6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch

6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 15 sorudan oluşmaktadır.



 6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch CEVAPLARI


  1. 6.sınıf 2.dönem bilişim sorusu
    Verilen kod bloğu aşağıdakilerden hangisini yapmaz?

    A) Can adında bir değişken oluşturur ve oyun başladığında canı 3 olarak tanımlar.
    B) Karakterin belirtilen renge değip değmediği kontrol edilmektedir.
    C) Can değişkeni 0 olduğunda oyun yeniden başlar.
    D) Karakter her belirtilen renge değdiğinde can değişkeni 1 azalır.

  2. Cevap: C

  3. Bir sayi değişkeni oluşturuluyor ve sayi değişkeni tıklandığında 0 olarak ayarlanıyor.
    Buna göre aşağıda verilen kod bloglarından hangisinin sonucu diğerlerinden farklı olur?
    6.sınıf bilişim scratch sorusu

  4. Cevap: D



  5. Yukarıda verile kod bloğu çalıştırılıyor ve aşağıda verile işlemler sırasıyla yapılıyor;
    I. Önce yeşil bayrağa tıklanılıyor.
    II. Daha sonra klavyeden boşluk (space) tuşuna basılıyor.
    Buna göre karakter aşağıdakilerden hangisini yapar?

    A) Karakter 2 kez peş peşe "merhaba" der.
    B) Karakter sadece bir kez "merhaba" der.
    C) Karakter hiçbir şey demez.
    D) Karakter bir kez merhaba der ve 10 adım ilerler.

  6. Cevap: A

  7. scratch sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında iki saniye boyunca hangi sonucu elde ederiz?

    A) 1    B) 2    C) 3    D) 4

  8. Cevap: B

  9. scratch sorusu
    Verilen kod blogu ile ilgili olarak;
    I. Kod blogu karakteri zıplatmak için yazılmıştır.
    II. Karakterin y konumu -27'den büyük olduğunda karakter tekrar yere inmeye başlar.
    III. Karakterin y konumu -105'ten küçük olduğunda karakter gizlenir.
    verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) I ve II    B) II ve III    C) I ve III    D) I, II ve III

  10. Cevap: A

  11. scratch sınav sorusu
    Verilen kod blogu ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?

    A) Kod bloğunda karakterin hareket etmesi için komutlar kullanılmıştır.
    B) Karakterin ekranda bir müddet görünüp gizlenmektedir.
    C) Karakter kılık değiştirmektedir.
    D) Karakter bu kodları yalnızca bir kez tekrarlamaktadır.

  12. Cevap: D

  13. Aşağıdakilerden hangisinde sahne blue sky olarak değiştirildiğinde karakterin görünmesini sağlar?

    bilişim sorusu

  14. Cevap: C

  15. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisinde Algılama menüsünden bir kod kullanılmıştır?

    scratch sınav cevapları

  16. Cevap: C

  17. scratch sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu elde verir?

    A) 1    B) 2    C) 3    D) 4

  18. Cevap: D

  19. bilişim scratch sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında hangi sonucu elde verir?

    A) isim    B) istek    C) ilisim    D) ismek

  20. Cevap: B

  21. bilişim sorusu
    Verilen kod blogu çalıştırıldığında yaşını 12 giren bir kullanıcı hangi cevabı alır?

    A) Hiç bir şey yazmaz
    B) Sadece "Ehliyet alamazsın." yazısı görünür.
    C) Sadece "Ehliyet alabilirsin." yazısı görünür.
    D) İlk önce "Ehliyet alabilirsin." yazısı daha sonra "Ehliyet alamazsın." yazısı görünür.

  22. Cevap: B

  23. Aşağıda verilen kod bloglarından hangisinde görünüm menüsünden bir komut kullanılmıştır?

    bilişim sorusu

  24. Cevap: A

  25. Scratch programında sahne ne anlama gelmektedir?

    A) Kullanılan bloklar bulunduğu bölümdür.
    B) Yazı yazabildiğimiz bölümdür.
    C) Blokları çekip bıraktığımız yerdir.
    D) Tasarladığımız karakterin hareketini sergilediği bölümdür.

  26. Cevap: D

  27. Scratch programında sahne ne anlama gelmektedir?

    A) Kullanılan bloklar bulunduğu bölümdür.
    B) Yazı yazabildiğimiz bölümdür.
    C) Blokları çekip bıraktığımız yerdir.
    D) Tasarladığımız karakterin hareketini sergilediği bölümdür.

  28. Cevap: D

  29. Scratch programının kullanım amacı hangi şıkta doğru şekilde ifade etmiştir?

    A) Oyun, çizgi film ve animasyon oluşturabiliriz.
    B) Sadece yazı yazmakta kullanabiliriz
    C) Scratch bir bilgisayarın çalışması için gereken donanımdır
    D) Scratch’ı internete girerken kullanırız

  30. Cevap: A

Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:



   sanane
22 Mayıs 2023

5. soru


6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch Detayları

6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch 44 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 15 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 27 Nisan 2022 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch Testini Çöz tıklayın. 6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • ÜRÜN OLUŞTURMA
    1. Ses ve Video İşleme Programları
    2. Tablolama Programları
  • PROBLEM ÇÖZME VE PROGRAMLAMA
    1. Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları
    2. Programlama

Ayrıca 6.sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım 2.dönem 2.sınav soruları; mebsinvalari.com tarafından scratch kazanımlarını kapsamaktadır etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch sınavı 6.Sınıf kategorisinin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım alt kategorisinin, 2 dönemine ait.

6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch Testi İstatistikleri

Bu sınav 122 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 778 kere doğru, 673 kere yanlış cevap verilmiş.

6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch Sınavını hangi formatta indirebilirim?

6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

6.Sınıf Bilişim Teknolojilei 2.Dönem 2.Sınav Scratch sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ünite Özetleri