10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı sınavı 10.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 2 dönemine ait. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Toplamda 19 sorudan oluşmaktadır.



 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı CEVAPLARI

  1. Fıkhi yorumlama sürecinde hangi yöntem, mevcut bir hükme benzer bir durumun uygulanmasında kullanılır?

    A) İctihad    B) İstihsan    C) İcmâ    D) Kiyas    E) Tevriye

  2. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "D) Kiyas" dır. Fıkhi yorumlama sürecinde kiyas yöntemi, mevcut bir hükme benzer bir durumun uygulanmasında kullanılır. Kiyas, Kur'an ve Sünnet'te açık bir hüküm bulunmadığı durumlarda uygulanır ve bir meselede benzerlik bulunan iki durumdan, açık olanın hükmü diğerine de uygulanır. Bu yöntem, İslam hukukunun gelişiminde önemli bir rol oynamıştır.



  3. Eşarilik akımına göre Allah’ın isim ve sıfatlarının gerçek anlamı nedir?

    A) Bilinemez B) Mevcut değil
    C) Benzeri yoktur D) Birbirine bağlıdır
    E) Değişkendir

  4. Cevap: C Açıklama:

    Cevap anahtarı C) Benzeri yoktur'dur. Eşarilik akımı, Allah'ın isim ve sıfatlarını gerçek anlamlarıyla kabul eder ve benzeri yoktur. Bu akıma göre, Allah'ın isim ve sıfatları sadece benzersizdir, aynı zamanda birbirine bağlıdır ve bu özellikleriyle O'nun gerçek doğasını yansıtırlar.



  5. İslam düşüncesinde İstidlal nedir?

    A) Kesin bir delile dayanarak bir sonuca varma yöntemi
    B) Bir olay veya durumun benzer bir olay veya durumla karşılaştırılması
    C) İslam hukukunun kaynaklarının belirlenmesi
    D) Farklı yorumlardan en doğrusunun seçilmesi
    E) Yeni bir hüküm oluşturma yöntemi

  6. Cevap: A Açıklama:

    Cevap anahtarı A'dır: İstidlal, kesin bir delile dayanarak bir sonuca varma yöntemidir ve İslam düşüncesinde önemli bir yer tutar. İstidlal, tartışmalı konularda doğru bir çözüm bulmak için kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntem genellikle Kur'an ve hadis gibi İslam kaynaklarının kullanılmasıyla gerçekleştirilir.



  7. Hangisi bir fıkıh mezhebi değildir?

    A) Hanefi    B) Şafiî    C) Câferî    D) Selefi    E) Maliki

  8. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "D) Selefi" dir. Fıkıh, İslam hukuku ile ilgili konuları kapsayan bir disiplindir ve farklı fıkıh mezhepleri, farklı kaynaklardan yola çıkarak İslam hukukunu yorumlarlar. Hanefi, Şafiî, Câferî ve Maliki mezhepleri İslam'ın dört büyük mezhebinden bazılarıdır. Selefi ise bir düşünce akımıdır ve fıkıh mezhebi olarak kabul edilmez.



  9. İslam düşüncesinde İstihsan yöntemiyle ilgili hangisi doğrudur?

    A) İstihsan, herhangi bir delile dayanmayan rastgele bir karar verme yöntemidir.
    B) İstihsan, Kur'an ve Sünnet'te açık bir hüküm olmaması durumunda kullanılan bir yöntemdir.
    C) İstihsan, bir önceki hükme benzer bir durumun uygulanmasında kullanılan bir yöntemdir.
    D) İstihsan, farklı fıkıh mezhepleri arasındaki farklılıkların giderilmesi için kullanılır.
    E) İstihsan, mevcut hükümlerden saparak yeni hükümler oluşturmak için kullanılır.

  10. Cevap: B Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı B şıkkıdır. İslam hukukunda, Kur'an ve Sünnet'te açık bir hüküm olmaması durumunda kullanılan bir yöntem olan İstihsan, benzer durumlardan çıkarılan sonuçlara dayanarak bir hüküm oluşturma yöntemidir. İstihsan, diğer hüküm çıkarma yöntemleriyle birlikte kullanılır ve İslam hukukunun gelişiminde önemli bir rol oynar.



  11. İslam ahlakında hangisi kötü bir davranış olarak kabul edilir?

    A) Doğruluk B) Sadakat C) İyilik yapmak
    D) Kıskanmak E) Yardım etmek

  12. Cevap: D Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı "D) Kıskanmak"tır. İslam ahlakında kıskanmak, başkasının malı, mülkü veya başarısıyla ilgili duyulan olumsuz bir duygu olarak kabul edilir. İslam'da insanlar arasında eşitlik ve adaletin sağlanması önemlidir ve kıskançlık bu değerlere aykırıdır.



  13. İslam ahlakında hangisi yerilen davranışlardan biridir?

    A) Hoşgörü göstermek B) İnsanları sevmek
    C) Kendini beğenmek D) İnsanların kusurlarını örtmek
    E) Adaletli olmak

  14. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "C) Kendini beğenmek" dir ve İslam ahlakında yerilen bir davranıştır. İslam ahlakı, bireyin kendini beğenmesini değil, mütevazi olmasını ve başkalarına karşı saygılı davranmasını teşvik eder. İnsanların kusurlarını örtmek, hoşgörü göstermek ve adaletli olmak gibi davranışlar İslam ahlakının önemli prensipleridir.



  15. Dini yorum farklılıklarının sebepleri arasında hangisi siyasi çekişmelerle ilgilidir?

    A) Kültürel farklılıklar B) İşlevsel farklılıklar
    C) Dil farklılıkları D) Yöntem farklılıkları
    E) İdeolojik farklılıklar

  16. Cevap: E Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı "E) İdeolojik farklılıklar" olarak belirtilmiştir. Dinler arası farklılıkların yanı sıra, aynı din içindeki farklı yorumlar da ideolojik farklılıkların bir sonucu olabilir. Bu farklılıklar bazen siyasi çekişmelerin temelinde yatar ve bu nedenle siyasi çekişmelerle ilgili bir sebep olarak belirtilmiştir.



  17. Dil farklılıkları dini yorum farklılıklarına nasıl etki eder?

    A) Farklı dillerde yazılmış kaynakların yorumlanması farklılıklara sebep olabilir.
    B) Aynı dilde yazılmış kaynakların farklı yorumlanması mümkündür.
    C) Dil farklılıkları dini yorum farklılıklarına etki etmez.
    D) Dil farklılıkları sadece farklı fıkıh mezheplerinin ortaya çıkmasına neden olur.
    E) Dil farklılıkları sadece tarihî dönemlerdeki yorum farklılıklarına sebep olmuştur.

  18. Cevap: A Açıklama:

    Cevap anahtarı A'dır. Dil farklılıkları dini metinlerin yorumlanmasında önemli bir etkiye sahiptir çünkü aynı metinlerin farklı dillere çevrilmesi ve farklı dillerdeki kelimelerin farklı anlamlar taşıması nedeniyle farklı yorumlamalara yol açabilir. Bu nedenle, farklı dillerdeki kaynakların yorumlanması farklılıklara sebep olabilir ve bu durum dini yorum farklılıklarına neden olabilir.



  19. İslam'a göre hangi davranış ahlaken uygun değildir?

    A) Kötü sözler söylemek B) Kıskanç olmak
    C) Sabırlı olmak D) Yardımsever olmak
    E) Hoşgörülü olmak

  20. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı A seçeneği olan "Kötü sözler söylemek"tir. İslam dini, dürüstlük, hoşgörü, saygı, sabır, yardımseverlik gibi ahlaki değerleri önemserken, kötü sözler söylemek gibi ahlaka aykırı davranışları da yasaklamaktadır. İslam dininde ahlak, insanların hem Allah'a hem de insanlara karşı sorumluluklarını yerine getirmeleriyle ilgilidir.



  21. Dini yorum farklılıklarının sebepleri arasında hangisi yer almaz?

    A) Dil ve kültür farklılıkları
    B) İslam'ın kaynaklarının yeterince açık olmaması
    C) Siyasi ihtilaflar
    D) İslam hukukunun değişmez olması
    E) Tarihsel ve coğrafi faktörler

  22. Cevap: D Açıklama:

    Cevap anahtarı "D) İslam hukukunun değişmez olması" şeklindedir. Dini yorum farklılıklarının sebepleri arasında yer almayan bu seçenek, İslam hukukunun değişmezliğinden kaynaklanan bir sebep değildir. Dil ve kültür farklılıkları, İslam'ın kaynaklarının yeterince açık olmaması, siyasi ihtilaflar, tarihsel ve coğrafi faktörler gibi sebepler dini yorum farklılıklarına neden olabilir.



  23. Hangisi İslam düşüncesinde bir hükmün yorumlanmasında kullanılan bir yöntem değildir?

    A) Kıyas    B) İcmâ    C) İstihsan    D) İstihbar    E) İstidlal

  24. Cevap: D Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "D) İstihbar" olarak verilmiştir. İslam düşüncesinde bir hükmün yorumlanmasında kullanılan yöntemlerden bazıları kıyas (benzetme), icma (topluluk uzlaşması), istihsan (tercih), istidlal (delil çıkarımı) gibi yöntemlerdir. İstihbar ise bu yöntemler arasında yer almaz.



  25. İslam düşüncesinde fıkhi yorum farklılıklarının ortaya çıkmasındaki tarihsel faktörler nelerdir?

    A) İslam'ın ilk dönemlerindeki siyasi çekişmeler ve iç savaşlar
    B) İslam'ın yayılması ve farklı kültürlerle karşılaşması
    C) Farklı fıkıh mezheplerinin ortaya çıkması
    D) Dini metinlerin Arapça dışındaki dillere çevrilmesi
    E) İslam hukukunun kaynaklarının yetersizliği

  26. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı, İslam düşüncesinde fıkhi yorum farklılıklarının tarihsel faktörlerinin neler olduğunu sorgulamaktadır. İslam'ın ilk dönemlerindeki siyasi çekişmeler ve iç savaşlar, İslam'ın yayılması ve farklı kültürlerle karşılaşması, farklı fıkıh mezheplerinin ortaya çıkması gibi faktörler, İslam düşüncesinde fıkhi yorum farklılıklarının ortaya çıkmasında önemli bir rol oynamıştır.



  27. "Allah iyilik yapmayı ve insanlara karşı güzel davranmayı emreder." Bu ayete göre, ahlak ve terbiye arasındaki ilişki nasıl olmalıdır?

    A) Ahlak ve terbiye birbirinden bağımsızdır.
    B) Ahlak, terbiyenin bir parçasıdır.
    C) Terbiye, ahlakın bir parçasıdır.
    D) Ahlak ve terbiye, aynı şeyi ifade eder.
    E) Hiçbiri.

  28. Cevap: B Açıklama:

    Cevap anahtarı B şıkkı olan bu soruda, ayette belirtilen Allah'ın emriyle birlikte ahlak ve terbiye arasındaki ilişki sorulmaktadır. Bu doğrultuda, ahlakın terbiyenin bir parçası olduğu söylenebilir. Terbiye, bireyin düzenli ve doğru davranışlar sergilemesi için gerekli olan eğitim sürecini ifade ederken, ahlak ise insan davranışlarındaki doğruluk, dürüstlük, adalet gibi değerleri içerir. Dolayısıyla, terbiye süreci ahlaki değerlerin kazandırılmasını da kapsar ve ahlak ve terbiye birbirinden ayrılamaz bir bütün oluştururlar.



  29. "Doğru söyleyin, o zaman doğru olanla birlikte güzel davranışlar da sergilemiş olursunuz." Bu hadise göre, ahlak ve terbiye arasındaki ilişki nasıl tanımlanabilir?

    A) Ahlak, terbiyenin üstündedir.
    B) Terbiye, ahlakın üstündedir.
    C) Ahlak ve terbiye aynı şeydir.
    D) Ahlak ve terbiye birbirinden bağımsızdır.
    E) Ahlak ve terbiye arasında bir ilişki yoktur.

  30. Cevap: B Açıklama:

    Cevap: B) Terbiye, ahlakın üstündedir. Verilen hadis, doğru söylemenin doğru davranışlar sergilemekle birlikte terbiye ile de ilişkili olduğunu ifade eder. Terbiye, bir kişinin davranışlarını şekillendirmek ve düzenlemek için aldığı eğitim ve öğretim sürecidir. Ahlak ise doğru ve yanlış arasındaki ayrımı belirleyen ilkelerin ve değerlerin toplamıdır. Bu nedenle, terbiye, kişinin davranışlarını şekillendirmek için ahlaki ilkeleri uygulama yoludur ve bu nedenle terbiye, ahlakın üstünde bir konumda yer alır.



  31. "Kim ölçüyü ve tartıyı adaletle kullanır da Allah'ın yeryüzüne koyduğu şeyleri değiştirmezse işte o, Allah'ın gözünde en doğru olanlardandır." (el-İsrâ, 17/35) Aşağıdakilerden hangisi bu ayetin ifade ettiği ahlaki değerlerden biri değildir?

    A) Adaletli olmak          B) Tartışmadan kaçınmak   
    C) Doğru olmak             D) Dürüst olmak           
    E) İyi niyetli olmak      

  32. Cevap: B Açıklama:

    Cevap anahtarı B şıkkıdır. Ayette belirtilen ahlaki değerler adalet, doğruluk, dürüstlük ve en doğru olanı yapmakla ilgilidir. Tartışmadan kaçınmak ise ayette bahsedilmemiştir ve bir ahlaki değer olarak kabul edilmemiştir.



  33. "Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve herkes yarın için ne göndermiş olduğuna baksın. Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan haberdardır." (el-Haşr, 59/18) Aşağıdakilerden hangisi bu ayetin ifade ettiği ahlaki değerlerden biridir?

    A) Adaletli olmak            B) İtaatli olmak            
    C) Sorumlu olmak             D) Güvenilir olmak          
    E) Yalancılıktan kaçınmak   

  34. Cevap: C Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "C) Sorumlu olmak" tır. Ayette, herkesin yarın için ne göndermiş olduğuna bakması gerektiği ve Allah'tan korkulması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu, insanların eylemlerinin sonuçlarına ve sorumluluklarına karşı duyarlı olmaları gerektiği anlamına gelir. Bu ahlaki değer, insanların kendi eylemlerinin sonuçlarından sorumlu olduklarını ve bunun farkında olmaları gerektiğini vurgular. K



  35. "İnsanlar bir vücuda benzerler, vücudun herhangi bir yerinde acı duyulduğunda bütün vücut aynı acıyı duyar." (Müslim, Birr 66) Bu hadis aşağıdaki hangi ahlaki değeri vurgulamaktadır?

    A) Dayanışma    B) Dürüstlük    C) Merhamet    D) Sadakat    E) Sevgi

  36. Cevap: A Açıklama:

    Bu sorunun cevap anahtarı "Dayanışma" dır. Hadis, insanların birbirleriyle dayanışma içinde olması gerektiğini vurgulamaktadır. Acı duyduğumuzda vücudumuzun her yerinin aynı şekilde etkilendiği gibi, insanlar da birbirlerinin acılarını ve sıkıntılarını paylaşarak dayanışma içinde olmalıdır.



  37. "İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır." (Taberani, el-Mu'cemü'l-Evsat 5827) Bu hadis aşağıdaki hangi ahlaki değeri vurgulamaktadır?

    A) Yardımseverlik    B) Merhamet    C) Adalet    D) Sorumluluk    E) Sabır

  38. Cevap: A Açıklama:

    Cevap anahtarı: A) Yardımseverlik. Bu hadis yardımseverlik değerini vurgulamaktadır. İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olan kişidir. Yardımseverlik insanların birbirlerine yardım etmesi, başkalarının ihtiyaçlarını karşılaması anlamına gelir. Bu hadis ayrıca toplumsal dayanışma ve yardımlaşmanın önemine de işaret etmektedir. Yardımsever olmak, insanlar arasındaki bağı güçlendirir ve toplumsal kalkınmaya katkı sağlar.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı Detayları

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı 3 kere indirildi. Bu sınav Orta derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 19 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 13 Nisan 2023 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı Testini Çöz tıklayın. 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • DİN VE LAİKLİK ATATÜRK VE DİN
    1. Atatürk Dinin Yozlaştırılmasına Karşıdır.
    2. Atatürk'e Göre Din Vazgeçilmez Bir Kurumdur.
    3. Atatürk'ün İslâmiyet ve Hz. Peygamberle İlgili Sözleri
  • DİN, KÜLTÜR VE MEDENİYET İSLÂM VE BİLİM
    1. Din-Bilim İlişkisi
    2. İslâm Aklı Kullanmayı ve Bilimi Teşvik Eder.
    3. İslâm Bilimsel Yöntemlerle Araştırılmalı ve Öğrenilmelidir.
    4. İslâm Medeniyetinde Eğitim Kurumları
    5. İslâm'da Bilginin Kaynakları

Ayrıca 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi 2.dönem 2.Yazılı soruları, tamamı test ve cevap anahtarlı olarak hazırlanmıştır müfredata uygun olarak hazırlanmıştır

Fıkhi yorumlama sürecinde kullanılan kiyas yöntemini tanımlayabilirim.

İslam felsefesi ve akımları hakkında bilgiyi ölçmeyi amaçlamaktadır.

İslam düşüncesindeki temel kavramları anlamalarına ve İslam hukukunun kaynakları hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

İslam hukukuyla ilgili temel kavramları anlamak ve farklı fıkıh mezheplerinin varlığını ve özelliklerini bilmektir.

"İslam hukukunda İstihsan yöntemini açıklayabilme" verilebilir.

İslam ahlakına ilişkin bilgi ve anlayışı ölçmek için tasarlanmıştır.

İslam ahlakının temel prensiplerini ve toplumsal ilişkilerdeki önemini anlamak verilebilir.

Dinler arası ve ideolojik farklılıkların nedenleri hakkında farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dil farklılıklarının dinî metinlerin yorumlanmasında ne gibi etkilere sahip olduğunu açıklayabilme becerisi kazanılabilir.

İslam dininin ahlaki değerleri ve kötü davranışlara yönelik yasaklamaları hakkında bilgi sahibi olmak.

dini yorum farklılıklarının sebeplerini anlama ve ayırt etme kazanımını test etmektedir.

İslam hukukunda kullanılan fıkıh metodlarından bazılarının özelliklerini ve kullanım alanlarını öğrenmek gereklidir.

İslam düşüncesinde fıkhi yorum farklılıklarının tarihsel faktörlerinin neler olduğunu anlamak ve İslam hukuku alanındaki farklı yorumları ve tartışmaları analiz etmek için gereklidir.

İslam dininin temel kavramlarına hakim olmalarını ve dinî değerleri anlayarak uygulayabilme becerilerini ölçmek için hazırlanmıştır.

Ahlak ve terbiye arasındaki ilişkiyi açıklamak.

İslamiyet'te önemli olan ahlaki değerlerin anlaşılmasını ve ayetlerin yorumlanmasını test etmektedir.

sorumluluk almayı öğrenmeleri ve eylemlerinin sonuçlarına karşı duyarlı olmaları gerektiği vurgulanabilir.

İslam ahlakında dayanışmanın önemine işaret etmektedir. İnsanlar arasındaki dayanışmanın önemini kavramak.

Bu soru, öğrencilerin İslami kaynaklardan alıntılar yaparak ahlaki değerleri anlamalarını sağlar.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı sınavı 10.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 2 dönemine ait.

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı Testi İstatistikleri

Bu sınav 7 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 49 kere doğru, 45 kere yanlış cevap verilmiş.

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı Sınavını hangi formatta indirebilirim?

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2.Dönem 2.Yazılı sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri