşir.
    D) Toplumda barış ve huzur bozulur.

  20. Cevap: C Açıklama:

    Verilen seçenekler arasında "Batıl inançlarla ilgili hangisi söylenemez?" sorusunun cevabı aranıyor. Batıl inançlar, gerçeklere dayanmayan ve genellikle bilimsel veya mantıksal temelden yoksun olan inançlardır. Diğer seçeneklerde batıl inançlarla ilgili olumsuz etkilerden bahsedilirken, "C) Yaşamımızdaki hedefler daha kolay gerçekleşir" seçeneği batıl inançların olumlu sonuçlar yarattığını ima ediyor, ki bu genellikle doğru değildir.



  21. Aşağıdakilerden hangisi meleklere imanın insanın davranışlarına katkısından sayılamaz?

    A) Devamlı iyilik yaptırırlar
    B) Başkalarının haklarına saygı duyarlar
    C) İnsanları üzmeye ve incitmeye özen gösterirler.
    D) Yoksul ve kimsesizlere yardım etmek

  22. Cevap: C Açıklama:

    Verilen metinde, meleklere imanın insanın davranışlarına katkısı sorulmaktadır. Melekler, İslam inancına göre iyilikleri teşvik eden varlıklardır. A, B ve D şıkları insan davranışlarına pozitif katkılar sağlayan ifadeler içermektedir ve meleklere imanın bu davranışları teşvik edebileceği söylenebilir. Ancak C şıkkındaki "İnsanları üzmeye ve incitmeye özen gösterirler" ifadesi, meleklerin temsil ettiği değerlerle çelişen bir davranışı ifade etmektedir. Bu nedenle bu ifade meleklere imanın insan davranışlarına katkısından sayılamaz.



  23. Aşağıdakilerden hangisi “ Ahiret inancının “ insana sağladığı faydalardan değildir?

    A) Kötülük yapmaktan alıkoyması     
    B) İyilik yapmayı teşvik etmesi
    C) Yalan söylemeyi özendirmesi        
    D) Bencillik duygularını kırması

  24. Cevap: C Açıklama:

    Soruda, "Ahiret inancının insanın faydalarından hangisine değil" sorusu soruluyor. Ahiret inancı genellikle ahlaki değerleri ve doğru davranışları teşvik eder. Seçenekler arasında sadece "C) Yalan söylemeyi özendirmesi" ahlaki değerlere aykırıdır ve ahiret inancının sağladığı faydalardan biri değildir.



  25. Ahiret gününde tüm insanların bir arada toplanacakları yere ne ad verilir?

    A) Mahşer    B) Sırat    C) Mizan    D) Cennet

  26. Cevap: A Açıklama:

    Verilen metinde, Ahiret gününde tüm insanların bir araya toplanacakları yerin ne adlandırıldığı sorulmaktadır. Doğru cevap "Mahşer"dir. Mahşer, Kıyamet gününde insanların toplandığı ve hesap vermek üzere beklediği yer olarak İslam inancında geçerlidir. Diğer şıklar (Sırat, Mizan, Cennet) de İslam inancına ait kavramlardır, ancak bu soruda özellikle toplanma yeri sorulduğundan, Mahşer doğru cevaptır.



  27. İslam dini hurafelerden (batıl inançlardan) uzak, akla uygun ve evrensel bir dindir.
    Aşağıdaki cümlelerden hangisi bu tanımla çelişir?

    A) İslam kıyamete kadar var olacaktır.
    B) Bir isteğimiz olduğunda türbelere, ağaçlara bez bağlayıp adak dileyebiliriz.
    C) İslam vahye dayanır; akılla çelişmez.
    D) İslam’da batıl inanışlar yasaklanmıştır.

  28. Cevap: B Açıklama:

    Verilen metinde İslam dini hakkında belirtilen özellikler "hurafelerden uzak, akla uygun ve evrensel bir din" olarak sıralanmıştır. Diğer seçeneklerde bu özelliklerle uyumlu ifadeler yer almaktadır. Ancak "B) Bir isteğimiz olduğunda türbelere, ağaçlara bez bağlayıp adak dileyebiliriz" ifadesi, hurafelere ve akla uygun olmayan inançlara işaret eden bir davranışı ifade eder ve verilen tanımla çelişir.



  29. Doğa olaylarını düzenlemekle görevli olan melektir. Yağmur, rüzgâr vb. doğa olayları, bu melek tarafından düzenlenmektedir.
    Yukarıda tanıtılan melek aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Mikâil    B) İsrâfil    C) Azrâil  D) Cebrâil

  30. Cevap: A Açıklama:

    Verilen metinde, doğa olaylarını düzenlemekle görevli olan meleğin kim olduğu sorulmaktadır. Bu melek Mikâil'dir. Mikâil, İslam inancına göre doğa olaylarını düzenleyen melek olarak kabul edilir. Diğer seçenekler (İsrâfil, Azrâil, Cebrâil) de İslam inancındaki meleklerdir, ancak bu soruda doğa olaylarını düzenlemekle görevli olan meleğin adı sorulduğundan, doğru cevap Mikâil'dir.



  31. “ Halbuki sizin üstünüzde hakiki bekçiler (Allah katında) çok şerefli yazıcılar vardır ki, onlar ne yapıyorsanız bilirler.” (İnfitar Suresi 1-2) ayetinde söz konusu edilen yazıcı melekler aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Azrail                        B) Mikail    
    C) Münker Nekir       D) Kiramen Katibin

  32. Cevap: D Açıklama:

    Verilen ayette bahsedilen "hakiki bekçiler" ve "şerefli yazıcılar" ifadeleriyle kastedilen melekler, İslam inancına göre insanların hayatlarını kaydeden ve amellerini yazan meleklerdir. Bu melekler "Kiramen Katibin" olarak bilinirler. Diğer seçeneklerdeki melekler (Azrail, Mikail, Münker Nekir) farklı görev ve sorumluluklara sahiptir, ancak "şerefli yazıcılar" olarak bahsedilen melekler "Kiramen Katibin"dir.



  33. Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kâfirlerden oldu. (Bakara Suresi 34. Ayet)
    Şeytanın Allah'ın rahmetinden kovulmasına sebep olan karakteri aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Büyüklenmek           B) Gıybet           
    C) İftira                             D) Yalan

  34. Cevap: A Açıklama:

    Verilen ayette Şeytan'ın Allah'ın rahmetinden kovulmasına sebep olan karakter özelliği "büyüklenmek" olarak belirtilmiştir. Şeytan, secde etmeyi reddederek Allah'a karşı büyüklenmiş ve kibirlenmiştir. Diğer seçenekler (gıybet, iftira, yalan) ayette belirtilen olayın nedeni değildir.



  35. Eceli gelen insanların canını almakla görevli ölüm meleği olarak bilinen melek aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Cebrail                B) Kiramen Katibin
    C) Azrail                   D) Mikail

  36. Cevap: C Açıklama:

    Verilen metinde, eceli gelen insanların canını almakla görevli ölüm meleği olarak bilinen meleğin kim olduğu sorulmaktadır. Bu melek Azrail'dir. Azrail, İslam inancına göre insanların ölüm anında canını alan melek olarak kabul edilir. Diğer seçenekler (Cebrail, Kiramen Katibin, Mikail) de İslam inancındaki meleklerdir, ancak bu soruda eceli gelen insanların canını alan meleğin adı sorulduğundan, doğru cevap Azrail'dir.



  37. “Her canlı ölümü tadacaktır” (Ayet)
    “İnsanların en akıllısı, ölümü unutmayan ve ona hazırlıklı olan kimselerdir” (Hadis)
    Yukarıdaki ayet ve hadisten hareketle hangi sonuca ulaşabiliriz?

    A) Ahirete inananlar akıllı kimselerdir.
    B) Ölüm hayatın değişmez bir gerçeğidir.
    C) Ölüm değişmez bir gerçek olduğuna göre, ahiret için hazırlıklı olmalıyız.
    D) İnsan için kıyamet çok yakındır

  38. Cevap: C Açıklama:

    Verilen ayet ve hadislerde ölümün bir gerçek olduğu ve insanların bu gerçeği unutmaması gerektiği vurgulanıyor. "Her canlı ölümü tadacaktır" ayeti ve "İnsanların en akıllısı, ölümü unutmayan ve ona hazırlıklı olan kimselerdir" hadisi, ölümün kaçınılmaz olduğunu ve insanların ahiret için hazırlıklı olmaları gerektiğini ifade ediyor.



  39. Alemde görünen ve görünmeyen sayısız varlıklar bulunmaktadır. İnsanlar hayvanlar, bitkiler görülebilen varlıklardır. İnsanların göremediği halde varlığını kabul ettiği pek çok şey de vardır. Örneğin sevgi, merhamet, elektrik akımı vs.
    Verilen bilgilere göre aşağıdakilerden hangisi söylenirse doğru olmaz?

    A) Bir şeyin var olduğunu anlayabilmemiz için kesinlikle onu görmemiz gerekir.
    B) Alemde bulunan varlıkların bazılarını duyu organlarıyla kavrayabiliriz.
    C) Evrende bulunan varlıklar sadece duyularımızla kavraya bildiklerimizden ibaret değildir.
    D) Alemde göremediğimiz ama varlığını kabul ettiğimiz varlıklarda vardır

  40. Cevap: A Açıklama:

    Verilen metinde, görünen ve görünmeyen varlıkların alemde bulunduğundan ve insanların göremediği ancak varlığını kabul ettiği şeylerin olduğundan bahsedilmektedir. Buna göre, A şıkkında yer alan "Bir şeyin var olduğunu anlayabilmemiz için kesinlikle onu görmemiz gerekir." ifadesi doğru değildir. Metinde de belirtildiği gibi, varlıkları anlamak ve kabul etmek için sadece görme duyusuna dayanmak zorunda değiliz. Diğer şıklar (B, C, D) metinde geçen fikirlere uygun ifadeler içermektedir.



  41. Aşağıdakilerden hangisi ahiretle ilgili bir terim değildir?

    A) Cennet    B) Mizan    C) Miraç    D) Mahşer

  42. Cevap: C Açıklama:

    Verilen seçenekler arasında "ahiretle ilgili bir terim değil" sorusunun cevabı aranıyor. "C) Miraç" terimi, Hz. Muhammed'in geceleyin Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksa'ya ve oradan semalara yükselmesini anlatan olayı ifade eder. Diğer seçenekler (Cennet, Mizan, Mahşer) ise ahiret kavramıyla ilgili terimlerdir.



  43. İnsanların öldükten sonra dirilişi ne zaman gerçekleşecektir?

    A) Cenaze kefenlenip kabre konulduğunda
    B) Mahşerde hesaba çekilmelerinden sonra
    C) İsrafil sûra ikinci kez üflendiğinde
    D) İsrafil sûra ilk kez üflendiğinde

  44. Cevap: C Açıklama:

    Üzgünüm, anladım. Doğru cevap C) İsrafil sûra ikinci kez üflendiğinde'dir. İslam inancına göre, insanların öldükten sonra dirilişi İsrafil meleğinin "sûra" adı verilen boruya ikinci kez üflemesiyle gerçekleşeceği düşünülür.



  45. Aşağıdakilerden hangisi batıl inançların topluma verdiği zararlardan biri olamaz?

    A) İnsanların uydurduğu âdet ve alışkanlıkların toplumda kutsallaştırılmasına neden olur.
    B) Toplumda her alanda üretkenliği artırır.
    C) Toplumda bilgisizliğin artmasına neden olur.
    D) Toplumsal huzursuzluğa neden olur

  46. Cevap: B Açıklama:

    Batıl inançlar, gerçeklere dayanmayan ve çoğu zaman bilimsel veya mantıksal temelden yoksun olan inançlardır. Bu tür inançların topluma zararlarından biri, "B) Toplumda her alanda üretkenliği artırır" ifadesi gibi olumlu bir sonuç değildir. Diğer seçeneklerde (A, C, D) belirtilen zararlar ise batıl inançların toplumda yol açabileceği olumsuz etkileri yansıtmaktadır.



  47. “Halbuki sizin üstünüzde hakiki bekçiler(Allah katında) çok şerefli yazıcılar vardır ki, onlar ne yapıyorsanız bilirler” İnfitar Suresi 1-2 Ayetinde söz konusu edilen melekler gurubu aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Azrail                B) Mikail
    C) Hafaza             D) Kiramen Katibin

  48. Cevap: D Açıklama:

    Verilen ayette bahsedilen "hakiki bekçiler" ve "şerefli yazıcılar" ifadeleriyle kastedilen melekler, insanların eylemlerini kaydeden meleklerdir. Bu melekler "Kiramen Katibin" olarak bilinirler. Diğer seçenekler (Azrail, Mikail, Hafaza) farklı görev ve sorumluluklara sahip melek gruplarını ifade eder.



  49. Mehmet Din Kültürü ve ahlak bilgisi dersinde görevli meleklerin insanların yaptığı iyilik ve kötülükleri yazarak kayıt altına aldıklarını öğrenmiştir
    Yaptığı davranışların melekler tarafında kayıt altına alındığını öğrenen mehmedin aşağıdakilerde hangisini yapması beklenmez?

    A) İnsanlara yardım etmeye çalışması
    B) Kimseyi kırmamaya çalışması
    C) Arkadaşlarıyla alay etmesi
    D) Söz ve davranışlarına dikkat etmesi

  50. Cevap: C Açıklama:

    Verilen metinde, meleklerin insanların yaptığı davranışları kayıt altına aldıkları ve bu bilgiye dayanarak Mehmet'in nasıl davranması gerektiği anlatılmaktadır. İyi ve kötü davranışların kaydedilmesi düşüncesiyle, insanların yardım etme, kimsenin duygularını incitmemeye çalışma ve söz-davranışlarına dikkat etme gibi olumlu davranışlar sergilemeleri beklenir. Ancak arkadaşlarıyla alay etmek, olumsuz bir davranış örneği olup meleklerin kaydına geçebilecek bir durumdur.



  51. …………………………………………………..?
    Melekler nurdan yaratılmış, duyularla algılanamayan, cinsiyet özellikleri bulunmayan; güçlü, kuvvetli, çok hızlı varlıklardır. Ayrıca kötülük yapma özellikleri de bulunmayıp sürekli iyilik yaparlar.
    Yukarıdaki metinde hangi soruya cevap verilmektedir?

    A) Melek kelimesi ne anlama gelmektedir?
    B) Meleklerin görevleri nelerdir?
    C) Meleklerin özellikleri nelerdir?
    D) Meleklere inanmanın önemi nedir?

  52. Cevap: C Açıklama:

    Verilen metinde meleklerin özellikleri anlatılmaktadır. Metinde meleklerin yaratılış şekilleri, algılanabilirlikleri, cinsiyet özellikleri olmaması, güçlü ve kuvvetli varlıklar olmaları, kötülük yapmama ve sürekli iyilik yapma özellikleri belirtilmiştir.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 Detayları

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 1 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 26 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 12 Kasım 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 Testini Çöz tıklayın. 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • MELEK VE ÂHİRET İNANCI
    1. Âhiret inancının bireyin hayatı anlamlandırmasına nasıl katkı sağladığının farkında olur.
    2. Ahiret, kıyamet, yeniden dirilme gibi kavramların anlamlarını açıklar.
    3. Ahiret, kıyamet, yeniden dirilme gibi kavramların anlamlarını açıklar.
    4. Âhiretin varlığını Kur’an’dan örneklerle açıklar.
    5. Allah’ın adil, merhametli ve affedici olması ile âhiret inancı arasındaki ilişkiyi fark eder.
    6. Hesap, mizan, cennet ve cehennem gibi kavramların anlamlarını açıklar.
    7. İnsanın dünya hayatında yaptıklarının karşılığı olduğunu günlük hayattan örneklerle açıklayarak iyi davranışlarda bulunmaya, kötü davranışlardan sakınmaya istekli olur.
    8. Melek inancının, davranışları güzelleştirmedeki rolünü fark eder.
    9. Meleklerin iyiliğin ve güzelliğin sembolü olduğunun farkında olur.
    10. Meleklerin özellikleri ve görevlerinin neler olduğunu belirtir.
    11. Nas suresini ezbere okur ve anlamını söyler.
    12. Ruh çağırma, falcılık, sihir ve büyü gibi batıl inançların toplum üzerindeki olumsuz etkilerini fark eder.
    13. Şeytanın kötülüğün simgesi olduğunu fark ederek onun kötülüğünden korunma hususunda Kur’an’ın öğütlerinden örnekler verir.
    14. Varlıklar âlemini sınıflandırarak özelliklerini örneklerle açıklar.

Ayrıca Ortaokul 7.sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi 1.dönem 1.yazılı soruları; tamamı test ve cevap anahtarlı olarak yeni müfredata uygun hazırlanmıştır

Ölümün sonuçları ve insanlar arasındaki ayrılığın duygusal etkilerini değerlendirme.

Öğrencilerin metinleri anlama ve çıkarım yapma yeteneklerini geliştirme.

İslam'ın dünya ve ahiret anlayışını kavrama, dini kavramları analiz etme.

Bu soru, öğrencilerin Kuran-ı Kerim'de geçen ayetlerin anlamlarını anlama ve yorumlama yeteneğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Bu soru, öğrencilerin ahiret inancının insan davranışlarına olan etkilerini anlamalarını ve bu inancın toplumsal değerlerin oluşumundaki rolünü değerlendirmelerini amaçlar.

Bu soru, öğrencilerin Kuran-ı Kerim ayetlerini anlama ve yorumlama yeteneğini ölçmeyi amaçlamaktadır.

Bu soru, öğrencilerin İslam inancı ve kavramlarını anlama yeteneklerini ölçmeyi amaçlar.

Bu soru, öğrencilerin İslam dini inançlarına ve ölüm sonrası yaşama ilişkin temel kavramları anlamalarını sağlar.

Kuran'ın kötülükten korunma öğütlerini anlama ve uygulama yeteneği.

Bu soru, öğrencilerin batıl inançların olumsuz etkilerini anlamalarını sağlamayı amaçlar

Meleklere imanın İslami değerleri anlama ve olumlu davranışları teşvik etme yeteneği.

Bu soru, öğrencilerin ahlaki değerlerin ve doğru davranışların ahiret inancının temel yönlerinden biri olduğunu anlamalarını sağlar.

İslam inancındaki Ahiret kavramlarını anlama yeteneği.

Bu soru, öğrencilerin İslam dininin temel özelliklerini anlamalarını ve hurafelere karşı duyarlı olmalarını sağlar.

İslam inancındaki meleklerin görevlerini anlama yeteneği.

Bu soru, öğrencilerin İslam dinindeki melek kavramını ve meleklerin farklı görevlerini anlamalarını sağlar.

Bu soru, öğrencilerin İslam inancına göre Şeytan'ın düşüşünün sebebini anlamalarını sağlar

İslam inancındaki meleklerin görevlerini anlama yeteneği.

Bu soru, öğrencilerin ölümün gerçekliği ve ahirete hazırlık konularındaki İslamî düşünceyi anlamalarını amaçlar.

Gözle görülmeyen kavramları ve varlıkları anlama yeteneği; duyular dışında da bilgiye ve farkındalığa dayalı bilimsel ve felsefi anlayış.

Bu soru, öğrencilerin İslam dini terminolojisini anlamalarını sağlamayı hedefler.

İslam inancına göre ölüm sonrası diriliş kavramını anlama yeteneği.

Bu soru, öğrencilerin batıl inançların toplumsal etkilerini ve zararlarını anlamalarını sağlar.

Bu soru, öğrencilerin İslam dinindeki melek kavramını ve meleklerin farklı görevlerini anlamalarını sağlar.

Ahlaki değerlere uygun davranma ve olumsuz davranışlardan kaçınma yeteneği.

Bu soru, öğrencilerin meleklerin özelliklerini anlamalarını ve bu özelliklerin İslam inancındaki yerini kavramalarını amaçlar.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 sınavı 7.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 Testi İstatistikleri

Bu sınav 11 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 131 kere doğru, 96 kere yanlış cevap verilmiş.

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 Sınavını hangi formatta indirebilirim?

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Test 2021 sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri