10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı sınavı 10.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır.



 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı CEVAPLARI

  1. I-Evrende bir düzen vardır.(150.000 km kılcal damar- 23⁰ 27 dk. dünyanın eğikliği v.b.)
    II-. Bu düzen (uyum) kendi kendine TESADÜFEN olamaz. Çünkü atomun aklı yoktur. Aklı olmayan varlık düzen kuramaz. Bunu akıllı birisi yapması gerekir.(Sıra→Marangoz / Uçak→Mühendis v.b.)
    III-O halde Evreni de düzenleyen insan üstü en yüce bir varlık vardır. O da Allah’tır
    Yukarıdaki önermeler ile insan, hangi yönü ile Allah’ın varlığını bulmaktadır?

    A) Hocaların (Ekrem Sevil) etkisi (Çevre)  
    B) İçindeki sığınma duygusuyla (Psikolojik)  
    C) Aklı ile (Felsefi)  
    D) Yukarıdaki önermeler felsefeye aykırıdır. 
    E) Tanrı aklın konusu değildir.

  2. Cevap: C Açıklama:

    Yukarıdaki önermeler insanın aklıyla Allah'ın varlığını bulmaya yönelik bir düşünce yapısını ifade ediyor. İlk önerme, evrende mevcut olan düzen ve uyumu vurguluyor. İkinci önerme, bu düzenin tesadüfen olamayacağına ve akıllı bir varlığın bunun arkasında olması gerektiğine işaret ediyor. Üçüncü önerme, bu akıllı varlığın en yüce varlık olan Allah olduğunu ileri sürüyor. Tüm bu önermeler insanın felsefi düşünce yoluyla Allah'ın varlığını anlamaya çalıştığını gösteriyor.



  3. Medine’nin ileri gelen ailelerinden birine mensup bir kişi hırsızlık yapar. Cezanın infaz edilmemesi için bazı kişiler, Hz. Peygamberimize gelerek aracı olurlar. Bu duruma çok öfkelenen Hz. Peygamberimiz şöyle bir konuşma yapar: “Unutmayın sizden öncekiler aralarında zengin ve güçlü kimseler suç işlediklerinde onları cezalandırmazlar, ama fakir ve güçsüz kimseler suç işlediklerinde en ağır cezaları verirlerdi. Onlar bu yüzden yok oldular. Allah’a yemin ederim ki, kızım Fatma bile suç işlese onu cezalandırırım.” 
    Yukarıdaki olayda Hz. Peygamberimizin hangi özelliği anlatılmaktadır?

    A) Güvenilir olması        B) Sebatkâr olması
    C) Adaletli olması           D) Doğru sözlü olması
    E) Peygamber olması

  4. Cevap: C Açıklama:

    Yukarıdaki olayda Hz. Peygamberimizin adaletli olma özelliği vurgulanmaktadır. Hz. Peygamber, suç işleyen kişilerin sosyal statülerine veya güç durumlarına bakmaksızın adaletli bir şekilde ceza verilmesini savunuyor. Bu durum, Hz. Peygamberin adalet prensibine ve herkese eşit muamele ilkesine olan bağlılığını göstermektedir.



  5. La ilahe illallah cümlesinin Türkçe anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Allah birdir.                           
    B) Kalıcı olan yalnız Allah’tır.  
    C) Her şeyi yaratan Allah’tır.   
    D) Allah’tan başka Tanrı yoktur   
    E) Allah tektir.

  6. Cevap: D Açıklama:

    : "La ilahe illallah" Arapça bir ifadedir ve Türkçe anlamı "Allah'tan başka Tanrı yoktur" veya "Allah'tan başka ilah yoktur" olarak çevrilebilir. Bu ifade İslam dininde tevhid ilkesini ifade eder, yani Allah'ın birliğini ve tekliğini vurgular.



  7. “Platon'dan beri filozofların çoğu, Tanrı'nın ölümsüzlüğü ya da varlığı konusunda «ispatlar» ortaya koymayı belli başlı iş saymıştır.” diyen filozof Bertrand Russell’in sözleri ışığı altında aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?

    A) Felsefe Tarihindeki filozofların büyük çoğunluğu ittifak halinde Tanrı’ya inanmıştır.
    B) Felsefe Tarihindeki filozofların büyük çoğunluğu ateist değildir.
    C) Aklı rehber edindiği vakit insan, Tanrı’nın var olduğuna ulaşır.
    D) Tanrı’nın var olduğunu bilemeyiz, kanıtlayamayız.
    E) Felsefe inançsızlığı çoğaltmaz, aksine Tanrı’ya götürür.

  8. Cevap: D Açıklama:

    Bertrand Russell'ın sözleri, Tanrı'nın varlığının ispatlanamayacağını ve bilinemeyeceğini ifade etmektedir. Bu nedenle, Tanrı'nın varlığını bilemeyiz veya kanıtlayamayız yargısı doğrudur. Diğer yargılar filozofların Tanrı'ya inanç veya inançsızlık konusundaki farklı görüşlerini yansıtmaktadır.



  9. Aşağıdakilerden hangisi insanın Allah ile iletişim kurma yollarından biri değildir?

    A) İbadet etmek            B) Kur’an okumak
    C) Selamlaşmak            D) Dua etmek
    E) Tövbe etmek

  10. Cevap: C Açıklama:

    İbadet etmek, Kur'an okumak, dua etmek ve tövbe etmek gibi seçenekler insanların Allah ile iletişim kurma yollarını temsil ederken, "selamlaşmak" insanın Allah ile iletişim kurma yolu değildir. Selamlaşma genellikle insanlar arası iletişimi ifade eder ve doğrudan Allah ile iletişim kurma anlamına gelmez.



  11. Aşağıdakilerden hangisi  Allah’ın zati sıfatlarından değildir?

    A) Vücut
    B) Tekvin
    C) Muhalefetün lil havadis
    D) Beka
    E) Kıdem

  12. Cevap: B Açıklama:

    Doğru cevap B) Tekvin'dir. Tekvin, Allah'ın zati sıfatlarından biridir ve yaratma sıfatını ifade eder. Diğer seçenekler (Vücut, Muhalefetün lil havadis, Beka, Kıdem) de Allah'ın zati sıfatlarına örnek olarak verilebilecek niteliklerdir.



  13. Allah'ın sevgisine ulaşabilmenin, Cennete gidebilmenin ve ebedi saadeti elde etmenin en önemli birinci şartı aşağıdakilerden hangisidir?

    A) İmanlı olmak
    B) Bol bol sadaka vermek
    C) Çok bilgili olmak
    D) Çok zengin ve ünlü olmak
    E) Oruç tutmak

  14. Cevap: A Açıklama:

    İman, Allah'a inanmak ve O'na teslim olmak anlamına gelir. İmanlı olmak, İslam dinine göre Allah'ın sevgisine ulaşmanın, Cennete gidebilmenin ve ebedi saadeti elde etmenin en temel şartıdır. Diğer seçenekler ise imanın yanı sıra insanın ibadet ve hayır işlemlerini içeren bir yaşam tarzını ifade eder.



  15. De ki: O, Allah’tır, bir tekdir. Allah sameddir.(Her şey ona muhtaçtır, O hiçbir şeye muhtaç değildir.) Ondan çocuk olmamıştır (kimsenin babası değildir). Kendisi de doğmamıştır (kimsenin çocuğu değildir). O’NUN HİÇBİR DENGİ, BENZERİ YOKTUR.” (İhlas suresi, 1-4)
    Ayetlerde İslam’ın hangi inanç esası dile getirilmektedir?

    A) Nübüvvet                  B) Tevhit
    C) Ahiret                        D) Kıyamet
    E) Peygamber inancı

  16. Cevap: B Açıklama:

    Ayetlerde İslam'ın tevhit inancı dile getirilmektedir. Tevhit, Allah'ın birliğine ve tekliğine inanma anlamına gelir. Ayetlerde Allah'ın bir ve tek olduğu, O'nun her şeyden bağımsız ve eşsiz olduğu vurgulanmaktadır. Bu inanç esası, İslam'ın temel prensiplerinden biridir ve İslam'ın tevhidiyet anlayışını ifade eder.



  17. Bir Müslüman; Günah işlerse, (içki, kumar) veya Kul hakkı yerse, (dedikodu, iftira) veya İbadet etmezse, (namaz, oruç)
    Allah’a olan imanı, inancı hakkında aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?

    A) Günah işlediği için dinden çıkmıştır.
    B) Kul hakkı yediği için Müslümanlığı bitmiştir.
    C) İmanı, inancı zayıflamış, güçsüzleşmiştir.
    D) Yukarıdaki eylemler önemli değil, en önemlisi kalbimizi temiz tutmaktır.
    E) İmanı gider. İmansız olur.

  18. Cevap: C Açıklama:

    Sorunun cevap anahtarı C) İmanı, inancı zayıflamış, güçsüzleşmiştir. şeklindedir. Bu seçenek verilen bilgilere dayanarak en doğru cevaptır.



  19. Savaşlardaki cesaret ve kahramanlığından dolayı Haydar-ı Kerrar ismini alan sahabe aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Hz. Ali                             B) Hz. Hamza
    C) Erkam b. Ebi'l-Erkam   D) Musab b. Umeyr
    E) Üsame b. Zeyd

  20. Cevap: A Açıklama:

    Doğru cevap A) Hz. Ali'dir. Sahabe Hz. Ali, "Haydar-ı Kerrar" unvanını, savaşlarda gösterdiği cesaret ve kahramanlıktan dolayı almıştır. Bu unvan, onun savaşlardaki üstün cesaretini ve kahramanlığını vurgular. Bu unvan, onun İslam'ın erken dönemlerindeki savaşlarda önemli bir rol oynadığını ve cesurca savaştığını ifade eder.



  21. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?

    A) İslam'ın eğitim metotlarından biri de affetmektir.
    B) İslam'da affetmenin en güzel örneği Uhud savaşında peygamber efendimizin emrine muhalefet olanların affedilmesidir.
    C) Peygamber efendimiz sahabeye karşı yumuşak ve merhametli davranmıştır.
    D) Peygamber efendimizin bu merhametli davranışından dolayı bir çok kişi müslümanlıktan çımıştır.
    E) Allah sonraki nesillere örnek olması için sahabelerin de iyi huylu, merhametli olmasını istemiştir.

  22. Cevap: D Açıklama:

    Diğer ifadeler İslam'ın öğretileri ve peygamber efendimizin davranışlarına uygun olarak doğrudur. Ancak D seçeneği yanlıştır çünkü peygamber efendimizin merhametli davranışları insanların İslam'a olan inançlarını güçlendirmiş ve daha fazla kişinin Müslüman olmasına katkıda bulunmuştur, çıkılmasına neden olmamıştır.



  23. İki kuşak sahibi anlamına gelen Zatü'n-Nitakeyn lakabını alan sahabe aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Hz. Esma                  B) Hz. Aişe
    C) Hz. Fatıma                D) Ümmüye
    E) Halime

  24. Cevap: A Açıklama:

    doğru cevap A) Esma Validemiz olmalıdır. "Zatü'n-Nitakeyn" lakabı, Hz. Esma validemize verilen bir lakaptır. Bu lakap, Hz. Esma'nın hem peygamber efendimizin kızı olduğunu hem de kendisinin sahabe olarak peygamber efendimizin yanında yetişmiş bir kuşağa mensup olduğunu ifade etmektedir.



  25. Herhangi bir konuda doğruyu bulmak için sahasında güvenilir bir uzmanın görüşüne başvurulmasına ...................... denir.
    Yukarıdaki boşluğa hangisi getirilmelidir?

    A) danışma            B) görüşme        C) brifing
    D) istişare              E) ilim alma

  26. Cevap: D Açıklama:

    Verilen cümlenin içeriğine bakıldığında, "Herhangi bir konuda doğruyu bulmak için sahasında güvenilir bir uzmanın görüşüne başvurulmasına" ifadesi anlatılmaktadır. Bu bağlamda, doğruyu bulmak için uzman bir kişinin görüş ve önerilerine başvurmanın anlamını en iyi ifade eden terim "danışma"dır. Danışma, uzman görüşü alarak karar verme sürecini ifade eder ve verilen seçenekler arasında en uygun olanıdır.



  27. Allah'ın kitabı başta olmak üzere Hz. Peygamber'in hadislerini ve sünnetini bile, diğer İslami ilimlerden gerektiği şekilde haberdar olan kimselere ................... denir.
    Yukarıdaki boşluğa hangisi getirilmelidir?

    A) muallim        B) alim        C) öğretmen
    D) sahabe         D) şeyh

  28. Cevap: B Açıklama:

    Verilen cümlede, Allah'ın kitabı, Hz. Peygamber'in hadisleri ve sünneti gibi İslami ilimlerden haberdar olan kişilere ne denildiği sorulmaktadır. Bu bağlamda, İslam'ın öğretilerini derinlemesine bilen ve bu konuda bilgi sahibi olan kişilere "alim" denir. "Alim", İslam'ın temel kaynaklarından gelen bilgileri anlama ve yorumlama yeteneğine sahip olan kişiyi ifade eder.



  29. * Hz. Ebu Bekir'in kızıdır.
    * İslam'ın ilk dönemlerinde müslüman olmuş son nefesine kadar da İslama hizmet etmiştir.
    * Peygamber efendimize büyük bir inançla bağlanmıştır.
    Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?

    A) Hz. Aişe                      B) Rukiye
    C) Ümmü gülsüm          D) Hz. Fatma
    E) Esma binti Ebi Bekir

  30. Cevap: E Açıklama:

    doğru cevap E) Esma binti Ebi Bekir'dir. Verilen bilgiler Esma binti Ebi Bekir'i tanımlamaktadır



  31. * Peygamber efendimize karşı katiplik ve vahiy katipliği yapmıştır.
    * Hudeybiye antlaşmasını yazmıştır.
    * Kabe'deki putları imha etme görevi ona verilmiştir.
    Yukarıda verilenler hangi sahabe için doğrudur?

    A) Hz. Ali                    B) Hz. Ömer
    C) Hz. Hamza            D) Hz.Zeyd
    E) Mus'ab b. Umeyr

  32. Cevap: E Açıklama:

    Cevap: E) Mus'ab b. Umeyr. Verilen özellikler, Mus'ab b. Umeyr adlı sahabe için doğrudur. Mus'ab b. Umeyr, Peygamber efendimize karşı katiplik ve vahiy katipliği yapmış, Hudeybiye antlaşmasını yazmış, Kabe'deki putları imha etme görevini üstlenmiş bir sahabedir.



  33. Peygamber efendimizin Mekke'den hicret eden Muhacirlerle Medineli Ensar'dan olan Müslümanlar arasında yapılan kardeşlik antlaşması hangisidir?

    A) Muahat          B) Müracat        C) Mütehharat
    D) Mübarek        E) Mutahharat

  34. Cevap: A Açıklama:

    Doğru cevap A) Muahat'tır. Peygamber efendimiz, Mekke'den Medine'ye hicret eden Müslüman Muhacirler ile Medineli Müslüman Ensar arasında kardeşlik antlaşması yapmış ve bu antlaşma "Muahat" olarak adlandırılmıştır. Bu antlaşma, Muhacirlerin Medine'deki Ensar aileleriyle dayanışmasını sağlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu antlaşmanın amacı, Müslümanların birlik ve beraberlik içinde hareket etmelerini sağlamak ve Medine'deki Müslümanların Muhacir kardeşlerine destek olmalarını temin etmektir.



  35. Hz. Ali ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi doğru değildir?

    A) Peygamber efendimizin amcası Ebu Talib'in en küçük oğludur.
    B) Peygamber efendimiz daha sonra Hz. Ali'yi himayesine almıştır.
    C) Kardeşlik antlaşmasında peygamber efendimiz onu kendine kardeş olarak seçmiştir.
    D) İslam'ı ilk kabul edenler arasındadır.
    E) Yalnızca Bedir savaşına katılmıştır.

  36. Cevap: E Açıklama:

    Doğru cevap E) Yalnızca Bedir savaşına katılmıştır. değildir. Hz. Ali, İslam'ı ilk kabul edenler arasında yer alırken, aynı zamanda Peygamber efendimizin amcası Ebu Talib'in en küçük oğludur. Peygamber efendimiz, Hz. Ali'yi himayesine almış ve kardeşlik antlaşmasında onu kendine kardeş olarak seçmiştir. Hz. Ali, İslam'ın ilk dönemindeki önemli olaylara katılmıştır, örneğin Uhud ve Hendek gibi savaşlarda yer almıştır, bu nedenle yalnızca Bedir savaşına katıldığı ifadesi doğru değildir.



  37. Aşağıdakilerden hangisi peygamber efendimizin gençlerle olan iletişimi için doğru değildir?

    A) Onlara saygı duymuştur.
    B) Onları dinlemiştir.
    C) Gençlere güvenmiştir.
    D) Gençlere sorumluluk yüklememiştir.
    E) Gençleri kendi ilgi alanları doğrultusunda yetişmesini desteklemiştir.

  38. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap D) Gençlere sorumluluk yüklememiştir. Peygamber Efendimiz, gençlere sorumluluk vererek onları toplumsal işlere katkı sağlamalarını teşvik etmiştir. Gençlerin potansiyelini değerlendirmiş ve onlara güven duymuştur. Bu yaklaşım, gençlerin liderlik yeteneklerini geliştirmelerine ve toplumlarına daha etkili bir şekilde hizmet etmelerine yardımcı olmuştur.



  39. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?

    A) Peygamber efendimiz gençlere ayrı bir önem vermiştir.
    B) Çocuklara yetişkin bir insana verdiği gibi selam vermiştir.
    C) Peygamber efendimiz gençlere şefkatli ve candan davranmıştır.
    D) Özellikle İslam yayıldıktan sonra peygamber efendimiz gençlerden yararlanmıştır.
    E) Peygamber efendimiz gençleri cesaretlendirmiş ve hür birer birey olmaları için uğraşmıştır.

  40. Cevap: D Açıklama:

    Doğru cevap D) Özellikle İslam yayıldıktan sonra peygamber efendimiz gençlerden yararlanmıştır. değildir. Diğer ifadeler doğrudur. Peygamber efendimiz gençlere ayrı bir önem vermiş, onlara şefkatli ve candan davranmış, İslam'ın yayılmasında gençleri aktif olarak kullanmış, onları cesaretlendirmiş ve hür bireyler olarak yetişmelerine önem vermiştir.



  41. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğru değildir?

    A) Peygamber efendimiz cahiliye kültürünü yansıtan panayırlara katılmaktan kaçınmıştır.
    B) Peygamber efendimiz gençliğinde marangozluk mesleği yapmıştır.
    C) Peygamber efendimiz ilk ticaretini Ebü Talib ile yapmıştır.
    D) Peygamber efendimiz İslam'dan önceki sosyal ve iktisadi hayatı iyileştirmek için bazı organizasyonlara katılmıştır.
    E) Peygamber efendimiz peygamber olmadan önceki arkadaşları ahlakı düzgün insanlardı.

  42. Cevap: B Açıklama:

    Doğru cevap B) Peygamber efendimiz gençliğinde marangozluk mesleği yapmıştır. Peygamber Efendimiz gençliğinde marangozluk mesleği yerine ticaret ile uğraşmıştır. Bu mesleği sayesinde ticaretteki dürüstlüğü ve güvenilirliği ile bilinmiştir. Marangozluk yerine ticaret yapmış olması, İslam'ın yayılmasına ve toplumsal ilişkilere etkisi yönünden önemlidir.



  43. Kuranı Kerim'de iffet ve sabır örneği olarak övgüyle bahsedilen peygamber aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Hz. Yusuf        B) Hz. İbrahim        C) Hz. Nuh
    D) Hz. İsa            E) Hz. Musa

  44. Cevap: A Açıklama:

    Kur'an-ı Kerim'de iffet ve sabır örneği olarak övgüyle bahsedilen peygamber Hz. Yusuf'tur. Hz. Yusuf'un sabır ve iffet örneği, Züleyha'nın tuzaklarına karşı gösterdiği direnç ve Allah'a olan güveniyle vurgulanmaktadır. Bu hikaye, Kur'an'da Yusuf Suresi'nde anlatılmaktadır.



  45. Aşağıda verilenlerden hangisinde Kuran'ı Kerimde gençliğinden bahsedilmemiştir?

    A) Hz. Yusuf         B) Hz. İbrahim    C) Hz. Nuh
    D) Hz. Meryem    E) Hz. Musa

  46. Cevap: C Açıklama:

    C seçeneği olan "Hz. Nuh" da Kuran-ı Kerim'de gençlik dönemine dair anlatım bulunmaktadır. Bu nedenle doğru cevap C) Hz. Nuh'tur. Diğer peygamberlerin gençlik dönemleri ile ilgili bilgiler de Kuran'da yer almaktadır.



  47. “Gece bastırınca; bir yıldız görmüş: Bu mu benim Rabb’im? demiş. O, batınca da: Ben, batanları sevmem, demişti. Sonra ayı doğarken görünce: Bu mu benim Rabb’im? demiş. O da batınca: Eğer Rabb’im beni hidayete erdirmeseydi; muhakkak sapanlar güruhundan olurdum, demişti. Sonra güneşi doğarken görünce: Bu mu benim Rabb’im? Bu daha büyük demiş. Ama batınca: Ey kavmim, ben sizin şirk koştuğunuz şeylerden uzağım, demişti. Doğrusu ben, gerçekten yüzümü bir muvahhid olarak gökleri ve yeri yaratana çevirdim ve ben, müşriklerden değilim.”

    Yukarıda verilen kıssa hangi peygambere aittir?

    A) Hz. İsa        B) Hz. Musa        C) Hz. İbrahim
    D) Hz. İsmail   E) Hz. Muhammed

  48. Cevap: C Açıklama:

    Yukarıdaki kıssa, Kur'an-ı Kerim'de geçen ve Hz. İbrahim'in Allah'a olan imanını ve tevhid inancını anlatan bir bölümdür. Hz. İbrahim, gece gökyüzünü izlerken yıldızı, ayı ve güneşi kendi Rab'bi olarak kabul etmeyip bunların hepsinin geçici ve yaratılmış varlıklar olduğunu fark ederek, yaratıcının Allah olduğunu anlamış ve tevhid inancını ortaya koymuştur. Bu kıssa, İbrahim Suresi'nin 73-79. ayetlerinde yer almaktadır.



  49. I. Kur'anı Kerim'de gençlerle ilgili övgü dolu sözler yer almaktadır.
    II. Kur'anı Kerim'de gençlerin itina ile yetiştirilmeleri vurgulanır.
    III. İslam'ın tebliğ edildiği ilk yıllarda gençler önemli roller oynamıştır.
    Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri doğrudur?

    A) I ve II             B) II ve III        C) I ve III
    D) Yalnız III       E) I, II ve III

  50. Cevap: E Açıklama:

    Doğru cevap E) I, II ve III olarak görünüyor. Yani verilen üç ifade de doğrudur: I. Kur'anı Kerim'de gençlerle ilgili övgü dolu sözler yer almaktadır. II. Kur'anı Kerim'de gençlerin itina ile yetiştirilmeleri vurgulanır. III. İslam'ın tebliğ edildiği ilk yıllarda gençler önemli roller oynamıştır.



Yorum Bırak

   İsiminizi Giriniz:   
   Emailinizi Giriniz:




10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı Detayları

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı 4 kere indirildi. Bu sınav Zor derecede zorluktadır. Sınav zorluk derecesi sınavı oluşturan soruların istatistikleri alınarak oluşturulmuştur. Toplamda 25 sorudan oluşmaktadır. Sınav soruları aşağıda verilen kazanımları ölçecek şekilde hazırlanmıştır. 13 Kasım 2021 tarihinde eklenmiştir. Bu sınavı şimdiye kadar 1 kullanıcı beğenmiş. Bu sınavı çözerek başarınızı artırmak için 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı Testini Çöz tıklayın. 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı yazılı sınavına henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı sınavında hangi soru türleri kullanılmıştır?

Bu sınavda verilen soru türleri kullanılmıştır.
  • Test


10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı Hangi Kazanımları Kapsıyor?

Bu sınav ve tema ve kazanımlarını kapsamaktadır.
  • İBADET İSLÂM'DA İBADETLER
    1. Hac
    2. İnanç-İbadet İlişkisi
    3. İsteklilik
    4. Kurban
    5. Namaz
    6. Oruç
    7. Salih Amel
    8. Zekât
  • HZ. MUHAMMED KUR'AN'A GÖRE HZ. MUHAMMED
    1. Hz. Muhammed Bir İnsandır.
    2. Hz. Muhammed Bir Peygamberdir.
    3. Hz. Muhammed İnsanlığa Bir Rahmettir.
    4. Hz. Muhammed Uyarıcıdır.
    5. Hz. Muhammmed Kur'an-ı Kerim'i Açıklayıcıdır.

Ayrıca Lise 10.sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi 1.dönem 1.yazılı soruları; yeni müfredata uygun hazırlanmış tamamı test ve cevap anahtarlı

Bu soru, öğrencilerin Allah'ın zati sıfatlarını anlama ve ayırt etme yeteneğini değerlendirmeyi amaçlar.

İslam'ın temel öğretileri ve peygamber efendimizin davranışlarına ilişkin bilgiye dayalı bir değerlendirme yapabilme yeteneği.

Doğru bilgiye ulaşma ve karar verme yeteneği.

İslam kültürü ve ilim geleneği hakkında bilgi sahibi olma.

sahabenin hayatları ve İslam tarihi hakkında bilgi sahibi olma kazanımını desteklemektedir.

İslam tarihindeki önemli sahabeleri tanıma ve onların hayatlarından örnekler verme.

Bu ifadeler Kur'an'ın gençlere verdiği önemi ve gençlerin İslam toplumunda oynadığı rolü yansıtmaktadır.

etiketlerini kapsamaktadır.

Hangi kategoriye ait?

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı sınavı 10.Sınıf kategorisinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt kategorisinin, 1 dönemine ait.

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı Testi İstatistikleri

Bu sınav 45 kere çözüldü. Sınava kayıtlı tüm sorulara toplamda 395 kere doğru, 249 kere yanlış cevap verilmiş.

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı Sınavını hangi formatta indirebilirim?

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı sınavını .pdf veya .docx olarak ücretsiz indirebilirsiniz. Bunun yanında sistem üzerinden doğrudan yazdırabilirsiniz. Veya öğretmen olarak giriş yaptıysanız 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı sınavını sayfanıza kaydedebilirsiniz.

10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1.Dönem 2.Yazılı sınav sorularının cevap anahtarlarını nasıl görebilirim?

Sınavın cevap anahtarını görebilmek için yukarıda verilen linke tıklamanız yeterli. Her sorunun cevabı sorunun altında gösterilecektir. Veya Sınavı .docx olarak indirdiğinizde office word programıyla açtığınızda en son sayfada soruların cevap anahtarına ulaşabilirsiniz.

Kendi Sınavını Oluştur

Değerli öğretmenlerimiz, isterseniz sistemimizde kayıtlı binlerce sorudan 10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için sınav-yazılı hazırlama robotu ile ücretsiz olarak beş dakika içerisinde istediğiniz soru sayısında, soru tipinde ve zorluk derecesinde sınav oluşturabilirsiniz. Yazılı robotu için Sınav Robotu tıklayın.


Sınav hakkında telif veya dönüt vermek için lütfen bizimle iletişime geçin.

 Paylaşın
 Sınavı İndir
.docx vey .pdf
  10.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Ünite Özetleri